Marketing

  • Strategiczny insight agencji marketingowych jest najmniej poszukiwaną kompetencją przez większość firm zlecających usługi komunikacji marketingowej zewnętrznym agencjom. Tylko 16% badanych firm wskazuje strategic insight jako ważną kompetencję. Natomiast zdecydowanie więcej klientów (aż 45%) oczekuje sprawnej i szybkiej realizacji skomplikowanych projektów z minimalnym... Czytaj więcej »

  • Polscy internauci mają coraz większe zaufanie do transgranicznych zakupów w sieci. Co czwarty kupujący online zrobił zakupy w zagranicznym e-sklepie – wynika z badania Gemius. Popularność zyskują szczególnie chińskie platformy sprzedażowe. Ich udział w ogólnej liczbie transakcji na platformie Planet Plus w I półroczu br. sięgnął 46,9 proc. Liderem pozostaje AliExpress,... Czytaj więcej »

  • Sukces zrodzony z różnic

    Piątek, 07 września 2018

    Chcesz osiągnąć powodzenie w e-commerce na wielu europejskich rynkach? Stawiaj na jakość, wykorzystuj lokalne szanse i szanuj różnice – radzi Piotr Stach. Współwłaściciel Firmy Expondo w rozmowie o blaskach i cieniach rozwoju biznesu e-commerce, skierowanego do przedsiębiorców. Czytaj więcej »

  • Shop Doctor - Zmieniaj sklep zwiększaj zyski

    Poniedziałek, 27 sierpnia 2018
  • Odznaczają się wysoką jakością, oryginalnym projektem butelek i zaufaniem klientów. Trunki BZK Alco, bo o nich właśnie mowa, już na stałe zagościły na sklepowych półkach. Odważna, a zarazem przemyślana strategia marketingowa przyniosły owoce w postaci uznania detalistów i dobrej sprzedaży. Coraz więcej placówek ma w swojej ofercie Kazimierza Wielkiego, Björna, Senatora... Czytaj więcej »

  • Zawsze możesz więcej!

    Czwartek, 23 sierpnia 2018

    Na rynku istnieją marki, o których można powiedzieć, że mają wszystko. Dosłownie! Stałe, a co ważniejsze, pokaźne grono powracających klientów, ciągły dopływ nowych oraz wyniki, które pozwalają „spać spokojnie”. Przed takimi brandami stoją zupełnie inne wyzwania niż przed tymi, które stale muszą walczyć o nabywców i przetrwanie. Największym z nich jest znalezienie... Czytaj więcej »

  • W Polsce działa około 23 tysięcy sklepów internetowych, z których ogromna większość to podmioty średniej wielkości lub po prostu małe. Dzięki uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sklepy mogą liczyć na wzrost sprzedaży nawet o 10% - wynika z raportu DHL Express*. Na co zwrócić uwagę chcąc rozpocząć internetową sprzedaż transgraniczną? Czytaj więcej »

  • Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją. Czytaj więcej »

  • W ciągu 10–20 lat prawie połowa wszystkich zawodów może zostać skomputeryzowana. Rozwój technologiczny nie pozbawi jednak ludzi pracy, ale zdecydowanie zmieni jej charakter. Dotyczy to także pracy w handlu. Wirtualne półki umożliwią klientom robienie zakupów za pomocą ekranu telewizora lub tabletu. Tym samym sprzedawca z osoby podającej towar stanie się bardziej doradcą... Czytaj więcej »

  • Kryzys wizerunkowy Panasonica, którego pracownik zamieścił na LinkedInie seksistowski komentarz, pokazał, jak ważna w działaniach każdej marki jest strategia antykryzysowa. Internauci negatywnie zareagowali na oświadczenia firmy, które – w ocenie ekspertów – były przesiąknięte korporacyjną nowomową, nijakie i zbyt ogólne. Coraz częściej zdarza się, że pracownik,... Czytaj więcej »

  • Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli nie mamy dobrych wartości, nie szanujemy pracownika, wynagrodzenia są zbyt niskie, to employer branding nie pomoże – mówi... Czytaj więcej »

  • Fenomen Piłki Nożnej

    Wtorek, 26 czerwca 2018

    W związku z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Nielsen zagłębił się w dane dotyczące największego sportu na świecie. Czytaj więcej »

  • Sezonowe wyprzedaże to wciąż najbardziej lubiana przez Polaków forma promocji. Korzysta z nich blisko 90 proc. konsumentów, ponad połowa natomiast wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży. Zdaniem ekspertów, aby z sukcesem wyprzedać nadmiary magazynowe, sklepy powinny zadbać nie tylko o konkurencyjne ceny, lecz także o atrakcyjność towaru,... Czytaj więcej »

  • Dla osób poszukujących zatrudnienia media społecznościowe stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich oczekiwania. Aby media społecznościowe spełniły swoje zadanie, ważne jest jednak budowanie wizerunku w sieci, zaangażowanie rekruterów oraz dobra... Czytaj więcej »

