Rozmowy niefiltrowane

  • Niechciane plasterki

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Często się zdarza, że klienci kupując produkty z lady chłodniczej, takie jak wędliny czy sery na wagę proszą o odjęcie jednego plasterka, bo to już dla nich za dużo. Jest to tak kolosalna wielkość, że faktycznie jeden plasterek robi różnicę… Dla nas – jako obsługi sklepu – to jedynie powód do śmiechu. Ale co potem? Co zrobić z takim jednym plasterkiem wędliny czy... Czytaj więcej »

  • Klient „wyjątkowy”

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Praca w sklepie to codzienne wyzwania i przede wszystkim ciągły kontakt z klientem. Często pytania czy prośby mogą zaskoczyć, ale jest to stały element naszego dnia. Kiedyś odwiedziła nas klientka i zapytała czy jest świeży cały kurczak. Ekspedientka odpowiedziała, że tak, i wtedy została poproszona przez tę samą kobietę wyłącznie o dwa udka… Z kolei szczególnie w... Czytaj więcej »

  • Doceńcie naszą ciężką pracę!

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Przez rząd, przez klientów, przez społeczeństwo – my, mali detaliści, jesteśmy traktowani jak duże sklepy czy markety. A oni mają potężne zaplecze komercyjne, prawnicze, marketingowe. A ja sama zajmuję się wszystkim od początku do samego końca. Zamawiam towar, jeżdżę od bladego świtu po hurtowniach. Pracuję od 5 rano do 20 wieczorem. Prowadzę sklep od 30 lat i... Czytaj więcej »

  • Analizując ceny…

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Często zwracam uwagę na ceny produktów w moim sklepie i w marketach. Licząc koszyk zakupowy, niejednokrotnie wychodzi taniej u nas! Patrząc na gazetki promocyjne z dyskontów czy marketów zauważyłem, że na pierwszych stronach są super ceny. Ale na dalszych zdarzają się ceny półkowe naszego sklepu. Cieszy nas to, że niektórzy klienci już to zauważają. Z drugiej strony,... Czytaj więcej »

  • Woda „Ała”

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Oczywiście branża handlowa, a w szczególności „spożywka” jest trudna i wymagająca, po prostu trzeba mieć do tego powołanie. Ale praca w sklepie to także wiele przygód z nieznośnymi klientami. Na co dzień z nimi pracujemy i musimy zawsze radzić sobie z trudnymi sytuacjami – uśmiechem. Koleżanki pracujące na dziale mięsnym wspominają np. klientkę, która poprosiła o... Czytaj więcej »

  • Pracuje się, by zarabiać…

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Mam w ofercie naturalne lody, które są bardzo popularne w Krakowie, ale nimi samymi czynszu nie zdołam opłacić. To byłoby możliwe, gdyby ich koszty wytworzenia były niskie, a cena sprzedaży niewysoka. W ubiegłym roku podjęłam decyzję, że zostanę jeszcze tylko kilka lat i zamierzam zamknąć interes. Szanse mają jeszcze Ci, którzy sprzedają we własnych lokalach i nie niszczą... Czytaj więcej »

  • Gdzie Ci pracownicy?

    Wtorek, 21 marca 2017

    Jesteśmy właścicielami siedmiu sklepów spożywczych w Chełmie. Przy prowadzeniu takiej ilości placówek spotykamy się z różnymi sytuacjami, natomiast najbardziej zaskakujące ostatnio jest to, że problemem są pracownicy. A właściwie ich brak… Czytaj więcej »

  • Klienci to duże wyzwanie

    Piątek, 17 marca 2017

    W pracy detalisty zabawnych i trudnych sytuacji jest wiele. Oczywiście najwięcej jest tych związanych z klientami. Czytaj więcej »

  • Ostatnio jedna z podejrzanych sytuacji spowodowała, że zostałam zmuszona zamontować drzwi w biurze, które i tak znajduje się na uboczu, za ladą z wędlinami, i trudno jest, by dostał się tu ktoś niepożądany. Ale okazało się że wszystko jest możliwe. Czytaj więcej »

  • Być może nasza historia otworzy oczy właścicielom i pracownikom sklepów. Złodziejem w naszym sklepie okazał się być wieloletni dostawca pieczywa, który cieszył się zaufaniem. Ale na szczęście udało nam się przechytrzyć tego pana. Czytaj więcej »

  • Sklepowy slang

    Piątek, 17 marca 2017

    Moim zdaniem każda ekspedientka powinna skończyć psychologię. A to dlatego, że nieraz nie wiadomo jak zareagować – śmiać się czy płakać. Czytaj więcej »

  • Od 33 lat pracuję w handlu i wciąż nie mogę przyzwyczaić się do nieustannie zmieniających się przepisów. Nikt nie obiecywał, że prowadzenie biznesu będzie łatwe, ale w tym momencie jest co chwilę utrudniane. Z chęcią dostosowałabym się jak najszybciej do zmian, ale jest ich po pierwsze zbyt dużo, a po drugie są tak niezrozumiałe, że każdy może je zinterpretować na... Czytaj więcej »

  • Najbardziej irytuje mnie to, że klienci porównują nasze produkty i ceny do cen w dyskontach. Nie mają świadomości, że kupując u nas wspomagają swój rodzimy handel i przyczyniają się do rozwoju rynku polskiego. Czy obcy jest nam patriotyzm zakupowy? Czy nie warto dać zarobić polskiemu przedsiębiorcy niż zagranicznemu koncernowi? Czytaj więcej »

  • Dobra zmiana? Nie sądzę!

