Handel

Jak wygląda aktualny obraz sektora mleczarskiego w Polsce?

Czwartek, 12 stycznia 2023
Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Biura PIM spotkała się online z przedstawicielami PAIH z regionu Azja i Pacyfik. W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele z Wietnamu, Indonezji, Tajlandii, Bangkoku, Korei Południowej, Filipin oraz Singapuru.
Głównym tematem spotkania był aktualny obraz sektora mleczarskiego w Polsce – problemy i wyzwania oraz ogólne informacje na temat rynku i potencjału dla polskich produktów mleczarskich.

Singapur, zaraz po Japonii, jest najlepiej rozwiniętym i najbogatszym krajem Azji.  Nie bez powodu nazywany jest „Azjatyckim Tygrysem”. Państwo-miasto jest jednym z największych importerów produktów spożywczych. Brak wystarczającej powierzchni rolnej, aby zaspokoić potrzeby ponad 5-milionowej populacji mieszkańców sprawia, że niemal 90 proc. produktów spożywczych pochodzi z importu. Singapur importuje ok. 90% żywności, wielkość importu w 2011 roku wynosiła 1046,27 mln SGD. Głównymi dostawcami są: Malezja, Tajwan, Chiny, USA i Korea. Import żywności z Polski wynosi około 782 tys. USD, w tym głównie jaja, mrożony drób, wieprzowina, ryby, warzywa, owoce. Singapurscy konsumenci głównie stawiają na produkty premium oraz produkty bogate w składniki odżywcze.

Cieszę się, iż Polska Izba Mleka była współorganizatorem spotkania, które było okazją do przedstawienia barier w eksporcie z jakimi spotykają się polskie firmy mleczarskie ale też okazją do zapoznania się z oczekiwaniami importerów z wymienionych krajów Azji i Pacyfiku. – mówi Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Zadaniem naszej organizacji jest wspieranie eksportu polskich produktów mleczarskich i cieszę się iż dzięki tym kontaktom mamy okazję wspierać potencjał eksportowy naszych firm, szczególnie w tym trudnym kryzysowym okresie. – dodaje Maliszewska.

Zdaniem przedstawicieli PAIH na rynku jest szerokie zapotrzebowanie na polskie produkty mleczarskie, w Wietnamie na mleko UHT i mozzarellę, natomiast w Tajlandii na mleko w proszku i serwatkę w proszku.

Podczas spotkania poruszono kwestie dotyczące potencjalnych partnerów biznesowych oraz wymagań związanych z eksportem na te rynki.  Dodatkowo poruszono kwestię udziału w targach, które zdaniem uczestników stanowią jedną z głównych metod nawiązania owocnych relacji biznesowych oraz pozyskiwania nowych kontraktów.

W najbliższym czasie planowana jest organizacja webinarium dla firm z branży mleczarskiej celem poszerzenia wiedzy sektora na temat rynku regionu Azja i Pacyfik.

Zachęcamy do śledzenia strony PIM, na której na bieżąco publikowane są aktualności oraz działania PIM.



Źródło: PIM

tagi: PIM , PAIH , sektor mleczarski , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,