Nowości

Sonko uśmiechnie Ci dzień

Środa, 27 lipca 2022
Wraz z nadejściem lata, Sonko rozpromieni nam zakupy dzięki nowej, mającej przyciągać oko szacie graficznej swoich opakowań. Ciepłe, słoneczne barwy podkreślą pozytywną energię, jaką tworzy marka, a nowy design pozwoli konsumentom szybciej i wygodniej identyfikować na półce swoje ulubione produkty. Sonko to marka, która towarzyszy konsumentom już od 30 lat. W tym czasie stała się liderem rynku w kategorii zdrowej żywności i by utrzymać tę pozycję, nie przestaje się rozwijać. Poszerzająca się gama produktów i podejmowanie coraz to nowych wyzwań, poprzez wejście w nowe kategorie sprawiły, że marka zdecydowała się na rebranding. Ma on na celu wprowadzenie spójności i jedności w identyfikacji wizualnej, ale również wdrożenie nowej strategii bazującej na esencji marki czyli pozytywnej energii.
Według badań prowadzonych wśród konsumentów, aż 70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowana w sklepie. Kiedy stajemy przed pełną półką sięgamy po produkt, który znamy, lubimy, budzi dobre skojarzenia oraz w jasny sposób przekazuje kluczowe informacje. Mając to na uwadze, marka Sonko zdecydowała się na rebranding, by lepiej zaprezentować się klientom i wzmocnić pozytywne skojarzenia, powiązane z nazwą oraz dotychczasową identyfikacją.

„Nowa identyfikacja wizualna Sonko jest zobrazowaniem nowej strategii i pozycjonowania marki, w której najważniejszym elementem tożsamości jest pozytywna energia. W projekcie zostało zachowane to co była najważniejsze w Sonko, ale symboliczne podejście do wizualizacji słońca pozwoliło unowocześnić wygląd i nadać spójności przez wprowadzenie uniwersalnego systemu identyfikacji marki w górnej części opakowań. Pozwoliło to ujednolicić wszystkie produkty, jednocześnie ułatwiając nawigację po całym portfolio, zarówno tym dotychczasowym jak i w nowych kategoriach, w których się rozwijamy. Poszczególne kategorie stają się spójne wizualnie, a dzięki temu wyróżniają się pośród projektów konkurencji, tworząc spójny obraz marki” – powiedział Tadeusz Czarniecki, CMO grupy Oshee będącej właścicielem marki Sonko.

Nowe opakowania Sonko wzmacniają charakter marki, jako ciepłej, przyjaznej, rodzinnej, dbającej o zdrowie i pozytywnej w każdym calu. Dlatego, obok zmiany identyfikacji, na pudełkach z kaszami, czy ryżem, pojawią się również zdjęcia potraw, mające być inspiracją dla kupujących. Małą podpowiedzią, jaką potrawę warto przyrządzić, by miło zaskoczyć rodzinę lub przyjaciół. Obok apetycznie wyglądającego dania znalazły się najważniejsze informacje o produkcie, przedstawione w czytelny i uporządkowany sposób – dodatkowo wzmocnione boczną belką kolorystyczną.

Nowością jest również identyfikacja poszczególnych kategorii. Różne rodzaje ryżu zostały oznaczone barwą niebieską, a kasze brązową. Dzięki temu zakupy mają stać się łatwiejsze, przyjemniejsze i szybsze.

„Sonko to marka z długą historią. To jej wielki atut, ale dla nas stało się to także kluczowym wyzwaniem, bo tworzyliśmy projekt dla współczesnych konsumentów, którzy tradycję szanują, ale w sklepie wybierają produkty prezentujące się współcześnie. Musieliśmy znaleźć sposób, by trafić w ich oczekiwania i gusta. Jestem przekonany, że udało nam się stworzyć identyfikację, która zostanie z marką na kolejne lata. Sięgnęliśmy po współczesną symbolikę i trendy, by nadać Sonko nowy impet” – powiedział Paweł Frej General Creative Director w agencji HiBrands odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną designów.

Rebrandingowi Sonko będzie towarzyszyć kampania wizerunkowa. Marka skupi się na działaniach digitalowych oraz w punktach sprzedaży, by tam dotrzeć bezpośrednio do konsumentów. Pierwsze produkty w nowej szacie graficznej można już znaleźć na sklepowych półkach.



tagi: Sonko , rebranding , opakowania , rynek spożywczy , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,