Z rynku FMCG

  • Fundacja Carrefour, w ramach wspierania polskich organizacji pozarządowych, przekazała 30 000 euro Stowarzyszeniu Wiosna. Stowarzyszenie przeznaczy środki na zakup towarów i produktów pierwszej potrzeby dla wolontariuszy zaangażowanych w Szlachetną Paczkę. Celem wspólnie realizowanego projektu jest dalsza walka z wykluczeniem społecznym w Polsce. Czytaj więcej »

  • DHL eCommerce Polska ogłasza nawiązanie bezpośredniej współpracy z siecią sklepów Żabka. Nowy model kooperacji, oparty na bezpośredniej umowie obu partnerów, pozwoli na zwiększenie efektywności sieci DHL POP i zoptymalizuje proces zarządzania przesyłkami, dając jednocześnie możliwość realizacji wspólnych działań promocyjnych i komunikacyjnych. Przesyłki DHL obsługiwane... Czytaj więcej »

  • Na przedświąteczne zakupy wybieramy się najczęściej do dyskontów. Pomimo dwóch lat wysokiej inflacji większość Polaków zamierza spędzić Wielkanoc tradycyjnie, nie rezygnując z ulubionych i znanych od lat potraw. W tym celu jesteśmy gotowi odpowiednio dopasować swój budżet do planowanego standardu świąt - to część obrazu, jaki wyłania się z najnowszego badania PAYBACK... Czytaj więcej »

  • Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego. Czytaj więcej »

  • Na polskich, wielkanocnych stołach od lat królują te same potrawy – jajka, biała kiełbasa oraz żur. Trzy dania pojawiają się na szczycie ulubionych świątecznych smaków respondentów badania Barometr Providenta już od kilku edycji. Bez jakich innych specjałów Polacy nie wyobrażają sobie świętowania? Czytaj więcej »

  • Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i wymienić w... Czytaj więcej »

  • Wielkanoc to święto, które najczęściej spędzamy w gronie najbliższych, przy wspólnym stole, celebrując wspólny czas. Mazurki, czekoladowe babeczki, ciasta, pieczone mięsa, sałatki – to tylko niektóre świąteczne pyszności, którym trudno się oprzeć. Pamiętajmy jednak, że dla czworonożnych członków naszych rodzin, ludzkie jedzenie nie jest wskazane, a wręcz może im... Czytaj więcej »

  • Jak nie zmarnować jedzenia w święta?

    Czwartek, 28 marca 2024

    Jak wynika z opracowanego przez Banki Żywności raportu ,,Nie Marnuj Jedzenia 2023”[1] w Polsce marnuje się 4,8 miliona ton żywności rocznie, a ponad połowa uczestników badania (56%) przyznała, że marnuje jedzenie w domu. W koszach najczęściej lądują pieczywo (52%), owoce (38%), warzywa (36%) oraz wędliny (32%)[2]. Jak wskazują eksperci Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i... Czytaj więcej »

  • Co kupujemy przed Wielkanocą?

    Czwartek, 28 marca 2024

    Wielkanoc tuż za rogiem – najbliższe dni spędzimy więc na przygotowaniach do nadchodzących Świąt. Dla wielu rodzin jest to okres wiążący się z większymi niż na co dzień zakupami, w tym także spożywczymi. W tym czasie najczęściej sięgamy po jaja, wędliny, pieczywo oraz warzywa do sałatki jarzynowej. Ostatnie dni poprzedzające Wielkanoc są idealną okazją do tego, aby... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupach spożywczych, np. nabywając tańsze produkty lub korzystając z promocji. 17,2% rodaków tego nie robi. Jednocześnie 17,1% konsumentów przyznaje, że podczas świąt wielkanocnych w ich domach marnuje się żywność, która jest potem wyrzucana do kosza. Natomiast 76,5% badanych twierdzi, że u nich to... Czytaj więcej »