    Piątek, 10 lutego 2017

    Polski system stwarza nam – detalistom – problemy. Męczą nas wszelkimi opłatami, kontrolami, zakazami – wszystko utrudniają. Odbieramy to tak, że na siłę chcą nas uszczęśliwić. Chcą odebrać nam dzień handlu, czyli niedzielę, a my się przecież z tego utrzymujemy i jeden dzień jest dla nas bardzo istotny. Również ekspedientki, które pracują u nas nieraz chcą... Czytaj więcej »

  • Zbędne komentarze

    Piątek, 10 lutego 2017

    Któregoś pięknego dnia – kiedy akurat mój nastrój był odrobinę gorszy niż na co dzień – a jestem osobą bardzo pozytywną i pogodną – odwiedził mnie jeden pan w sklepie i poprosił o kilkukilowy worek ziemniaków. Oczywiście nie pomógł mi go przenieść – bo po co się wysilać – od tego jest pracownik w sklepie, tylko obserwował mnie uważnie jak próbuję zarzucić... Czytaj więcej »

  • 12 groszy…

    Piątek, 10 lutego 2017

    Zabawnych sytuacji podczas pracy w sklepie, która przecież wiąże się z ciągłym kontaktem z ludźmi – nie brakuje każdego dnia. Można obserwować klientów i nawet pokusić się o różnego rodzaju psychologiczne teorie. Tak też uczyniłam i oto moje wnioski. Czasem brakuje klientowi kilku groszy do uregulowania rachunku. Jak wówczas reaguje? Jest kilka typów zapominalskich. Jeden... Czytaj więcej »

  • Zakupy po znajomości

    Piątek, 10 lutego 2017

    W naszej okolicy jest ogromna konkurencja jeżeli chodzi o branżę spożywczą. Cenowo konkurować nie damy rady, więc próbujemy inaczej. A właściwie samo się to dzieje… Mamy przemiłą obsługę i znamy każdego klienta osobiście. Wiemy gdzie kto pracuje, o której wraca, kiedy ma przerwę, kiedy odbiera dziecko z przedszkola. Może brzmi to troszkę strasznie, ale nie prowadzimy... Czytaj więcej »

  • W poszukiwaniu kleju…

    Wtorek, 17 stycznia 2017

    „Do mojego sklepu przychodzą wciąż jedni i ci sami klienci, dlatego zdążyliśmy już poznać ich specyficzne upodobania. Jednak nie przestają nas one bawić. Mamy np. stałą klientkę, która przynajmniej raz w tygodniu, a czasem nawet co drugi dzień przychodzi do nas po klej błyskawiczny. Pomijając to, że nie mamy pojęcia w jakim celu go kupuje regularnie i tak często, to za... Czytaj więcej »

  • Mały handel dojną krową rządu?

    Wtorek, 17 stycznia 2017

    „Jest naiwnością wiara, że politycy (obojętnie którzy) troszczą się o los małego handlu. Przez lata byliśmy dojną krową kolejnych rządów, zmuszaną do łatania kolejnych dziur budżetowych. Tak jest i tym razem, z drobną różnicą. Z nas nic już się wycisnąć po prostu nie da. Plusem jest fakt, że obecny rząd w ogóle to zauważył, ukierunkowując swoje działania na... Czytaj więcej »

  • Wolność to możliwość wyboru

    Wtorek, 17 stycznia 2017

    „Mam żal do rządu za planowany przepis zakazujący handlu w niedziele i święta. W sklepie może obsługiwać tylko i wyłącznie właściciel. A w moim najwięcej klientów mam właśnie w weekendy i święta, ponieważ wtedy miasto odwiedza najwięcej turystów. I sam nie poradzę sobie z tak dużą ilością klientów. I moje pytanie – dlaczego z tego przepisu wyłączone są np.... Czytaj więcej »

  • Ceny sugerowane i gramatury

    Wtorek, 17 stycznia 2017

    „Dla nas dużym problemem, jako dla osób które prowadzą sklep i bezpośrednio mają kontakt z klientem, są ceny sugerowane na opakowaniach. Np. na produkcie jest 1,29 zł, a towar netto wychodzi po 1,15 zł. Z takiej zależności nigdy nam nie wyjdzie cena z pudełka, jeśli chcielibyśmy sprzedawać bez strat. W hurtowniach rozkładają ręce, bo oni też w takiej cenie dostali... Czytaj więcej »

  • „5-6 lat temu przedstawiciele handlowi znanych producentów regularnie odwiedzali nasz sklep. Cały czas oferowali nowe produkty, ciekawe promocje, a co najważniejsze nie było najmniejszego problemu z wymianą uszkodzonego bądź przeterminowanego towaru. Obecnie wszystko się zmieniło. Przedstawiciel handlowy, oferujący opakowania zbiorcze, gdzie my musimy kupić całość (nie mamy... Czytaj więcej »

  • Ciastko na wagę

    Wtorek, 17 stycznia 2017

    „Uwielbiam przesadnie oszczędnych klientów. Ich „skąpstwo” ujawnia się w wielu sytuacjach. Na przykład, kiedy wśród ciastek na wagę zostanie w opakowaniu dosłownie 5-6 sztuk, a klientka chce kupić tylko 3 ciastka. Wówczas proponuję jej, żeby kupiła od razu te 5, czy 6, które mam – wagowo wyjdzie podobnie, a mogę mieć potem problem ze sprzedaniem 2-3 sztuk. Ale nie! Ona... Czytaj więcej »