Wywiady

25 lat Euro Sklep „Z myślą o Tobie”

Środa, 13 lipca 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 07/197. Lipiec 2022
„Wszystkie nasze działania mają na celu wsparcie franczyzobiorcy i zadowolenie klienta detalicznego” – o jubileuszu i rozwoju sieci franczyzowych rozmawiamy z Magdaleną Pajor, Dyrektor ds. sieci franczyzowych Groszek i Euro Sklep.
W tym roku obchodzą Państwo wyjątkowy jubileusz sieci Euro Sklep. Jak świętujecie to wydarzenie?

Rok 2022 jest szczególny dla sieci Euro Sklep ze względu na jubileusz 25-lecia istnienia. Przygotowaliśmy dla naszych franczyzobiorców oraz konsumentów szereg niespodzianek i atrakcyjnych promocji, o których na bieżąco informujemy w naszych social mediach (Facebook) oraz na stronie internetowej www.eurosklep.eu. Na początku czerwca ruszyła nasza główna akcja konsumencka Odjazdowa Loteria Urodzinowa. Konsumenci mogą wygrać rodzinny i komfortowy samochód Hyundai wagon i30 lub jeden z 10 miejskich rowerów. Dużym zainteresowaniem cieszą się również nasze konkursy na Facebooku. Najbardziej kreatywni laureaci otrzymali już głośniki JBL oraz bony na zakupy w naszych sklepach. Nie zapomnieliśmy również o franczyzobiorcach. Z niektórymi z nich tworzymy sieć od samego początku. Z ponad 300 naszymi franczyzobiorcami spotkaliśmy się na uroczystym kongresie 14 czerwca w hotelu Crystal w Wiśle. Przygotowaliśmy moc niespodzianek oraz zaprosiliśmy gwiazdy, które uświetniły naszą uroczystość.

Czy jubileusz spowodował jakieś zmiany w strategii sieci?

Jubileusz spowodował, że w 2021 r. zbadaliśmy preferencje konsumentów i ich postrzeganie sieci. Na bazie wyników badania opracowaliśmy odświeżoną strategię pozycjonowania na rynku.

Wszystkie nasze działania mają na celu wsparcie franczyzobiorcy i zadowolenie klienta detalicznego, dlatego opracowaliśmy hasło, jakie według nas oddaje sedno naszej codziennej pracy – „Z myślą o Tobie”. Właśnie z myślą o naszych franczyzobiorcach i klientach wprowadzamy wiele działań i rozwiązań, które mają sprawić, że sklep i oferta handlowa będą atrakcyjne i konkurencyjne. Działania te to m.in. stworzenie nowej identyfikacji wizualnej materiałów Euro Sklepu, w tym specjalnie zaprojektowane witryny sklepowe. Przeprojektowaliśmy także przestrzeń w sklepie, by ułatwić nawigację po nim, a jednocześnie zapewnić przyjemne doświadczenia zakupowe. Dzięki oznaczeniom kupujący łatwo znajdą wszystkie produkty, szczególnie te w topowych ofertach cenowych.

W maju w Koszycach Małych ruszył pierwszy modelowy sklep po remodelingu i dostosowaniu do nowych standardów. Planujemy wdrożyć to nowe rozwiązanie w kolejnych placówkach.

Jak odbierane są produkty marek własnych sieci – zyskują na zainteresowaniu w obecnych czasach czy może wręcz przeciwnie?

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy szukali produktów dobrej jakości, ale w przystępnej cenie, w 2019 r. wprowadziliśmy pierwsze produkty marki własnej Euro Sklep i Groszek, która dziś liczy ponad 70 SKU w tej drugiej, a 60 SKU w pierwszej z sieci. W doborze asortymentu stawiamy przede wszystkim na artykuły pierwszej potrzeby, takie jak: mąka, olej, makarony, produkty śniadaniowe (dżemy, płatki), słodycze (ciastka, biszkopty, czekolady), a także soki i napoje. Ponadto w naszej ofercie klienci znajdą papiery toaletowe, ręczniki kuchenne czy worki na śmieci. Obecna sytuacja na rynku powoduje, że wiele produktów drożeje w szybkim tempie. Jednak my stale walczymy o to, żeby utrzymać ceny naszych produktów na stabilnym, niskim poziomie. Obserwujemy rynek i cyklicznie aktualizujemy i wzbogacamy asortyment marki własnej Euro Sklep i Groszek.

W którym kierunku planujecie dalszy rozwój obu sieci?

Od 25 lat Euro Sklep, a od 22 lat Groszek podejmuje takie działania, aby zagwarantować franczyzobiorcom jak najlepsze warunki współpracy, a klientom sklepów – najwygodniejsze zakupy. W Euro Sklepie zgodnie z hasłem „Z myślą o Tobie”, a w Groszku „Pełen zakupów, pełen radości” wprowadzamy wiele rozwiązań technologicznych, które mają sprawić, że oferta handlowa sklepu będzie atrakcyjna, a same placówki nowoczesne i konkurencyjne.

• System POS umożliwia wprowadzanie atrakcyjnych rabatów cenowych dla konsumenta, a tym samym zwiększa przewagę konkurencyjną sklepu na lokalnym rynku.

• Aplikacja mobilna, dzięki której konsumenci mają dostęp do aktualnych promocji, konkursów czy loterii organizowanych przez Sieć. W planach jest wprowadzenie nowej funkcjonalności, która umożliwi franczyzobiorcom tworzenie własnych promocji i informowanie o nich użytkowników aplikacji za pomocą powiadomień push na ekranie telefonu.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Euro Sklep , sieć handlowa , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,