Wiadomości

  • Promocja sushi mocno w górę

    Poniedziałek, 20 maja 2019

    Porównując wyniki z I kwartału ub. i tego roku, widać, że sieci handlowe zwiększyły zakres promocji sushi w gazetkach o 181%. W sklepach convenience, które w ogóle nie promowały tego asortymentu, nastąpił wzrost aż o 800%. W supermarketach był on na poziomie 275%. A w hipermarketach i dyskontach nie przekroczył 200%. Co ciekawe, w obu badanych okresach japońska potrawa... Czytaj więcej »

  • Co roku, 20 maja, w całej Unii Europejskiej obchodzony jest Europejski Dzień Morza, który celebrujemy od 2008 roku. Warto więc przy tej okazji podsumować, jak wygląda rybołówstwo morskie w obrębie Morza Bałtyckiego. GUS opublikował raport o Gospodarce morskiej w 2018 r.[1], który komentuje Kazimierz Kustra, prezes SEKO S.A., polskiego przedsiębiorstwa rybnego. Czytaj więcej »

  • Komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce Czytaj więcej »

  • InsERT został Marką Dekady

    Czwartek, 16 maja 2019

    InsERT – lider polskiego rynku systemów do zarządzania dla małych i średnich firm – po raz czwarty został laureatem ponadbranżowego programu Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma. Jego celem jest promowanie najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek, dostępnych na polskim rynku. W ramach jubileuszowej X edycji InsERT otrzymał także wyróżnienie specjalne... Czytaj więcej »

  • Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2019 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo będzie stabilny lub odnotuje nieduży 1-2 proc. spadek - poinformowała na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor ds. marketingu grupy Małgorzata Lubelska. Czytaj więcej »

  • Rosną obroty GK Specjał

    Środa, 15 maja 2019

    Grupa Kapitałowa Specjał odnotowała 30 proc. wzrost obrotów w pierwszym kwartale 2019 roku. Uzyskany wynik satysfakcjonuje, ale i pozwala prognozować, że w kolejnych miesiącach ta tendencja wzrostowa utrzyma się, a nawet wzmocni. Na kolejne lata GK SPECJAŁ zdefiniowała bardzo odważne, a jednak rozsądnie skalkulowane cele. Czytaj więcej »

  • W trzecim kwartale roku obrotowego 2018/2019 sprzedaż Grupy AMBRA na głównych rynkach wzrosła o 9,0%, a wartościowy przyrost sprzedaży wyprzedził wzrost wolumenu, który wynosił 7,5%. Wynikało to z kontynuowanej od kilku lat koncentracji Grupy AMBRA na najbardziej wartościowych kategoriach produktów premium, w szczególności win spokojnych, whisky czy brandy. Czytaj więcej »

  • Niedziela bez handlu to temat ważny i aktualny dla Polaków, co pokazuje rekordowa liczba wyszukiwań w internecie. W sobotę, przed ostatnią pracującą niedzielą kwietnia, hasło „niedziela handlowa” było znów na 1. miejscu według analizy trendów Google. Od ponad roku pojawia się w każdy weekend (piątek-sobota) w rankingu TOP 10 najpopularniejszych fraz. Ustawowy zakaz handlu... Czytaj więcej »

  • Jadwiga Zientara objęła stanowisko wiceprezesa zarządu Carrefour Polska, z odpowiedzialnością za obszar finansów, nieruchomości komercyjnych oraz ekspansji. Czytaj więcej »

  • Zaledwie jeden dzień po rozpoczęciu globalnej kampanii Fundacji Alberta Schweitzera, sieć hoteli ogłosiła, że zrezygnuje z używania jaj klatkowych we wszystkich swoich placówkach na całym świecie. Fundacja prowadziła tę kampanię wraz z 63 międzynarodowymi organizacjami działającymi na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych. Czytaj więcej »

  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych uruchomiła rejestrację podmiotów gospodarczych, w tym sklepów i hurtowni, które prowadzą sprzedaż wyrobów tytoniowych. Rejestracja jest częścią unijnego systemu śledzenia ruchu i pochodzenia tych produktów. Czytaj więcej »

  • Przychody Grupy Eurocash w I kwartale 2019 r. wyniosły 5,48 mld zł i były o blisko 10% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Czytaj więcej »

  • Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, w pierwszym kwartale roku Henkel odnotował wzrost wyników sprzedaży, zarówno w ujęciu organicznym, jak i nominalnie. Na poziomie Grupy skorygowana marża EBIT oraz skorygowany zysk na akcję zamknęły się w przedziale prognozy na cały rok obrotowy – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel. Czytaj więcej »

  • 8 maja br. w Dobroniu firma Jantoń podpisała z Winnicą Bagieniec umowę na wyłączność dystrybucji polskich win. Dzięki tej współpracy spółka rozbuduje portfolio polskich win i zapewni ich całoroczną dostępność na rynku HoReCa w kraju. Czytaj więcej »

  • Polska to największy europejski producent drobiu, który połowę swojej produkcji przeznacza na eksport. Cztery na pięć kilogramów mięsa drobiowego, głównie filetów, trafia do krajów Unii Europejskiej. Rynek ten zdaniem ekspertów wydaje się jednak nasycony, natomiast w innych częściach świata bariery celne i konkurencja cenowa utrudniają eksport. Według dyrektora Krajowej Izby... Czytaj więcej »

