Nieskategoryzowane

Szybko rośnie sprzedaż zapakowanej żywności

Piątek, 12 grudnia 2008
Jak można przeczytać w Rzeczpospolitej, cytującej analityków Euromonitora International, klienci w Polsce (zarówno indywidualni jak i firmy gastronomiczne) będą kupować coraz więcej pakowanych produktów. 

Z najnowszego raportu instytutu wynika, że w 2009 r. wartość rynku zapakowanej żywności wyniesie w naszym kraju 15,6 mld euro (przy obecnym kursie złotego to ok. 61,9 mld zł).

Sprzedaż pakowanych produktów spożywczych będzie rosła. W 2010 r. wyniesie 16,6 mld euro, a w 2011 r. 17,4 mld euro. W 2012 r. będzie natomiast o 3,6 mld euro wyższa niż w tym roku.

Konsumenci, którzy mają coraz mniej czasu na gotowanie w domu, cenią sobie wyroby łatwe w użyciu. Najczęściej kupowanymi zapakowanymi produktami żywnościowymi są artykuły nabiałowe. Tuż po nich znalazły się ciastka i płatki zbożowe, a kolejne to słodycze, tłuszcze i oleje oraz chłodzona żywność. Ta ostatnia jest najpopularniejszym pakowanym produktem w Europie Środkowo-Wschodniej.

Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że w Polsce będzie rosło zapotrzebowanie na zapakowaną żywność także w gastronomii.

Źródło: Rzeczpospolita

tagi: pakowana żywność ,