Technika w handlu

  • Firma Mastercard poinformowała o wynikach pilotażu kart biometrycznych, prowadzonych wspólnie z bułgarskim bankiem UniCredit Bulbank. Nowe rozwiązanie łączy w sobie mikroprocesor i technologię rozpoznawania odcisku palca, co zapewnia bezpieczną weryfikację tożsamości posiadacza karty podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Czytaj więcej »

  • Czas wakacji dla branży gastronomicznej oraz hotelarskiej to ogromne wyzwanie: wytężona praca, tłumy klientów i ciągła walka z uporczywymi zabrudzeniami. Do tego trzeba sprostać surowym wymogom Sanepidu. Jak sprawnie i skutecznie dbać o czystość w ośrodkach wypoczynkowych, hotelach i nadmorskich restauracjach? Spytaliśmy o to ekspertów. Czytaj więcej »

  • Dużym wyzwaniem współczesnego biznesu jest sprawne korzystanie z potężnej liczby gromadzonych danych. Pomagają w tym rozwiązania integrujące bazy danych i przedstawiające wyniki w czytelny sposób. Business Intelligence pozwala nie tylko na dostarczenie informacji, lecz także na wsparcie decyzji na różnych szczeblach prowadzenia biznesu. Choć większość firm ma wdrożone systemy... Czytaj więcej »

  • Zdecydowana większość użytkowników urządzeń mobilnych zabezpiecza swoje smartfony i tablety, jednak stosowane metody są zwykle mało skuteczne – wynika z raportu Fundacji Wiedza to Bezpieczeństwo. Kod PIN czy zabezpieczenie wzorem łatwo jest złamać, co więcej chronią one jedynie urządzenie, a nie znajdujące się na nim dane. To często nie tylko nasze zdjęcia i kontakty, lecz... Czytaj więcej »

  • Od kilku lat w Polsce istnieje możliwość elektronicznej autoryzacji dokumentów. Z usługi mogą korzystać nie tylko duże firmy, ale także mikroprzedsiębiorstwa. Eksperci podkreślają, że kluczowa w tym zakresie jest kwestia możliwości udowodnienia pochodzenia danych i zabezpieczenia ich przed sfałszowaniem, świadczona jako usługa przez wyspecjalizowane firmy. W Polsce podpis... Czytaj więcej »

  • Nowoczesne metody edukacyjne korespondują dziś z wymaganiami stawianymi prezentacjom biznesowym, gdzie statyczny obraz to zdecydowanie za mało. Pomoce wizualne mają nie tylko przykuć uwagę, ale też wciągnąć odbiorców w interakcję. Nowe dotykowe ekrany wielkoformatowe iiyama z serii 68-ej, wyświetlające obraz w rozdzielczości 4K UHD zostały właśnie w tym celu stworzone. Czytaj więcej »

  • Polacy opracowali system monitoringu temperatury w transporcie produktów wrażliwych Czytaj więcej »

  • Zaznaczenie obecności nowej firmy w internecie nie jest prostym zadaniem. By przyciągnąć klientów, start-up nie tylko powinien wybrać odpowiednią domenę i zweryfikować jej wartość pod kątem biznesowym, lecz także powinien zadbać o odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Ważne jest również wykreowanie odpowiedniego wizerunku poprzez rozwijanie mediów społecznościowych. Czytaj więcej »

  • Nie wykluczałbym ataku cybernetycznego na Polskę, który będzie bardzo odczuwalny - mówi PAP dyrektor Narodowego Centrum Cyberbezpieczeństwa w NASK Juliusz Brzostek. Podkreśla, że w takiej sytuacji kluczowe jest przygotowanie i szybka reakcja, nad którymi pracuje centrum. Czytaj więcej »

  • 1000 stacji bezprzewodowego ładowania smartfonów – taki cel do końca 2017 roku postawił sobie innowacyjny startup Powermat Polska. Firma rozpoczęła kolejny etap w strategii rozwoju na polskim rynku skupiając w najbliższym czasie uwagę na klientach indywidualnych z branży HoReCa. Czytaj więcej »

