Advertisement

Wiadomości

  • Omenaa Foundation we współpracy z marką E.Wedel realizuje kolejną edycję akcji charytatywnej „#Każda koszula pomaga”. Z tej okazji 14 listopada odbyła się premiera kolekcji koszul zaprojektowanych przez Macieja Zienia w szlachetnym celu. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na budowę szkoły w Ghanie dla dzieci ulicy. Czytaj więcej »

  • Czarne chmury nad szkocką whisky

    Piątek, 15 listopada 2019

    Na początku października przedstawiciel USA ds. handlu ogłosił zamiar wprowadzenia cła importowego „ad valorem”, czyli od wartości - w wysokości 25% - na szkocką whisky single malt i szkockie likiery bazujące na tej odmianie whisky. Tym samym popularna „szkocka” została wplątana w wielowymiarowy spór handlowy, toczący się pomiędzy EU i USA. Czy to początek trudnych dni... Czytaj więcej »

  • Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają... Czytaj więcej »

  • Tempo wzrostu gospodarki hamuje

    Piątek, 15 listopada 2019

    W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu... Czytaj więcej »

  • 1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in.... Czytaj więcej »

  • Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. nagrodziło przedsiębiorstwa zaangażowane w rozwój systemów zarządzania. Wśród laureatów znalazła się MLEKOVITA, która otrzymała statuetkę za promowanie międzynarodowych standardów zarządzania. Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się podczas XXIII Polskiego Dnia Jakości połączonego z jubileuszem 60-lecia PCBC S.A. Czytaj więcej »

  • Niewiele ponad pół roku pozostało do opodatkowania akcyzą płynu do papierosów elektronicznych i wyrobów nowatorskich. Nowe regulacje obejmą również liquidy, które nie zawierają nikotyny. Branża podkreśla, że nie ma unijnej dyrektywy, która nakazywałaby taki ruch. I dodaje, że ustalone stawki są stanowczo za wysokie. W efekcie ceny mogą być o 150% wyższe od obecnych. Z... Czytaj więcej »

  • Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata... Czytaj więcej »

  • Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł, czyli o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Motorem wzrostu był zarówno znaczący wzrost organiczny w segmencie hurtowym, jak i dalszy wzrost sprzedaży segmentu detalicznego. EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł, z czego około 90 mln zł wynika z... Czytaj więcej »

  • Żywe karpie nie będą już dostępne w halach Selgros Cash&Carry w Polsce. Przy podjęciu tej decyzji kluczowe były opinie klientów, troska Selgros o dobrostan zwierząt oraz współpraca z Fundacją Alberta Schweitzera. Bez obaw, nie zabraknie ryby na polskich stołach, przedświąteczna oferta Selgros będzie obfitować w elementy świeżego karpia. Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash otrzymała ocenę AA w ratingu MSCI ESG, który ocenia działalność firm na całym świecie pod kątem ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Polska firma została oceniona wyżej niż tacy światowi gracze z branży handlowej jak WalMart, Sysco, Ahold, 7/11 czy Wallgreens. Czytaj więcej »

  • Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska S.A. wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła... Czytaj więcej »

  • – Przejęcia na rynku spożywczym w ostatnim roku, a nawet i w dłuższym okresie, znacznie spowolniły w stosunku do tego, co miało miejsce wcześniej – mówi Jan Kolański, prezes Grupy Colian. Jak ocenia, na rynku nie zostało już zbyt wielu graczy do przejęcia, ale proces konsolidacji wciąż może jeszcze dotknąć mocno rozdrobniony w tej chwili przemysł mięsny. Czytaj więcej »

  • Zakończyła się XXII edycja Targów Biznes -Żywność- Medycyna-Auto Flota Rzeszów 2019 r. Było to rekordowe wydarzenie. Targi odwiedziło 20 tysięcy zwiedzających, na których czekało 300 wystawców z całej Polski i z zagranicy. Wydarzenie zorganizowała GK Specjał oraz sieci franczyzowe: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal. Czytaj więcej »

  • Od początku lipca do końca września 2019 r. zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce zwiększyły się o blisko 1 mln mkw., w efekcie czego całkowita podaż przekroczyła 18 mln mkw. Wśród najważniejszych wydarzeń na rynku eksperci Colliers International wyróżnili: Czytaj więcej »

  • Odbiór przesyłki, wypłata gotówki, a nawet wymiana butli gazowej – to wszystko można teraz załatwić przy okazji zakupów. Czytaj więcej »