  • Zwiększaj zyski z Grycanem

    Czwartek, 24 maja 2018

    Rzemieślnicze metody produkcji oraz tradycyjne receptury przykazywane z pokolenia na pokolenie to wartości charakteryzujące markę Grycan. Ręcznie przygotowywane dodatki, naturalne składniki oraz brak glutenu odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują w produktach przede wszystkim wysokiej jakości. Lody Grycan cieszą się uznaniem wielu Polaków a ich... Czytaj więcej »

  • Same promocje nie wystarczą

    Piątek, 18 maja 2018

    Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich... Czytaj więcej »

  • Facebook od 10 lat w Polsce

    Wtorek, 15 maja 2018

    Dokładnie 10 lat temu pojawiła się polska wersja językowa Facebooka, niezmiennie najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. W Polsce platforma ma już ponad 16 mln aktywnych użytkowników. Z możliwości Facebooka chętnie korzystają też firmy – dzięki rozbudowanym opcjom reklamowym jest to jeden z najbardziej wszechstronnych typów reklamy. Dlatego użytkownicy... Czytaj więcej »

  • Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc.... Czytaj więcej »

  • W dobie, kiedy w sklepach znaleźć można prawie wszystko niełatwym zadaniem jest utrzymanie wysokiego poziomu zadowolenia klienta. A gdybyśmy tak podczas wizyty w sklepie zaoszczędzili czas, uzyskali dostęp do kilkuset przepisów, a dodatkowo mogli liczyć na pomoc „asystenta”, który za nas skomponuje menu i przygotuje listę zakupów? Innowacyjne rozwiązania technologiczne w... Czytaj więcej »

  • Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.). Według badania przeprowadzonego przez TCC Global, aż 66 proc. ankietowanych przyznało, że oczekuje... Czytaj więcej »

  • Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Niemal 30 proc. zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów... Czytaj więcej »

  • Branża eventowa rośnie w siłę

    Wtorek, 10 kwietnia 2018

    Branża eventowa w Polsce jest coraz bardziej profesjonalna i coraz częściej doceniana za granicą. Rośnie też jej przełożenie na krajową gospodarkę. Do 2021 roku w Polsce zaplanowanych jest już 150 dużych konferencji o międzynarodowej randze. Bolączką event marketingu są jednak standardy, które odbiegają od zagranicznych, oraz procedury dotyczące organizacji przetargów na... Czytaj więcej »

  • Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te wymagania. To nie zawsze muszą być skomplikowane i zaawansowane technicznie rozwiązania. Liczy się efekt,... Czytaj więcej »

  • Świat Lajkonika to przede wszystkim wieloletnie tradycje powiązane z najwyższą jakością produktów. Szerokie i różnorodne portfolio składające się z Paluszków, Precelków, Talarków, Krakersów, produktów Junior czy Rewersów – produktów skierowanych do młodszych jak i starszych konsumentów – cieszy się zaufaniem Polaków, o czym świadczy fakt, że Lajkonik to marka numer... Czytaj więcej »

  • Klient lojalny to skarb firmy

    Środa, 14 marca 2018

    Lojalność z perspektywy detalisty to powtarzanie zakupów w danym sklepie przez klientów. A skoro większość decyzji ma charakter rutynowy, czy nawykowy, to jest to najczęściej powtarzanie tych samych zakupów. Nawet jeśli wartość koszyka lojalnego klienta jest względnie niska, to i tak jest on szczególnie cennym aktywem przedsiębiorstwa handlowego, bo pozwala na przewidywanie... Czytaj więcej »

  • Womenomics, trend związany z rosnącą rolą kobiet w ekonomii i gospodarce światowej, zaznacza się coraz wyraźniej. Firma doradcza EY prognozuje, że to właśnie kobiety będą miały w nadchodzących latach coraz silniejszy wpływ na biznes, politykę i społeczeństwo. Potwierdza to nie tylko szereg badań i statystyk, lecz także analiza mediów społecznościowych. Marki, które chcą... Czytaj więcej »

  • Ponad 70 proc. polskich konsumentów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego. Klienci chętniej robią zakupy w sklepach, które oferują im dodatkowe bonusy i rabaty, ale oczekują, że zapisanie się do takiego programu będzie szybkie i proste, korzystanie z niego – wygodne, a sklep będzie się komunikował z nimi poprzez kanały mobilne. Wielokanałowość jest obecnie... Czytaj więcej »

  • Dynamiczny rozwój segmentu sprzedaży online skutkuje rosnącą świadomością kupujących, którzy od e-sklepów oczekują standardów obsługi oferowanych przez największych graczy z tego segmentu. Jak zorganizować proces obsługi klienta, aby wyróżnić się na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku? Czytaj więcej »

  • Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem kryzysów w mediach społecznościowych. Ucierpiały w nich zwłaszcza YouTube i Facebook. Ten pierwszy wciąż boryka się ze skutkami afery wizerunkowej z udziałem popularnego, amerykańskiego youtubera, który żartował z samobójcy. Z kolei Facebook – jak pokazują najnowsze dane – traci młodszych użytkowników, a wycofanie reklam z serwisu... Czytaj więcej »