Wywiady

SDM Wieluń: zdrowie, jakość i natura

Wtorek, 13 grudnia 2022 HURT & DETAL Nr 12/202. Grudzień 2022
2022 był rokiem pełnym wyzwań w całej branży FMCG. Jakie postawił przed przedstawicielami rynku nabiału? O aktualnych i przyszłych wyzwaniach, o zmianach zachowań konsumentów i sekrecie popularności twarożku Mój Ulubiony opowiada Marek Kapica, Prezes Zarządu Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu.
Koniec roku to czas podsumowań. Proszę opowiedzieć jaki był to rok dla SDM w Wieluniu? Czy wszystkie planowane inwestycje udało się zrealizować?

Rok 2022 był bardzo trudnym okresem dla całej branży FMCG. Jego początek przyniósł zniesienie ograniczeń gospodarczych, potem niespodziewanie wybuchła wojna w Ukrainie, która spowodowała niepewność nie tylko dla bliskich sąsiadów Ukrainy, ale również dla całego świata. Wzrost cen żywności, energii, paliwa – wszystko to wpływa na szereg wyzwań, z którymi trzeba się zmierzyć. Pomimo tego Spółdzielnia Dostawców Mleka w Wieluniu nie zaprzestaje starań o konsumenta i cały czas rozwija produkcję. Mój Ulubiony – serek kanapkowy występuje w kilku wariantach smakowych, między innymi ze szczypiorkiem, z rzodkiewką, czy też z chrzanem. Stawiamy na wysoką jakość, która jest naszym znakiem rozpoznawczym.

 Co jest obecnie największym wyzwaniem na rynku nabiału?

Rynek nabiału w Polsce, mimo że mocno się rozwija, będzie musiał zmierzyć się ze zdecydowanie największym wyzwaniem. Będzie nim utrzymanie wysokiej jakości produkcji przy relatywnie niskich kosztach. Uważam, że inflacja oraz obawa stagnacji to wyzwania dla całej branży FMCG, nie tylko dla rynku nabiału.

Czy w związku z rosnącymi cenami konsumenci zmieniają swoje wybory w kategoriach nabiału?

Widzimy taką zależność i jest to naturalne, że konsument będzie szukał niższych cen. Rok 2022 to dla nas okres działań marketingowych, które budują przywiązanie do marki, produktu i przede wszystkim do jakości. Wierzymy, że pomimo trudnych czasów spora rzesza konsumentów pozostanie wierna swoim przyzwyczajeniom. Nie zapominajmy, że dzisiejszy konsument jest bardziej świadomy, stawia na jakość, zdrowie i naturę! A to gwarantują produkty SDM Wieluń!

Twarożek kanapkowo-sernikowy „Mój Ulubiony” trafił na listę ulubionych produktów wielu Polaków. W czym tkwi sekret jego popularności?

Tak, Twarożek kanapkowo-sernikowy „Mój Ulubiony” to nasz bestseller! Nie chcę się powtarzać, ale powiem to jeszcze raz – kluczem jest JAKOŚĆ. To naturalny twaróg o śmietankowym, wyśmienitym smaku i gęstej konsystencji, zachowujący najcenniejsze składniki mleka. A co najważniejsze jest idealny nie tylko do kanapek czy wypieków, ale także stanowi bardzo dobrą podstawę do sosów, dipów oraz deserów. Wysoką jakość potwierdza również przyznany tytuł Super Produkt 2022 w kategorii NATURA na tegorocznych Targach Mleko Expo w Warszawie organizowanych przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich w Polsce. Jesteśmy dumni, że nasza linia smakowych twarożków kanapkowych Mój Ulubiony została doceniona. Wyróżnione warianty smakowe to: z ziołami ogrodowymi, szczypiorkiem, chrzanem, rzodkiewką, pomarańczą oraz wanilią. W twarożkach konsumenci znajdą tylko to co niezbędne – wyłącznie naturalne składniki. Bazą jest naturalny twarożek wyrabiany w 100% ze śmietanki, do którego następnie dodajemy warzywa, zioła i szczyptę soli. Tyle wystarczy by smakowały pysznie!

Spółdzielnia została także uhonorowana Statuetką za Najwyższą Jakość dla naszego wielokrotnie nagradzanego produktu posiadającego certyfikat „Jakość Tradycja” Twarożku kanapkowo-sernikowego Mój Ulubiony posiadającego czystą etykietę, na której konsumenci znajdą tylko 2 składniki: śmietankę i kultury bakterii fermentacji mlekowej.

Wyjątkowe wyróżnienia potwierdzają doskonałe walory oferowanych przez nas produktów.

Jakie plany ma SDM Wieluń na przyszły rok? Inwestycje, nowości w ofercie czy może inne zmiany w portfolio?

SDM Wieluń to Spółdzielnia z 80-letnią tradycją. Obecnie jesteśmy jednym z większych producentów wyrobów nabiałowych w regionie łódzkim. Korzystamy z tego ogromnego doświadczenia i na nim budujemy naszą przyszłość. Oczywiście będziemy wspierać naszą markę „Mój Ulubiony” i dbać o jej jeszcze większą rozpoznawalność. Jednym słowem stawiamy na dalszy rozwój i kolejne nowości, na które czekają konsumenci – to nasze główne cele na rok 2023.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek





tagi: SDM Wieluń , zdrowie , jakość , natura , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,