  • W eksporcie drobiu Polska może już za kilka lat stać się światowym liderem – uważa prezes Związku Polskie Mięso. W innych segmentach nie jest już tak dobrze. Mimo że sprzedaż zagraniczna branży mięsnej w ostatnich latach wciąż rośnie, to jest to coraz trudniejsze do osiągnięcia. Problemem jest m.in. spadek cen wołowiny i ograniczenie eksportu do Turcji oraz ASF, który... Czytaj więcej »

  • Europejski rynek handlowy przeżywa okres dojrzałości. W związku z tym musi dostosować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Obiekty, które tego nie zrobią, nie będą w stanie konkurować z najnowocześniejszymi centrami handlowymi, których w Europie wciąż przybywa. Jak wyglądają galerie handlowe najnowszej generacji? Jak na ich tle wypada Polska? Czytaj więcej »

  • Glovo, jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji mobilnych dostarczających produkty na życzenie, uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku. Czytaj więcej »

  • Subindeks „Barometru EFL” dla mikrofirm w IV kwartale br. wyniósł tylko 46,7 pkt. i był niższy o 3,1 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Jest to już trzeci w tym roku (na cztery pomiary) wynik tej grupy przedsiębiorstw poniżej progu OR[1], który oznacza niekorzystne warunki do rozwoju działalności. Odczyt poniżej 50 pkt., po raz pierwszy od początku realizacji badania,... Czytaj więcej »

  • Samolot w okazjonalnym malowaniu „Śliwka Nałęczowska” wzbił się w przestworza. To efekt kolejnego etapu współpracy między Polskimi Liniami Lotniczymi LOT i spółką Colian w tym roku. „Śliwkowy” Embraer 195 narodowego przewoźnika SP-LNC zadebiutował w nowym malowaniu podczas rejsu do Genewy. Czytaj więcej »

  • Grupa Żywiec planuje przenieść swoje warszawskie biuro do centrum miasta. Wybór padł na Wolę, czyli dzielnicę z najbogatszą historią warszawskiego browarnictwa. Jesienią 2020 roku firma wprowadzi się do Browarów Warszawskich. Czytaj więcej »

  • Spółki z Grupy Piotr i Paweł wdrożyły już większość zaplanowanych działań sanacyjnych przewidzianych w złożonych w grudniu 2018 r. planach restrukturyzacyjnych. Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. zakończyła również planowaną reinkorporację wszystkich wytypowanych spółek partnerów detalicznych. Koncentrowano się na odbudowanie zaufania dostawców, co skutkowało wydłużeniem... Czytaj więcej »

  • W Polsce wszystkie fabryki Nestlé są w pełni „zero waste”. W całej Europie jest to aż 80% zakładów produkcyjnych firmy. Nestlé zakłada, że już w 2020 roku osiągnie cel „zero waste” we wszystkich swoich lokalizacjach. Czytaj więcej »

  • Grupa Japan Tobacco International ogłosiła utworzenie centrum usług biznesowych w Warszawie. W ciągu trzech lat spółka planuje zatrudnić ponad 850 osób, a całkowite zatrudnienie przekroczy 3000 osób. Czytaj więcej »

  • Sery Hochland wygrywają w Good Cheese 2019!

    Poniedziałek, 04 listopada 2019

    Sery Hochland otrzymały medale w plebiscycie Good Cheese. W konkursie sery poddane są ocenie profesjonalistów - szefów kuchni znanych stołecznych restauracji. Medale otrzymują najlepsi. Złoty medal w konkursie, w kategorii ser „ready to go” marka Hochland otrzymała za Hochland Kanapkowy mini. Srebrnymi medalami zostały nagrodzone produkty: Mini Almette, Valbon Camembert, Hochland... Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje III kwartał i pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Czytaj więcej »

  • Postępowania dotyczą przejęcia przez Kaufland Polska Markety części mienia spółek Snowfinch, Zodiac oraz Tesco. W wyniku koncentracji Kaufland ma nabyć prawa do trzech powierzchni handlowych aktualnie użytkowanych przez Tesco Polska. Są to sklepy w Lublinie przy ul. Orkana 4 , Wrocławiu przy ul. Długiej 37/47 i Warszawie przy ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 41. Czytaj więcej »

  • Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego, także w produktach marek własnych. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce. Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce... Czytaj więcej »

  • Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz zapowiedziała możliwość wprowadzenia podatku od sklepów wielkopowierzchniowych w formule tzw. congestion tax. Danina ma być obliczana m.in. od trudności, jakie sklep wielkopowierzchniowy tworzy w tkance miejskiej. Chodzi np. o zwiększone korki w okolicach centrum handlowego. Tego typu przesłanki naliczania podatku będą... Czytaj więcej »