  • Przez kolejne dwa lub trzy lata tempo rozwoju sztucznej inteligencji nabierze wprost niewyobrażalnego tempa. Zdaniem Devina Weniga, dyrektora generalnego i prezesa eBay, to właśnie w handlu w pierwszej kolejności będzie nam dane obserwować najbardziej obiecujące praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji. Już teraz zespół eBay stosuje algorytmy głębokiego uczenia maszynowego,... Czytaj więcej »

  • Fabryka Cukierków Pszczółka, Bee smart-ratujmy pszczoły Czytaj więcej »

  • ZPC Otmuchów zawarł z NICRE przedwstępną umowę sprzedaży nieruchomości zabudowanych w Gorzyczkach za 4 mln zł netto - podała spółka w komunikacie. Czytaj więcej »

  • Mimo protekcjonistycznych zapędów rządów wielu krajów, spowolnienia gospodarczego u największych partnerów handlowych i niepewności związanej z brexitem polski eksport niezmiennie rośnie. Wzrasta również udział krajów rozwiniętych w wartości wysyłanych za granicę towarów. Zdaniem Piotra Kuby z Polskiego Funduszu Rozwoju to głównie zasługa wysokiej jakości produkowanych... Czytaj więcej »

  • Choć produkty typu superfood są coraz bardziej widoczne na półkach polskich sklepów, wciąż stanowią rynkową niszę. Z badań firmy Purella Superfoods wynika, że większość konsumentów omija ekosklepy i półki ze zdrową żywnością, bo nie wie, jak i do czego używać tego typu produktów. Obawia się ich smaku, a dodatkowym elementem odstraszającym jest wysoka cena... Czytaj więcej »

  • Największa polska sieć supermarketów POLOmarket otrzymała aż 3 nominacje do Godła „Teraz Polska” w XXIX edycji tego prestiżowego konkursu. W roku ubiegłym sieć otrzymała 2 nominacje, z czego jedna z nich, dla śmietan z linii „Mleczna Polana”, finalnie zamieniona została na Godło Promocyjne. Czytaj więcej »

  • Wraz z końcem kwietnia siedziba główna Sephora Polska zmieniła swoją lokalizację. Nowe biuro spółki znajduje się obecnie w kompleksie biurowym Business Garden, zlokalizowanym przy ulicy Żwirki i Wigury. Czytaj więcej »

  • Według statystyk CEIDG obecnie w Polsce zarejestrowanych jest około 2 mln firm, z czego 60 proc. to firmy rodzinne, a każdego miesiąca umiera ponad 100 ich właścicieli, bardzo często nie regulując spraw spadkowych. Nowe przepisy dają szansę na kontynuację rodzinnego biznesu nawet w takich sytuacjach. To nowe rozwiązanie oceniają w praktyce specjaliści od ratowania firm z PMR... Czytaj więcej »

  • Wprost z elitarnego festiwalu piwnego Toer de Gueze w Belgii założyciele browaru PINTA ogłosili start kampanii crowdfundingowej. Od 6 maja na platformie Crowdway.pl promują zbiórkę na budowę browaru PINTA Barrel Brewing. Powstawać w nim będą rzemieślnicze piwa premium, starzone w beczkach po mocnych alkoholach. Minimalna wartość inwestycji dla crowdinwestorów to już 333 zł.... Czytaj więcej »

  • Przeprowadzone badanie wykazało, że w skrajnych przypadkach rolnik otrzymuje jedynie kilkanaście procent ceny na półce. Czytaj więcej »

  • Największa polska sieć supermarketów POLOmarket otrzymała prestiżowe wyróżnienie w ramach projektu Orły tygodnika „Wprost”. Czytaj więcej »

  • Sieci promują mniej mocnych alkoholi

    Wtorek, 30 kwietnia 2019

    Wódka jest zdecydowanie najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe. W pierwszym kwartale br. pojawiła się 13 606 razy w gazetkach, czyli o 222 razy mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Drugie miejsce w tegorocznym zestawieniu ma whisky, która też zanotowała spadek – z 4563 do 4129 promocji. Z kolei w przypadku rumu, znajdującego się na trzeciej pozycji,... Czytaj więcej »

  • Aż 90% kasjerów oczekuje od swojego pracodawcy podniesienia wynagrodzenia. Prawie połowa z nich mówi o wzroście w wysokości 10%, a niecałe 40% wskazuje na 15% podwyżkę. Tylko 2% badanych zdecydowanie nie myśli o wyższych zarobkach. W dyskontach najwięcej osób chce podwyższenia płacy o 10%, a w hipermarketach – o 15%. Pracownicy supermarketów w większości chcieliby zarabiać... Czytaj więcej »

  • Browar PINTA ogłasza budowę drugiego browaru

    Poniedziałek, 29 kwietnia 2019

    Browar PINTA, który w 2011 roku dał początek piwnej rewolucji i do dziś warzy swoje piwa w wynajmowanych browarach w Zawierciu i Zarzeczu, już za 2 miesiące uruchomi własny zakład z warzelnią w Wieprzu koło Żywca. Zapowiada też budowę drugiego browaru przez nową spółkę PINTA Barrel Brewing. W nim powstawać będą limitowane serie piw starzonych w beczkach, a inwestycję... Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26... Czytaj więcej »