Marketing

  • Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w tym pomóc. Eksperci nie... Czytaj więcej »

  • Black Friday przypadający w tym roku na 23 listopada rozpocznie gorączkę zakupów trwającą aż do świąt Bożego Narodzenia. W Stanach Zjednoczonych to wieloletnia tradycja, ale Polacy też polubili promocje, z których coraz chętniej korzystają. Czytaj więcej »

  • Do internetu rzeczy podłączonych jest coraz więcej urządzeń, które codziennie wysyłają coraz więcej cennych danych, zwłaszcza pod kątem marketingowym. Wyzwaniem dla marketerów pozostaje ich opracowanie, by profilować oferty i reklamy pod konkretnych klientów. Kluczowe w tym procesie ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które pozwoli trafiać z... Czytaj więcej »

  • Opakowanie, które naprawdę się opłaca

    Wtorek, 30 października 2018

    Z każdym rokiem półki sklepowe coraz bardziej uginają się od dużej liczby produktów z tej samej kategorii. Paradoksalnie, jak wynika z badań Nielsena, właśnie z tego powodu przeciętny konsument zauważa średnio tylko 4 na 10 artykułów. Co marki mogą zrobić, aby się wyróżnić? Jakie czynniki sprawiają, że częściej kupujemy jedne produkty, a ignorujemy inne? Czytaj więcej »

  • Klienci kupują emocje, nie produkty

    Czwartek, 25 października 2018

    Nowoczesny konsument nie kupuje już tylko produktu czy usługi, ale bardziej wrażenia i emocje z związane z ich nabywaniem. Dlatego też kreowanie architektury intensywnych doświadczeń zakupowych czyli tzw. Experience Design, jest obecnie jednym z największych wyzwań dla dzisiejszych marketerów. Jakie emocje należy uruchomić, aby oferować produkty zgodne z uczuciami konsumenta?... Czytaj więcej »

  • Według opublikowanego przez Colliers International raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi „nie”. W krótkiej i średniej perspektywie sprzedaż internetowa i kanał tradycyjny mogą nadal koegzystować w regionie CEE-6*. Czytaj więcej »

  • Dopasowanie odpowiedniej oferty ze strony sklepu czy instytucji finansowej wymaga znajomości potrzeb użytkownika lub klienta. Jedynym sposobem, który na to pozwoli jest tzw. ślad cyfrowy, czyli co robimy, dokąd chodzimy i z kim przebywamy. Płatność elektroniczna odbywa się za naszą zgodą i różne instytucje mają dostęp do danych, jakie za pomocą tego śladu zostawiamy. Na tym... Czytaj więcej »

  • Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może... Czytaj więcej »

  • Przepis na sukces

    Środa, 17 października 2018
  • Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy

    Piątek, 12 października 2018

    Jak wynika z raportu pt. „Brand Managerowie w branży FMCG” 75% brand managerów jest dzisiaj otwartych na zmiany i na nowe wyzwania na rynku. Co motywuje kandydatów do zmian zawodowych i jakie kategorie produktów są ich zdaniem najbardziej rozwojowe? Czytaj więcej »

  • 55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów nie ma jednak Polski. Powodem może być to, że polskie e-sklepy rzadko otwierają się na klientów zagranicznych. Sposobem na ich przyciągniecie są strony... Czytaj więcej »

  • Sierpniowe gazetki promocyjne przypominały, że początek roku szkolnego tuż-tuż. Sieci handlowe kierowały ofertę do rodziców młodzieży szkolnej odpowiednio wcześniej, zdając sobie sprawę, że klienci będą chcieli wyposażyć swoje pociechy w akcesoria szkolne zanim na dobre rozpocznie się nowy rok szkolny. Czytaj więcej »

  • 65 proc. użytkowników sprawdza produkt w portalach społecznościowych zanim zdecyduje się na jego zakup. 38 proc. użytkowników korzysta z przycisku „Kup teraz”, a 61 proc. ocenia, że to przydatna funkcja. Marki rozumieją jak ważnym kanałem sprzedażowym są social media i coraz chętniej w niego inwestują. Wartość rynku reklamy w tych kanałach wynosi już ponad 600 mln zł. Czytaj więcej »

  • Nowe technologie zrewolucjonizują handel

    Czwartek, 27 września 2018

    Współczesny konsument płynnie migruje pomiędzy różnymi kanałami zakupowymi. Dlatego integracja sprzedaży tradycyjnej z internetową i kanałem mobilnym jest dziś jednym z największych wyzwań dla branży handlowej. Wielokanałowość i nowe technologie to dla sprzedawców, sieci i centrów handlowych możliwość zaspokojenia rosnących potrzeb klientów – skupionych na wygodzie,... Czytaj więcej »

  • Strategiczny insight agencji marketingowych jest najmniej poszukiwaną kompetencją przez większość firm zlecających usługi komunikacji marketingowej zewnętrznym agencjom. Tylko 16% badanych firm wskazuje strategic insight jako ważną kompetencję. Natomiast zdecydowanie więcej klientów (aż 45%) oczekuje sprawnej i szybkiej realizacji skomplikowanych projektów z minimalnym... Czytaj więcej »

