Marketing

  • Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich... Czytaj więcej »

  • Facebook od 10 lat w Polsce

    Wtorek, 15 maja 2018

    Dokładnie 10 lat temu pojawiła się polska wersja językowa Facebooka, niezmiennie najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. W Polsce platforma ma już ponad 16 mln aktywnych użytkowników. Z możliwości Facebooka chętnie korzystają też firmy – dzięki rozbudowanym opcjom reklamowym jest to jeden z najbardziej wszechstronnych typów reklamy. Dlatego użytkownicy... Czytaj więcej »

  • Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc.... Czytaj więcej »

  • W dobie, kiedy w sklepach znaleźć można prawie wszystko niełatwym zadaniem jest utrzymanie wysokiego poziomu zadowolenia klienta. A gdybyśmy tak podczas wizyty w sklepie zaoszczędzili czas, uzyskali dostęp do kilkuset przepisów, a dodatkowo mogli liczyć na pomoc „asystenta”, który za nas skomponuje menu i przygotuje listę zakupów? Innowacyjne rozwiązania technologiczne w... Czytaj więcej »

  • Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.). Według badania przeprowadzonego przez TCC Global, aż 66 proc. ankietowanych przyznało, że oczekuje... Czytaj więcej »

  • Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Niemal 30 proc. zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów... Czytaj więcej »

  • Branża eventowa rośnie w siłę

    Wtorek, 10 kwietnia 2018

    Branża eventowa w Polsce jest coraz bardziej profesjonalna i coraz częściej doceniana za granicą. Rośnie też jej przełożenie na krajową gospodarkę. Do 2021 roku w Polsce zaplanowanych jest już 150 dużych konferencji o międzynarodowej randze. Bolączką event marketingu są jednak standardy, które odbiegają od zagranicznych, oraz procedury dotyczące organizacji przetargów na... Czytaj więcej »

  • Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te wymagania. To nie zawsze muszą być skomplikowane i zaawansowane technicznie rozwiązania. Liczy się efekt,... Czytaj więcej »

  • Świat Lajkonika to przede wszystkim wieloletnie tradycje powiązane z najwyższą jakością produktów. Szerokie i różnorodne portfolio składające się z Paluszków, Precelków, Talarków, Krakersów, produktów Junior czy Rewersów – produktów skierowanych do młodszych jak i starszych konsumentów – cieszy się zaufaniem Polaków, o czym świadczy fakt, że Lajkonik to marka numer... Czytaj więcej »

  • Klient lojalny to skarb firmy

    Środa, 14 marca 2018

    Lojalność z perspektywy detalisty to powtarzanie zakupów w danym sklepie przez klientów. A skoro większość decyzji ma charakter rutynowy, czy nawykowy, to jest to najczęściej powtarzanie tych samych zakupów. Nawet jeśli wartość koszyka lojalnego klienta jest względnie niska, to i tak jest on szczególnie cennym aktywem przedsiębiorstwa handlowego, bo pozwala na przewidywanie... Czytaj więcej »

  • Womenomics, trend związany z rosnącą rolą kobiet w ekonomii i gospodarce światowej, zaznacza się coraz wyraźniej. Firma doradcza EY prognozuje, że to właśnie kobiety będą miały w nadchodzących latach coraz silniejszy wpływ na biznes, politykę i społeczeństwo. Potwierdza to nie tylko szereg badań i statystyk, lecz także analiza mediów społecznościowych. Marki, które chcą... Czytaj więcej »

  • Ponad 70 proc. polskich konsumentów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego. Klienci chętniej robią zakupy w sklepach, które oferują im dodatkowe bonusy i rabaty, ale oczekują, że zapisanie się do takiego programu będzie szybkie i proste, korzystanie z niego – wygodne, a sklep będzie się komunikował z nimi poprzez kanały mobilne. Wielokanałowość jest obecnie... Czytaj więcej »

  • Dynamiczny rozwój segmentu sprzedaży online skutkuje rosnącą świadomością kupujących, którzy od e-sklepów oczekują standardów obsługi oferowanych przez największych graczy z tego segmentu. Jak zorganizować proces obsługi klienta, aby wyróżnić się na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku? Czytaj więcej »

  • Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem kryzysów w mediach społecznościowych. Ucierpiały w nich zwłaszcza YouTube i Facebook. Ten pierwszy wciąż boryka się ze skutkami afery wizerunkowej z udziałem popularnego, amerykańskiego youtubera, który żartował z samobójcy. Z kolei Facebook – jak pokazują najnowsze dane – traci młodszych użytkowników, a wycofanie reklam z serwisu... Czytaj więcej »

  • Nieumiejętna komunikacja z niezadowolonym klientem w mediach społecznościowych może pogłębić kryzys wizerunkowy spowodowany negatywnymi komentarzami pod adresem firmy. Eksperci ds. komunikacji kryzysowej zapytani przez PRoto.pl o najlepszą reakcję rekomendują bezpośredni, prywatny kontakt z klientem i odsunięcie na bok emocji. Czytaj więcej »

  • Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych, bo obawiają się gorszej jakości i dodatkowych opłat – wynika z raportu Nielsena „Shopper omnichannelowy na rynku FMCG”. Zdaniem ekspertów... Czytaj więcej »

  • Nabywca aktywny

    Poniedziałek, 12 lutego 2018

    Zdecydowana większość decyzji nabywczych dotyczących produktów szybkozbywalnych ma charakter rutynowy i nawykowy. Jednocześnie rośnie zaufanie do ulubionego miejsca sprzedaży, a nie do producentów i ich marek, co powoduje, że za nowości odpowiadają w większym stopniu detaliści. Przy czym za innowacje nie uważamy tylko nowych produktów, ale też np. nowe sposoby aktywizacji... Czytaj więcej »

  • Zarabiaj na marce. Zwiększaj zyski z Vobro.