  • Wyjątkowe wydarzenie winiarskie – Skin Contact Kraków 2024, odbędzie się w dniach 25-26 sierpnia br. w pięknej scenerii Dworu w Tomaszowicach. Będzie okazją nie tylko do spotkania miłośników wina z uznanymi Winogrodnikami i ich pasją. To także przestrzeń dla branży gastronomicznej i handlowej do rozmów, wymiany doświadczeń oraz inspiracji w rozwoju biznesu. Czytaj więcej »

  • Poland & CEE Retail Summit 2024 stoi w czołówce branż handlu detalicznego i CPG jako wydarzenie transformacyjne, napędzające trwające 10 lat zaangażowanie na rzecz wspierania, współpracy, innowacji i rozwoju wśród wiodących umysłów w branży. Czytaj więcej »

  • Wielkimi krokami nadchodzą Święta Wielkanocne. Netto wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, już od 18 marca oferując im promocje m.in. na produkty chemiczne, środki do czyszczenia oraz akcesoria kuchenne. Dodatkowo sklepy sieci będą otwarte również w niedzielę handlową, czyli 24 marca. Czytaj więcej »

  • Zdaniem jurora dedykowanie kolejnej edycji „MasterChefa” nastolatkom to doskonały pomysł, bo w tej grupie wiekowej drzemie ogromny potencjał. Uczestnicy formatu szybko udowodnili, że mają wszechstronne zainteresowania i wiele ciekawych pomysłów. Dobrze czują się w kuchni, czerpią wiedzę i inspiracje z różnych źródeł i nie boją się eksperymentować z wyszukanymi przepisami.... Czytaj więcej »

  • W tegorocznej edycji plebiscytu wzięło udział blisko 600 restauracji z 15 regionów Polski, spośród których konsumenci wyłonili 23 laureatów. Najwięcej głosów otrzymały: Restauracja & Karczma Staropolska z regionu małopolskiego Restauracja Da Vinci z regionu świętokrzyskiego oraz Restauracja Akcent z regionu pomorskiego. Czytaj więcej »

  • 4 marca wystartowała Akademia Hochland Professional. Ten innowacyjny program skierowany jest do profesjonalistów z branży HoReCa, którzy chcą rozwijać biznes, poszerzać horyzonty, wzbogacać swoją ofertę i poznawać nowe przepisy oraz trendy rynkowe, a na co dzień pracują z produktami Hochland Professional. Czytaj więcej »

  • SMAKKi GASTROTARGI to targowy event B2B dla firm i osób zaangażowanych w rozwój branży HoReCa. Edycja 2024 odbywać się będzie w dniach od 20-22 marca w warszawskiej Hali EXPO XXI. Na imprezie nie zabraknie przedstawicieli działu Food Service Hochland Polska, który będzie sponsorem pokazów podczas drugiego dnia gastrotargów. Czytaj więcej »

  • Ponad 11 tys. drużyn z 99% powiatów w Polsce – takim wynikiem zakończyły się zapisy do XXIV edycji Pucharu Tymbarku. Najwięcej drużyn zapisało się w województwie małopolskim, mazowieckim, wielkopolskim oraz lubelskim. Czytaj więcej »

  • Netto po raz kolejny z rzędu dołącza do Świątecznej Zbiórki Banków Żywności. W dniach 15-16 marca w 120 sklepach Netto na terenie całej Polski, klienci sieci będą mogli podzielić się produktami spożywczymi z osobami potrzebującymi. Czytaj więcej »

  • Już po raz 9. został przeprowadzony Plebiscyt Czytamy Etykiety, podczas którego społeczność – użytkownicy serwisu czytamyetykiety.pl, kilkuset tysięczna grupa fanów w mediach społecznościowych – wyłoniła w głosowaniu internetowym najlepsze produkty spożywcze i kosmetyczne 2023 roku. Uroczysta gala wręczenia nagród dla laureatów plebiscytu odbyła się 12 marca w Warszawie.... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska stawia na polskie wino

