Technika w handlu

  • E-commerce napędza branżę kurierską

    Środa, 16 października 2019

    Rynek usług kurierskich bardzo szybko ewoluuje. Proces rozwoju jest determinowany przez potrzeby odbiorców indywidualnych oraz powszechność zakupów online. Firmy kurierskie konsekwentnie uzupełniają swoją ofertę o punkty odbioru, z których klienci mogą korzystać wedle własnego uznania i w zależności od dostępności pod adresem nadania przesyłki. Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska w chmurze

    Wtorek, 15 października 2019

    Spółka Sfinks Polska, w związku z uruchomieniem nowej aplikacji do zarządzania siecią 180 lokali gastronomicznych, zdecydowała się przenieść swoje zasoby informatyczne do chmury obliczeniowej oraz data center. W tym celu podjęła współpracę z firmą Polcom, która specjalizuje się w obszarze przetwarzania danych. Czytaj więcej »

  • Aplikacje mobilne rewolucjonizują bankowość

    Piątek, 11 października 2019

    Bankowość w Polsce rozwija się w kierunku coraz większej integracji z aplikacjami mobilnymi – przekonuje Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce. Już ponad połowa klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej robi to za pomocą smartfona lub tabletu. Finansowe aplikacje przyszłości połączą kilka funkcji. Usługi staja się coraz mniej lokalne – aplikację... Czytaj więcej »

  • Checkpoint Systems, globalny lider w zakresie rozwiązań dla handlu detalicznego, wprowadził do oferty akrylową antenę G40 – model o niewielkiej powierzchni podstawy. Nowe rozwiązanie jest skierowane do sklepów małoformatowych, dynamicznie rozwijających się na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • Firma OKI Europe oferuje klientom detalicznym szansę zwiększenia ich sprzedaży oraz poprawienia zadowolenia klientów w sklepach dzięki kolorowym drukarkom A3 z serii C800. Te wielokrotnie nagradzane drukarki pomogą firmom każdej wielkości – od dużych sprzedawców detalicznych po mniejsze sklepy – szybko i łatwo prowadzić przyciągającą wzrok komunikację wizualną w sklepie za... Czytaj więcej »

  • Od 2 października br. Klienci Banku Pocztowego i EnveloBanku – zarówno indywidualni, jak i firmowi - mogą płacić telefonem z użyciem usługi Apple Pay. Zaledwie dwa miesiące wcześniej Bank wprowadził płatności mobilne Google Pay, a już wkrótce Klienci mogą spodziewać się kolejnych nowości, gdyż Bank zapowiada udostępnienie płatności zegarkami Garmin. Czytaj więcej »

  • Magdalena Gorzkowska – polska alpinistka i himalaistka – 27 września o godz. 6:35 zdobyła ośmiotysięcznik Manaslu w Nepalu. Polka wraz ze swoim partnerem w wyprawie InPost Manaslu 2019 – Pembą Sherpa Lamą – dotarli na wierzchołek góry bez dodatkowego tlenu. Tym samym Magdalena stała się trzecią Polką, której udał się taki wyczyn – do tej pory zrobiły to jedynie Wanda... Czytaj więcej »

  • Punkty partnerskie to już widoczny trend na rynku przesyłek kurierskich w Polsce. Są liczne i zawsze po drodze, cechują się bardzo dużą elastycznością, jeśli chodzi o termin odbioru przesyłek i starannie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa. Dodatkowo umożliwiają załatwienie takich codziennych spraw jak zakupy, przez co ich wartość rośnie w oczach konsumentów jeszcze bardziej. Czytaj więcej »

  • Komentarz Macieja Zielonki, Operations and Customer Service Supervisor, JF Hillebrand Poland Czytaj więcej »

  • Smartfony można już naładować światłem, wodą, wiatrem i ciepłem. Urządzenie mobilne naładuje też rower, piłka czy inteligentna torba. Polacy opracowali zaś tekstylną ładowarkę. Pozwala ładować smartfon lub tablet za pomocą ruchu ciała np. podczas biegu. Nitka hybrydowa do indukcji elektromagnetycznej oraz wszyty w innej części ubrania magnes stały przemieszczają się... Czytaj więcej »

  • InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – obniża dla klientów detalicznych ceny przesyłek w różnych gabarytach, nadawanych za pomocą Managera Paczek do Paczkomatów® i przez Kuriera InPost. Nowy cennik zakłada nawet 20% obniżkę – dla podstawowej przesyłki z 14,99 zł... Czytaj więcej »

  • Brother wprowadza na polski rynek kolorową drukarkę etykiet VC-500W. To kompaktowe rozwiązanie, które pozwala w szybki i wygodny sposób tworzyć trwałe i estetyczne etykiety do oznaczania materiałów biurowych, jak również drukować fotografie panoramiczne i kompozycje artystyczne. Urządzenie wyróżnia obsługa taśm w rolce oraz termiczny silnik druku, który nie wymaga atramentu. Czytaj więcej »

  • Polski rynek telefonii komórkowej rośnie nieprzerwanie od kilku lat, choć ostatnio wzrost jest odnotowywany raczej pod względem wartości, a nie ilości. Wynika to stąd, że Polacy coraz chętniej wybierają produkty premium. Po drugie, stawiają na wysoką jakość i wydajność, przez co zyskują m.in. smartfony z dużymi ekranami. W pierwszym półroczu br. prawie co drugi sprzedany... Czytaj więcej »

  • Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), lider na rynku komputerów mobilnych, skanerów oraz drukarek kodów kreskowych, oferujący również rozwiązania, oprogramowanie i usługi zapewniające widoczność zasobów firmy w czasie rzeczywistym, zaprezentowała łatwe do wdrożenia rozwiązania usprawniające pracę sieci handlowych na każdym etapie ich działalności. W dobie... Czytaj więcej »

  • Branża foodtech, czyli innowacyjnych rozwiązań na rynku spożywczym, należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Powstają rozwiązania, które pozwalają dokładnie i w ciągu chwili ocenić świeżość produktu, jego skład i wartości odżywcze, a inteligentne etykiety ostrzegają przed upływem ważności. Rozwija się też rynek urządzeń kuchennych – można już znaleźć... Czytaj więcej »

  • Od 14 września br. zmieni się sposób autoryzacji transakcji i logowania się do banku. Klient będzie się logował z wykorzystaniem tzw. silnego uwierzytelniania, czyli poza podaniem hasła będzie potrzebna dodatkowa weryfikacja. Tak samo będzie też realizowana większość płatności kartowych, szczególnie tych powyżej 50 euro. Zmiany nie powinny przysporzyć problemów klientom... Czytaj więcej »

  • Richard Yu, dyrektor wykonawczy Huawei Consumer Business Group, podczas swojego wystąpienia zatytułowanego „Rethink Evolution”, na międzynarodowych targach IFA 2019 w Berlinie, zaprezentował nowe produktu w portfolio Huawei - nowe, flagowe procesory Kirin 990 i 990 (5G), nowe kolory smarfona Huawei P30 Pro oraz nowe, bezprzewodowe słuchawki FreeBuds 3. Czytaj więcej »

  • Smartwatche stają się osobistymi komputerami. Dzięki aplikacjom monitorują liczbę kroków, sprawdzają tętno. Z drugiej strony pełnią funkcje mobilne, jak wyświetlanie powiadomień, wysyłanie wiadomości, odbieranie połączeń, udzielanie wskazówek. Urządzenia różnią się oferowanymi funkcjami, wyglądem i dotykiem, jednak większość napotyka tę samą przeszkodę –... Czytaj więcej »

  • Budowa 5G przyspieszy w przyszłym roku

    Piątek, 06 września 2019

    W przyszłym roku – zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej – kraje członkowskie Unii Europejskiej powinny uruchomić technologię 5G w co najmniej jednym dużym mieście. Do 2025 roku są natomiast zobowiązane zapewnić szerokie pokrycie siecią 5G na głównych szlakach transportowych i obszarach miejskich. Według danych przytaczanych przez Polski Instytut Ekonomiczny wdrożenie sieci... Czytaj więcej »