  • W ostatnich miesiącach marka Tork wprowadziła na rynek nową generację czyściw włókninowych exelCLEAN®. Dzięki innowacyjnym zmianom w procesie produkcji, nowe czyściwo exelCLEAN® jest skuteczniejsze niż kiedykolwiek. Udoskonalone czyściwa są jeszcze mocniejsze i bardziej wytrzymałe na strzępienie, a dzięki innowacyjnemu procesowi pakowania listków czyściwa w formacie W4,... Czytaj więcej »

  • Dzięki interaktywnym lustrom katowicki start-up Abyss Glass zaczyna podbijać zagraniczne rynki. Produktem, który umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, przyciąga wzrok i wyświetla odpowiedni przekaz marketingowy, są zainteresowane m.in. firmy z Niemiec, Holandii Francji i państw skandynawskich. Niedługo dotykowe lustra pojawią się też w zagranicznych salonach marki... Czytaj więcej »

  • Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz... Czytaj więcej »

  • Tylko co piąty przedsiębiorca akceptuje karty płatnicze – wynika z doświadczeń Banku Pekao SA. Główną barierą jest obawa o wysokie koszty, jednak inwestycja w terminal płatniczy może się szybko zwrócić. Detaliści akceptujący płatności kartami notują większy ruch w punktach usługowych i sklepach. Mogą też zaproponować klientom nowe usługi, takie jak wypłata gotówki z... Czytaj więcej »

  • Tym razem Kärcher proponuje zupełnie coś innego od dotąd testowanych urządzeń w sklepach. Przede wszystkim szorowarka BD 30/4 C zaskakuje funkcjonalnością oraz małymi gabarytami. Praca na baterii litowo-jonowej daje pełną niezależność oraz komfort poruszania się po czyszczonej powierzchni. Idealne rozwiązanie zarówno na małych powierzchniach jak i większych: w sklepach,... Czytaj więcej »

  • Sklepy przyszłości bez kas

    Poniedziałek, 22 maja 2017

    Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki otwartości konsumentów na nowe rozwiązania w handlu i płatnościach, już niedługo Polacy będą też sami skanować produkty... Czytaj więcej »

  • Jak pokazują wyniki raportu „PRZYSZŁOŚĆ ZAKUPÓW NAJWAŻNIEJSZE TRENDY W RETAIL DZIŚ I W ROKU 2030” przygotowanego przez Comarch i Kantar TNS, Polacy masową ruszają na zakupy „do internetu”, gdzie kupują sprzęt AGD, TV, Hi-Fi, odzież, kosmetyki a nawet… meble. Nowoczesny sprzedawca musi być na to przygotowany już teraz. Jak zachęcić klienta do swojej oferty w gąszczu... Czytaj więcej »

  • Firma Mastercard opublikowała wyniki badania pt. „Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas?” zrealizowanego we współpracy z domem badawczym Maison&Partners. Celem badania było sprawdzenie nastawienia polskich konsumentów do nowych rozwiązań technologicznych w sklepach stacjonarnych, służących przyspieszeniu zakupów. Ankietowani potwierdzają, że kolejki do kas to dla nich... Czytaj więcej »

  • Badanie opinii przeprowadzone wśród kierowników i właścicieli sklepów pokazuje, że 70% z nich poleciłoby usługę cashback innym detalistom Czytaj więcej »

  • Na zakończonych niedawno targach Hannover Messe firma Tetra Pak przedstawiła nowe rozwiązania służące zwiększeniu efektywności produkcji. Czytaj więcej »