    Wtorek, 12 marca 2024

    Wino musujące z polskiej winnicy, półwytrawny solaris od regionalnego winiarza? Już wkrótce klienci Lidl Polska znajdą na stronie www.winnicalidla.pl ciekawe propozycje napojów gronowych z rodzimych winnic. Firma została Partnerem Strategicznym Targów Polskich Win i Winnic WINO oraz nawiąże współpracę z laureatem Konkursu Win Polskich WINOPL 2024. Czytaj więcej »

  • Włoski styl w Stokrotce

    Wtorek, 12 marca 2024

    7 marca wystartowała nowa kampania lojalnościowa sieci sklepów Stokrotka „Skomponuj swój włoski zestaw”. Zebrane znaczki wymienimy na porcelanowe talerze luksusowej włoskiej marki Pozzi Milano. To pierwsze w Polsce działania przygotowane przez agencję Promotica, która rozpoczyna właśnie działalność w naszym kraju. Czytaj więcej »

  • Wystartowała właśnie 20. odsłona „Doradcy Smaku” – jednego z najpopularniejszych programów kulinarnych w Polsce! O kuchenne inspiracje z wykorzystaniem produktów Mlekpolu zadba niezastąpiony Michel Moran, który do gotowania wykorzysta m.in. sery żółte, Dipy śmietanowe typu crème fraiche, Maślankę Mrągowską, śmietanę Łaciatą czy twarogi Mazurski Smak. Czytaj więcej »

  • Świąteczne zbiórki żywności w Stokrotce

    Poniedziałek, 11 marca 2024

    W przedświątecznym okresie Stokrotka angażuje się w pomoc potrzebującym. W jej sklepach organizowane będą zbiórki żywności dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Pierwsza z nich odbędzie się w piątek i sobotę, 8-9 marca, w wybranych sklepach sieci. Działania pomocowe prowadzone będą również w kolejnym tygodniu, 15-16 marca. Czytaj więcej »

  • Podczas Kongresu Miast i Biznesu w Łodzi dedykowanego w całości nadchodzącemu systemowi kaucyjnemu, Carrefour Polska podsumował wyniki największego w Polsce testu takiego systemu. Firma zaprezentowała również wzór nowej butelki wody produkowanej pod marką własną, która w 100% spełnia wymogi nowej ustawy oraz wyznacza trendy w zakresie oznakowania i śledzenia obiegu opakowań w... Czytaj więcej »

  • Sieć supermarketów spożywczych Intermarché wraca na ścieżkę rozwoju i otwiera ponownie swoje punkty sprzedaży w Zielonej Górze, która jest kolebką marki w Polsce. 7 marca br. został otwarty sklep zlokalizowany przy ul. Szosa Kisielińska 22. W drugim kwartale br. do Zielonej Góry zawitają jeszcze 2 kolejne supermarkety sieci, a także 2 przysklepowe stacje paliw, a wszystko pod... Czytaj więcej »

  • System S4/HANA w Hochland Polska

    Czwartek, 07 marca 2024

    W 2019 roku Grupa Hochland rozpoczęła prace nad największą międzynarodową operacją w historii firmy związaną z cyfryzacją – przejściem na system SAP o nazwie S/4HANA. W naszym kraju wdrożenie to realizowane jest w ramach projektu o nazwie SAP4Hanka, a pod koniec stycznia Hochland Polska zakończył z powodzeniem drugi etap testów integracyjnych. Czytaj więcej »

  • Dostępne wyniki badań naukowych dowodzą, że o właściwościach prozdrowotnych produktów spożywczych decyduje ich zasobność w substancje biologicznie aktywne (Wu i in. 2006). Do grupy tych substancji możemy zaliczyć szereg grup fitozwiązków, w tym za szczególnie istotne z żywieniowego punktu widzenia uważa się kwasy fenolowe, flawonoidy, karotenoidy, antocyjany, związki... Czytaj więcej »

  • W tegorocznej edycji konkursu „Przeglądu Piekarskiego i Cukierniczego”, który odbył się tradycyjnie podczas targów Expo Sweet, ser Hochland Cremette otrzymał tytuł HITU CUKIERNICZEGO. Czytaj więcej »

więcej artykułów