    Poniedziałek, 12 lutego 2018

    Marka Vobro oferuje szeroką gamę słodyczy czekoladowych, które znane są Polakom od lat. Praliny i bomboniery Frutti di Mare, PrimaVera, Cherry Pasion, Advocate, Dolce Rosa czy Cherry Roses to tylko niektóre z oferowanych produktów tego producenta. Vobro posiada dodatkowo w portfolio cukierki zarówno paczkowane jak i na wagę, ciastka, batoniki, jak również galaretki nadziewane.... Czytaj więcej »

  • Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm. Wśród nowych funkcji serwisu pojawi się możliwość zawieszenia wyświetlania postów konkretnego użytkownika na 30 dni.... Czytaj więcej »

  • Wstęp do cyklu – Trade marketing 2018 Czytaj więcej »

  • Cyfrowe media i digitalizacja wymuszają zmiany w branży public relations. Coraz większą rolę odgrywa analityka i zaawansowane narzędzia pozwalające zmierzyć skuteczność i odbiór kampanii oraz prowadzonych działań PR-owych. Właściwa analiza zebranych informacji jest też niezbędna w planowaniu strategii, które mają odpowiadać na potrzeby konkretnych grup docelowych. Dlatego... Czytaj więcej »

  • Umiejętność wykorzystania przez markę real-time marketingu, czyli marketingu w czasie rzeczywistym, może się przełożyć na jej sukces. Przykładem może być firma Ikea, która w zabawny sposób odpowiedziała na sprzedaż najdroższego obrazu świata „Salvator Mundi”, albo Tesco, które wprowadziło do świątecznej oferty przysmaki dla domowych zwierząt. Real-time marketing... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z analiz firmy Mood Polska, w okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki zwiększają wydatki na działania, które kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane dekoracje, specjalne zapachy oraz muzykę. Coraz częściej stawiają także na marketing dotykowy. Wszystko po to, aby przyciągnąć klienta i wydłużyć czas... Czytaj więcej »

  • W poszukiwaniu efektywnych metod dotarcia do konsumentów i zwiększenia sprzedaży coraz więcej firm zaczyna stosować tzw. działania cross-promocyjne. Jest to szczególnie istotne dla tych przedsiębiorstw, które nie posiadają „fizycznego” produktu, lecz oferują „wirtualną” usługę, czyli np. dla wydawców kart lub właścicieli aplikacji. Najlepszym bodźcem do skorzystania... Czytaj więcej »

  • Branżę zakupową czekają rewolucyjne zmiany

    Poniedziałek, 06 listopada 2017

    Branżę zakupową czekają duże zmiany. Nowoczesne systemy informatyczne, druk 3D, analityka big data i internet rzeczy to narzędzia, które w największym stopniu wpłyną na procesy zakupowe. Dzięki optymalizacji tego obszaru, firmy są w stanie zaoszczędzić do 15 proc. ponoszonych kosztów i zminimalizować ryzyko współpracy z dostawcami. Branżę zakupową czekają też inne... Czytaj więcej »

  • Opakowania zwiększają sprzedaż produktów

    Środa, 25 października 2017

    Opakowania skutecznie kreują wizerunek marki i wspierają sprzedaż. Dzisiaj już nie tylko duże koncerny FMCG decydują się oferować swoje produkty w pudełkach lub puszkach wyższej jakości i bardziej trwałych. Widocznym trendem jest także ekologia. Czytaj więcej »

  • Budowanie świadomości marki w biznesie staje się coraz ważniejsze. Firmy są tego bardziej świadome, dlatego przeznaczają na ten cel coraz większe budżety. To inwestycja, która się zwraca. Badanie „Meaningful Brands” firmy Havas Media Group wskazuje, że brandy, które w opinii konsumentów są najbardziej znaczące, notują w ujęciu 10-letnim o 206 proc. lepsze rezultaty... Czytaj więcej »

  • Pozycjonowanie marki odróżnia produkty desperacko szukające nabywcy od tych, których nabywcy z pasją szukają sami. Odpowiedź na postawione w tytule pytanie wydaje się więc prosta i brzmi – nie staraj się być obiema naraz. Czy faktycznie w tym tkwi tajemnica skutecznej komunikacji, lojalności i rosnącej sprzedaży? Czytaj więcej »

  • Sportowcy, którzy mają na koncie duże sukcesy i szerokie grono fanów, są dla firm i marek wymarzonymi ambasadorami. Taka współpraca wzmacnia wizerunek brandu i może znacząco podnieść efektywność kampanii reklamowej. Do jej sukcesu konieczne jest obustronne reprezentowanie podobnych wartości. Rzadko zdarza się jednak wieloletnia współpraca marki z jednym i tym samym ambasadorem.... Czytaj więcej »

  • Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek... Czytaj więcej »