Z rynku FMCG

Klienci wybierając marki własne Netto oszczędzają średnio 30 proc.

Wtorek, 28 marca 2023
Siła marek własnych tkwi między innymi w ich cenach. Te sprawiają, że klienci Netto oszczędzają średnio 30 proc. za każdym razem, gdy podczas zakupów do swoich koszyków zamiast produktów brandowych wkładają alternatywy marek własnych.
Zakupy mogą być nie tylko łatwe i przyjemne, ale także tanie. Sieć dyskontów Netto ułatwia codzienne wybory, proponując rozwiązania odpowiadające potrzebom szerokiego grona klientów. Obecnie ponad 37%1 klientów wybiera w sklepach przecenione produkty, zaś 68% robi zakupy w sklepach, gdzie ceny produktów mogą być niższe.

W oparciu o wyniki badań koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency za styczeń i luty 2023 r., Netto zwraca uwagę, że klienci tej sieci, którzy decydują się na wybór marek własnych mogą obniżyć swoje rachunki o około 1/3. Co istotne, produkty marek własnych cechują się wysoką jakością, przewyższającą oczekiwania. Dodatkowym atutem jest dwa razy niższe tempo wzrostu cen marek własnych w Netto w stosunku do produktów brandowych.

Na dzień dzisiejszy oferta marek własnych Netto w aż 70 proc. pokrywa badany koszyk zakupowy ASM Sales Force Agency. Ta wartość będzie się zwiększać – sieć prowadzi intensywne działania w kierunku rozwoju marek własnych, poszerzając je i pogłębiając, ale także planując w najbliższym czasie wdrożenie kolejnych 10 marek własnych w określonych kategoriach.

– W Netto wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, dokładając tym samym wszelkich starań o przedstawienie oferty wspierającej domowe budżety w tych trudnych – ekonomicznie i gospodarczo – okolicznościach. Najważniejsze jest dla nas to, aby spośród wszystkich produktów, każdy z klientów sieci znalazł ten odpowiadający jego oczekiwaniom: cenowym oraz jakościowym – komentuje Witold Baran, Dyrektor handlowy Netto Polska.




1 Badanie NielsenIQ Consumer Outlook Survey. Źródło: retailnet.pl. Data dostępu: 24.03.2023 r.



tagi: marki własne , Netto , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,