Wiadomości

Lidl najtańszym sklepem wśród dyskontów

Czwartek, 16 grudnia 2021
Lidl odnotował największy spadek cen (5,13 proc.) w listopadzie 2021 w porównaniu z ana-logicznym okresem w ubiegłym roku – wynika z opracowania Koszyka Zakupowego ASM. Co więcej Lidl jest najtańszym sklepem wśród dyskontów, z wysoką przewagą cenową oraz drugą najtańszą siecią w całym rankingu.
Wysoka inflacja zaskoczyła Polaków, tym bardziej, że w miarę upływu lat, systematycznie mogli pozwolić sobie na coraz więcej i zdążyli się już do tego przyzwyczaić. Jak czytamy w raporcie „Kon-sumpcja w pandemii”, przygotowanym przez Polski Instytut Ekonomiczny, w 2019 r. wydawaliśmy realnie 1,4 razy więcej względem 2003 r. Obecna sytuacja odwraca ten trend i powoduje, że Polacy zaczynają szukać oszczędności na podstawowych produktach spożywczych. Jak wynika z informacji GFK przedstawionych podczas webinaru „Polski shopper w pandemicznej rzeczywistości”, w ciągu ostatnich 12 miesięcy 35 proc. polskich konsumentów zmieniło swoje nawyki zakupowe. Zmiany te ukształtowały nieco innym model konsumenta, który chce utrzymać możliwie niską wartość koszyka zakupowego, chętnie sięgając po produkty marek własnych. W efekcie klienci wyczuleni są coraz bardziej na promocje. Potwierdzają to dane z raportu GFK „Corona Mood”, z którego wynika, że aż 2/3, spośród szukających oszczędności, powstrzyma się od zakupu zbędnych rzeczy. Na ten stan rzeczy pośrednio ma wpływ pandemia oraz złożone procesy ekonomiczno-gospodarcze.

To, co wyróżnia Lidl Polska: zawsze niskie ceny

Lidl Polska od zawsze stara się odpowiadać na potrzeby klientów, dostarczając szeroki asortyment produktów. W tym celu w swoją politykę cenową na stałe ma wpisane cykliczne akcje promocyjne na produkty codziennego użytku. Konkurencyjną ofertę potwierdzają regularnie niezależne opra-cowania, w tym najnowszy raport Koszyk Zakupowy przygotowany przez ASM Sales Force Agen-cy. Z badania wynika, że Lidl odnotował największy spadek cen w listopadzie 2021 w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Oznacza to, że klienci za takie same zakupy zapłaciliby w listopadzie br. o 5,13 proc. mniej niż rok temu. Także teraz, w okresie przedświątecznych zaku-pów, Lidl przygotował szereg akcji promocyjnych, które dają umożliwić zaopatrzenie się w po-trzebne podczas świąt towary. Chcąc ułatwić codzienne zakupy w niskich cenach, klienci mogą ko-rzystać także m.in. z aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dostęp do aktualnej oferty, rabatów, kupo-nów, a także e-paragonów, które pozwalają lepiej zarządzać domowym budżetem.

Wychodząc naprzeciw domowym budżetom

Inflacja to czynnik, który odczuwalnie wpływa na domowy budżet, zwłaszcza w przypadku dużych rodzin. Wychodząc naprzeciw potrzebom grupy klientów, która posiada co najmniej troje dzieci, Lidl Polska już 5. rok kontynuuje współpracę z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej oraz ze Związkiem Dużych Rodzin „Trzy Plus”, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapew-niony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych, m.in.: świeże owoce i warzywa z „Ryneczku Lidla”, pieczywo „Chrupiące z pieca”, środki czystości „W5” czy produkty dla dzieci oraz wiele in-nych.

Lidl Polska prowadzi politykę nastawioną na zrobienie codziennych zakupów w jak najniższej cenie. W tym celu regularnie wprowadza rozmaite promocje np. tzw. wielopaki, dzięki czemu klienci mogą kupić dwa produkty w cenie jednego bądź trzy produkty w cenie dwóch. W ramach takich akcji można nabyć zarówno produkty spożywcze, jak na przykład mięso i więdliny, jak i kosmetyki oraz wiele innych. W sklepach Lidl Polska cyklicznie pojawia się, ciesząca się dużą popularnością, promo-cja na piwa 4+4. Klienci mogą liczyć także na owoce i warzywa sezonowe. Przykładem są m.in. pierwsze gruszki z tegorocznych zbiorów, które pod koniec września sprzedawane były w promocyjnej cenie – 50%. W październiku natomiast do sprzedaży trafiły jabłka prosto od sa-downików, które objęte były promocją -57%.



tagi: Lidl Polska , sieci handlowe , dyskonty , Koszyk Zakupowy ASM , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,