Charakterystyczne oznaczenia „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „18- Alkohol tylko dla pełnoletnich" będą od maja 2011 występować rotacyjnie na wszystkich pojedynczych i zbiorczych opakowaniach piwa produkowanego przez browary należące do Związku, a także na wszystkich reklamach audiowizualnych, przede wszystkim telewizyjnych i kinowych, gdzie mają zajmować 10% powierzchni obrazu i być emitowane przez 10% czasu trwania spotu.
Tego typu oznaczenia członkowie Związku zaczęli stosować już wcześniej - od końca kwietnia 2008 roku charakterystyczne „kluczyki" pojawiły się na puszkach i butelkach piwa, zaś „18" zaczęła być obecna w reklamie w lipcu 2010. Oznaczenia te są dobrowolną inicjatywą branży - ich stosowania nie są wynikają z przepisów prawa.
„Browary, jako branża odpowiedzialna społecznie, zdecydowały się dobrowolnie przeznaczać część powierzchni etykiety każdego opakowania oraz spotu reklamowego na edukację klientów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji piwa. Doświadczenia z lat działań dot. odpowiedzialnej konsumpcji jasno pokazują nam, ze edukacja to właściwa droga do zapobiegania niekorzystnym zjawiskom, dlatego chcemy aby każdy kto kupuje piwo czy styka się z reklamą dostał jasny komunikat - „nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „Alkohol tylko dla pełnoletnich" - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest organizacją skupiającą największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje ich w relacjach z administracją rządową i samorządową oraz organizacjami społecznymi. Związek realizuje również kampanie społeczne promujące odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu oraz podejmuje i wspiera liczne inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. Jedną z nich jest zainicjowany w 2006 r. program „Prowadzący - Niepijący" promujący, pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", zachowanie trzeźwości w ruchu drogowym.. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego jest członkiem europejskiej organizacji The Brewers of Europe (Browary Europejskie), która zrzesza stowarzyszenia branżowe z 23 krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii, Szwajcarii oraz Turcji.
(Maja Święcka)
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Sieć utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży w pierwszym...
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...