  • Polscy internauci mają coraz większe zaufanie do transgranicznych zakupów w sieci. Co czwarty kupujący online zrobił zakupy w zagranicznym e-sklepie – wynika z badania Gemius. Popularność zyskują szczególnie chińskie platformy sprzedażowe. Ich udział w ogólnej liczbie transakcji na platformie Planet Plus w I półroczu br. sięgnął 46,9 proc. Liderem pozostaje AliExpress,... Czytaj więcej »

  • Sukces zrodzony z różnic

    Piątek, 07 września 2018

    Chcesz osiągnąć powodzenie w e-commerce na wielu europejskich rynkach? Stawiaj na jakość, wykorzystuj lokalne szanse i szanuj różnice – radzi Piotr Stach. Współwłaściciel Firmy Expondo w rozmowie o blaskach i cieniach rozwoju biznesu e-commerce, skierowanego do przedsiębiorców. Czytaj więcej »

  • Shop Doctor - Zmieniaj sklep zwiększaj zyski

    Poniedziałek, 27 sierpnia 2018
  • Odznaczają się wysoką jakością, oryginalnym projektem butelek i zaufaniem klientów. Trunki BZK Alco, bo o nich właśnie mowa, już na stałe zagościły na sklepowych półkach. Odważna, a zarazem przemyślana strategia marketingowa przyniosły owoce w postaci uznania detalistów i dobrej sprzedaży. Coraz więcej placówek ma w swojej ofercie Kazimierza Wielkiego, Björna, Senatora... Czytaj więcej »

  • Zawsze możesz więcej!

    Czwartek, 23 sierpnia 2018

    Na rynku istnieją marki, o których można powiedzieć, że mają wszystko. Dosłownie! Stałe, a co ważniejsze, pokaźne grono powracających klientów, ciągły dopływ nowych oraz wyniki, które pozwalają „spać spokojnie”. Przed takimi brandami stoją zupełnie inne wyzwania niż przed tymi, które stale muszą walczyć o nabywców i przetrwanie. Największym z nich jest znalezienie... Czytaj więcej »

  • W Polsce działa około 23 tysięcy sklepów internetowych, z których ogromna większość to podmioty średniej wielkości lub po prostu małe. Dzięki uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sklepy mogą liczyć na wzrost sprzedaży nawet o 10% - wynika z raportu DHL Express*. Na co zwrócić uwagę chcąc rozpocząć internetową sprzedaż transgraniczną? Czytaj więcej »

  • Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją. Czytaj więcej »

  • W ciągu 10–20 lat prawie połowa wszystkich zawodów może zostać skomputeryzowana. Rozwój technologiczny nie pozbawi jednak ludzi pracy, ale zdecydowanie zmieni jej charakter. Dotyczy to także pracy w handlu. Wirtualne półki umożliwią klientom robienie zakupów za pomocą ekranu telewizora lub tabletu. Tym samym sprzedawca z osoby podającej towar stanie się bardziej doradcą... Czytaj więcej »

  • Kryzys wizerunkowy Panasonica, którego pracownik zamieścił na LinkedInie seksistowski komentarz, pokazał, jak ważna w działaniach każdej marki jest strategia antykryzysowa. Internauci negatywnie zareagowali na oświadczenia firmy, które – w ocenie ekspertów – były przesiąknięte korporacyjną nowomową, nijakie i zbyt ogólne. Coraz częściej zdarza się, że pracownik,... Czytaj więcej »

  • Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli nie mamy dobrych wartości, nie szanujemy pracownika, wynagrodzenia są zbyt niskie, to employer branding nie pomoże – mówi... Czytaj więcej »

  • Fenomen Piłki Nożnej

    Wtorek, 26 czerwca 2018

    W związku z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Nielsen zagłębił się w dane dotyczące największego sportu na świecie. Czytaj więcej »

  • Sezonowe wyprzedaże to wciąż najbardziej lubiana przez Polaków forma promocji. Korzysta z nich blisko 90 proc. konsumentów, ponad połowa natomiast wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży. Zdaniem ekspertów, aby z sukcesem wyprzedać nadmiary magazynowe, sklepy powinny zadbać nie tylko o konkurencyjne ceny, lecz także o atrakcyjność towaru,... Czytaj więcej »

  • Dla osób poszukujących zatrudnienia media społecznościowe stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich oczekiwania. Aby media społecznościowe spełniły swoje zadanie, ważne jest jednak budowanie wizerunku w sieci, zaangażowanie rekruterów oraz dobra... Czytaj więcej »

  • Zwiększaj zyski z Grycanem

    Czwartek, 24 maja 2018

    Rzemieślnicze metody produkcji oraz tradycyjne receptury przykazywane z pokolenia na pokolenie to wartości charakteryzujące markę Grycan. Ręcznie przygotowywane dodatki, naturalne składniki oraz brak glutenu odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują w produktach przede wszystkim wysokiej jakości. Lody Grycan cieszą się uznaniem wielu Polaków a ich... Czytaj więcej »