  • Wirtualna rzeczywistość nie jest domeną wyłącznie branży rozrywkowej. Coraz większą rolę pełni w sektorze biznesowym, gdzie wykorzystuje się ją m.in. do tworzenia realistycznie wyglądających środowisk szkoleniowych. Za pośrednictwem gogli VR można przeprowadzać kursy z obsługi dużych maszyn bez narażania fizycznego sprzętu na uszkodzenie. Wirtualna rzeczywistość... Czytaj więcej »

  • Grupa POLOmarket, największa polska sieć supermarketów, 28 sierpnia br. wystartowała z zupełnie nową aplikacją mobilną. Narzędzie poszerza możliwości funkcjonującego z dużym sukcesem od ponad 3 lat, programu lojalnościowego POLOkarta. Ponad 1 mln jego aktywnych użytkowników, a także nowi Klienci, od końca sierpnia mają do dyspozycji wiele dodatkowych i atrakcyjnych korzyści... Czytaj więcej »

  • Rosnący udział zakupów mobilnych, płatności zbliżeniowych i elektronicznych oraz wzrost popularności e-zakupów spożywczych to zdaniem dyrektor zarządzającej Mobile Institute Katarzyny Czuchaj-Łagód główne trendy, które w nadchodzących latach będą kształtować handel. Jednak – jak wskazuje Deloitte – w tej chwili 90 proc. sprzedaży detalicznej wciąż ma miejsce w... Czytaj więcej »

  • Rozwiązania antymonopolowe i działania rządów w tym kierunku na pewno będą się w najbliższym czasie nasilać – ocenia prezes Innovatiki Katarzyna Królak-Wyszyńska. Widać to już m.in. w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jak podkreśla, działania cyfrowych monopolistów wywierają decydujący wpływ na rynek, przez co zagrażają innowacyjności i konsumentom, którzy nie mają... Czytaj więcej »

  • 14 września 2019 r. wchodzi w życie dyrektywa PSD2, która zmienia sposób, w jaki będziemy płacić za zakupy. Nowe przepisy mają na celu zwiększyć bezpieczeństwo finansów klientów w dobie postępującej cyfryzacji. W związku z tym, że pojawia się wiele pytań i wątpliwości, jak będą wyglądać płatności w sklepach fizycznych i online od drugiej połowy września, Mastercard... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa lamp LED-owych wprowadzonych na rynek w Polsce nie spełnia wymagań podstawowych przepisów, np. deklarowanego strumienia światła – tak wynika z danych Związku Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-lighting. Może to zniechęcać konsumentów do zakupu, mimo wielu korzyści z wymiany oświetlenia na LED-owe. Ma ono trzykrotnie większą trwałość niż tradycyjne... Czytaj więcej »

  • Bank Millennium udostępnił klientom z segmentu Biznes kompleksową usługę najmu terminali POS wraz z akceptacją płatności oraz serwisem terminali. Bank przygotował też promocję, w ramach której klienci otrzymają trzymiesięczne dofinasowanie dzierżawy terminala. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z dofinansowania w Programie Polska Bezgotówkowa. Czytaj więcej »

  • DHL Supply Chain, światowy lider w dziedzinie logistyki kontraktowej, opublikował swój najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce. Czytaj więcej »

  • Nowa era cyfryzacji społeczeństwa odmieni sposób jego funkcjonowania. Upowszechnienie się sieci 5G, a co za tym idzie – pojawienie się rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0, internetu rzeczy i sztucznej inteligencji, zautomatyzuje nasze życie. Znikną zawody skupione na wykonywaniu powtarzalnych czynności, te zadania zostaną zlecone do wykonania maszynom. Rozwój infrastruktury 5G... Czytaj więcej »

  • Co trzecia firma w Polsce należy do cyfrowych „naśladowców" i „spóźnialskich” z ograniczonymi inwestycjami lub bez żadnych planów związanych z cyfryzacją biznesu. Jedynie 5 proc. to liderzy transformacji. Dzięki przyjęciu przez Sejm megaustawy, cyfryzacja polskich firm może znacznie przyspieszyć. Konieczne są jednak decyzje rządu i regulatorów, aby Polska dogoniła... Czytaj więcej »