  • Małe sklepy u progu rewolucji

    Czwartek, 27 kwietnia 2017

    Handel detaliczny wciąż z nieśmiałością patrzy na chmurę, jako narzędzie usprawniające prowadzenie biznesu. Tymczasem na rynku pojawiają się rozwiązania, które umożliwiają zdalne zarządzanie sklepem, usługami czy personelem. Dynamiczne zmiany zachodzące w obszarze regulacji fiskalnych oraz nowatorskie rozwiązania IT sprawiają, że zarządzanie biznesem z poziomu... Czytaj więcej »

  • Rynek retail w Polsce w ostatnich latach bardzo dynamicznie się rozwija. Sukces w sprzedaży detalicznej zależy od różnorodnych czynników. Detaliści coraz częściej dostrzegają duże znaczenie odpowiedniego wyposażenia handlowego, jako instrumentu prezentacji, magazynowania, przechowywania, gdyż wywiera ono wpływ na sprzedaż produktów. Czytaj więcej »

  • Comarch rusza z cyklem bezpłatnych webinarów na temat zagadnienia omnichannel, czyli realizacji spójnego doświadczenia zakupowego w wielokanałowej interakcji z klientem. Przez cały 2017 rok eksperci Comarch oraz zaproszeni goście będą dzielić się praktyczną wiedzą z zakresu zastosowania nowych technologii w handlu i sprzedaży oraz doświadczeniem w budowaniu relacji z klientami, a... Czytaj więcej »

  • Dzięki dostępowi do systemu Masterpass, kupujący w sklepach współpracujących z PayU mają teraz jeszcze większy wybór sposobów na bezpieczną płatność w internecie. Czytaj więcej »

  • Hejt staje się dużym zagrożeniem dla firm

    Poniedziałek, 13 marca 2017

    Internetowy hejt jest dla firm coraz poważniejszym problemem. Mowa nie tylko o negatywnych fałszywych informacjach, które pojawiają się w sieci, lecz także o szkalujących firmę wpisach byłych pracowników. Hejt może zniszczyć lub nadszarpnąć reputację firm, zniechęcić klientów, a w konsekwencji obniżyć poziom przychodów, a nawet doprowadzić do bankructwa. W Wielkiej... Czytaj więcej »

  • Oferowanie płatności kartą to dla sklepów i punktów usługowych sposób na przyciągnięcie i utrzymanie klientów. Posługiwanie się kartami płatniczymi jest popularne (np. według raportu „Płatności cyfrowe 2016”, zrealizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej we współpracy z Mobile Institute i GoMobi.pl, wynika, że 30 proc. badanych wskazało na używanie karty podczas... Czytaj więcej »

  • Artyzan – dystrybutor koncepcyjnych zabawek i franczyzodawca marki Kreatywne Maluchy – rozwija działalność i integruje zarządzanie siecią dzięki wdrożeniu systemu ERP Navireo firmy InsERT. Zastosowane narzędzie umożliwia m.in. centralne zarządzanie informacjami, prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, w tym obniżek i wyprzedaży. Czytaj więcej »

  • Firmy Oracle i Mastercard poinformowały o nawiązaniu globalnej współpracy, która ma na celu dostarczenie efektywnych rozwiązań w obszarze płatności cyfrowych dla sektora handlu detalicznego i branży hotelarskiej. Na początku współpracy obydwie firmy skupią się na trzech głównych obszarach innowacyjnych rozwiązań dla restauracji, hoteli oraz sklepów detalicznych: Czytaj więcej »

  • Najlepsza widoczność produktów i szybka amortyzacja są kluczowymi czynnikami decydującymi o ewentualnym zamknięciu otwartych lad chłodniczych Czytaj więcej »

  • ifm electronic od lat zajmuje pozycję lidera w branży automatyki przemysłowej na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Obszar działalności to sprzedaż produktów, ale przede wszystkim fachowe doradztwo, serwis gwarancyjny oraz szkolenia dostosowane do potrzeb użytkowników rozwiązań. Wysoka jakość produktów jest na stałe zapisana w filozofię marki. Motyw przewodni ifm electronic... Czytaj więcej »