Wywiady

Rozmowa z Jakubem Krasickim, Dyrektorem Sprzedaży Virgin Mobile Polska

Poniedziałek, 30 grudnia 2013
O ofercie prepaid, jej konkurencyjności oraz o tym, dlaczego warto współpracować z operatorem telefonii komórkowej Virgin Mobile – opowiada Jakub Krasicki, Dyrektor Sprzedaży Virgin Mobile Polska.

Oferta telefonii komórkowej w Polsce zdaje się być nasycona. Dlaczego oferta prepaidowa Virgin Mobile od kilku miesięcy nie ma sobie równych w rankingu My-mobile.com.pl?

Wybór ofert prepaidowych na rynku jest bardzo duży, a skierowane są one do szerokiego grona odbiorców, zatem są uniwersalne. Natomiast nasza oferta skierowana jest do grupy ludzi młodych, a dzięki dobrej znajomości naszych odbiorców możemy zaproponować coś co jest dla nich najbardziej atrakcyjne. Z drugiej strony jesteśmy kompaktową organizacją, dzięki czemu możemy proponować stawki, które dla innych firm są trudne do zaproponowania – muszą konkurować z innym ofertami tego samego operatora. Wygrywamy rankingi prostotą naszej oferty, np. czasem ważności konta, brakiem skomplikowanych pakietów, aktywacji usługi na jasno określony czas – generalnie nasza oferta nie dezorientuje klientów.

Wygrywacie nie tylko prostotą, również konkurencyjnością…

Nasza pozycja lidera w rankingu wynika z tego, że mamy najatrakcyjniejsze a jednocześnie najprostsze stawki, w Virgin płacisz za minutę połączenia tylko 19 groszy, za SMS zapłacisz 6 groszy, a każde doładowanie o wartości minimum 10 złotych jest nagradzane pakietem 100 MB. Za tymi wyjątkowymi stawkami podąża oczywiście najwyższa jakość usług, jak również cała machina naszej obecności w internecie, gdzie najłatwiej nas znaleźć wpisując virginmobile.pl. Posiadamy konto na Facebooku z ponad 130 tysiącami fanów, gdzie bacznie śledzimy wszystkie wpisy a posty internautów nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Śledzimy wszystkie opinie, a szczególnie te, które pozwolą nam w przyszłości poprawić i udoskonalić ofertę. Jesteśmy firmą słuchającą naszych klientów, wszelkie sugestie staramy się wprowadzamy w życie. Wpływ na sukces ma również marka, która kojarzy się z bardzo fajnymi produktami, ekscentrycznym właścicielem, dla którego najważniejsza jest satysfakcja klienta. Dodatkowo dajemy możliwość wyboru numeru telefonu.

Do kogo skierowana jest oferta Virgin Mobile?

Kierujemy ją do ludzi młodych, to jest nasza grupa docelowa. Staramy się trafiać w przedział wiekowy pomiędzy 16 a 35 rokiem życia, oczywiście z różnymi akcentami przekazu. Ale muszę uczciwie przyznać, że z naszej oferty korzysta również sporo starszych osób w wieku 50+, które nie korzystają z usług abonamentowych u innych operatorów, lubią natomiast prepaida za jego prostotę. Jeśli mają na koncie 20 złotych, to wiedzą, że wydadzą jedynie taką kwotę, a nie wyższą i nikt nie zablokuje im dostępu do usługi. Dodatkowo nie zgubią się w gąszczu kombinacji pakietów.

Czy oferta Virgin Mobile będzie w przyszłości ograniczać się tylko do prepaidów?

Oczywiście planujemy zaistnieć w segmencie abonamentowym. Na pewno nasz biznes będzie się rozwijał i czeka nas wkrótce sporo atrakcyjnych zmian.

Jak wygląda obecnie dystrybucja kart prepaid?

Korzystamy z czterech kanałów sprzedaży. Pierwszy, który jest dla nas niezwykle istotny, jest to sprzedaż przez naszą stronę internetową Virginmobile.pl. Drugim kanałem jest współpraca z klientami hurtowymi, dystrybuującymi karty bezpośrednio do sklepów, trzecim – bezpośrednia współpraca z sieciami detalicznymi. Jako przykład mogę podać sieć sklepów „Żabka”. Czwartym kanałem dotarcia do konsumentów są nasi przedstawiciele handlowi, którzy odwiedzają kilka tysięcy sklepów.

W jaki sposób kupiec prowadzący sklep spożywczy może stać się dystrybutorem kart Virgin Mobile?

Każdy ze sklepów, który chciałby podjąć z nami współpracę powinien skontaktować się z naszą firmą, poprzez wysłanie maila bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta. Gwarantuję, że któryś z naszych przedstawicieli handlowych sprawnie skontaktuje się ze sklepem. Jeżeli placówka prowadzi tę kategorię produktową, czyli sprzedaż starterów, to może również porozmawiać z dostawcami o ofercie prepaid Virgin Mobile. Drugim obszarem współpracy jest sprzedaż samych doładowań, tutaj należy kontaktować się bezpośrednio z operatorami terminali, których jest kilkunastu na rynku.

Jakie korzyści osiąga kupiec sprzedający Wasz produkt?

Oprócz tych czysto biznesowych, jak marży i generowania na tym zysku dla sklepu, korzyścią jest posiadanie w ofercie marki, która jest lubiana, która jest aspirująca, ciągle się rozwija i wreszcie – która pozwala przyciągać młodych klientów do sklepów, a ci są dla detalisty szczególnie cenni, ponieważ mogą zostać na dłużej klientami danej placówki. Każdy sklep, który ma w ofercie nasze produkty może też liczyć na opiekę profesjonalnego przedstawiciela, lokalne promocje i materiały POSM. Dodatkowo planujemy wsparcie sprzedaży kampaniami reklamowymi w telewizji, radiu, prasie, będziemy obecni na billboardach, oczywiście nie zabraknie akcji promocyjnych. Nie należy zawężać oferty do czterech największych operatorów, warto pamiętać o ofercie Virgin Mobile.

Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk, Redaktor Naczelny

tagi: Virgin Mobile Polska , telefonia komórkowa , prepaid , jakub krasicki ,