Wiadomości

  • Grudzień bez konsumpcyjnego szaleństwa

    Środa, 23 stycznia 2019

    W grudniu Polacy robili raczej skromne zakupy. Sprzedaż detaliczna była wyższa niż rok wcześniej jedynie o 4,7 proc. To wynik najsłabszy od kwietnia 2018 r. Czytaj więcej »

  • Brytyjczycy maja psychologiczną przewagę, ponieważ są bardziej skłonni do ponoszenia konsekwencji twardego brexitu, ale to Polska będzie jednym z państw, które najmocniej odczują skutki takiego scenariusza – ocenia ekspert Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych dr Przemysław Biskup. Zasady, na jakich Wielka Brytania opuści Wspólnotę, będą mieć zasadnicze przełożenie na... Czytaj więcej »

  • Jedna trzecia z 3,5 mln ton tworzyw sztucznych zużywanych przez polski rynek, wykorzystywana jest do produkcji opakowań. Jednak poziom recyklingu opakowań wprowadzonych do gospodarstw domowych wynosi jedynie 40 proc*. Problem produkcji, konsumpcji i gospodarowania odpadem plastikowym jest problemem globalnym. Unia Europejska rozpoczęła wdrażanie przepisów, których celem jest... Czytaj więcej »

  • Kernel w II kwartale roku obrotowego 2018/19 (październik-grudzień 2018 r.) zwiększył sprzedaż zboża o 141,9 proc. rdr, do 2.857,7 tys. ton - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż oleju słonecznikowego wzrosła o 26,2 proc., do 371,6 tys. ton. Czytaj więcej »

  • Poszukiwania źródeł białka, stanowiących alternatywę dla importowanej soi, widmo brexitu czy promocja polskiego drobiu poza Unią Europejską – to tylko niektóre z wyzwań, czekających polski sektor drobiarski w najbliższej przyszłości. Podczas spotkania „Wyzwania polskiej branży drobiarskiej w 2019 roku” eksperci Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG)... Czytaj więcej »

  • Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2018/2019. Wzięło w niej udział siedem Oddziałów KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło oraz Cukrownia Werbkowice. Kampanię rozpoczęto 12 września 2018 r. w cukrowniach w Dobrzelinie i Werbkowicach, a zakończono 16 stycznia 2019... Czytaj więcej »

  • Nielsen: Zdrowa żywność rośnie w siłę!

    Poniedziałek, 21 stycznia 2019

    Agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy. Coraz większa popularność trendu prozdrowotnego przyczynia się do wzrostu konkretnych kategorii z koszyka FMCG. Jakie produkty będą najszybciej rosły i czy trend zdrowej żywności na dobre zagościł już w portfelu producentów – na to pytanie odpowiada Monika Dyrda, client director z Nielsena. Czytaj więcej »

  • Po dwóch latach rozbudowy i modernizacji Centrum Dystrybucyjne sieci Biedronka w Kostrzynie, w woj. wielkopolskim, zostało oddane do użytku. Kostrzyńskie centrum stało się jednym z najbardziej nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska tego typu obiektów w Europie. Największa zmiana to blisko trzykrotne zwiększenie powierzchni magazynów chłodniczych i mroźniczych do ponad 7 250 m2. Czytaj więcej »

  • Jak pokazują dane CMR i Polskiej Izby Handlu, w grudniu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa od niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o 2,5%. W porównaniu z listopadem 2018 r. łączne obroty placówek małego formatu zwiększyły się o 8,6%. Czytaj więcej »

  • Początek 2019 roku jest kolejnym etapem rozwoju sieci w Polsce. Kaufland planuje wkrótce otworzyć cztery nowe sklepy. Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej (CALPE) wskazują, że składka na ubezpieczenie dla przedsiębiorców w 2019 roku wzrośnie najwyżej od 6 lat. Główny Urząd Statyczny opublikował dane o przeciętnym wynagrodzeniu w IV kw. 2018 r. – które pozwalają na obliczenie wysokości ostatniej, nieznanej do tej pory składowej... Czytaj więcej »

  • Według części specjalistów, w 2019 roku kluczowym trendem będzie transformacja cyfrowa stacjonarnych placówek. Aplikacje staną się wręcz podstawą procesów zakupowych. Sieci, które jeszcze ich nie wprowadziły, nadrobią te zaległości. Pojawią się też sklepy z bramkami RFID, które same będą identyfikowały ceny towarów. Ponadto kolejni gracze rynkowi zaoferują konsumentom... Czytaj więcej »

  • Dachser z nowym cross-dockiem w Strykowie

    Czwartek, 17 stycznia 2019

    Dachser, globalny operator logistyczny, rozbudował terminal przeładunkowy pod Łodzią. Na terenie strykowskiego oddziału stanął nowy magazyn cross-dockowy, co oznacza zwiększenie tamtejszej powierzchni przeładunkowej do blisko 4 tys. mkw. Wybudowany właśnie obiekt został też przystosowany do obsługi produktów chemicznych, w tym materiałów niebezpiecznych. Jednocześnie w... Czytaj więcej »

  • Stowarzyszenie Polska Wódka szacuje, że około 10% wódki produkowanej w Polsce spełnia kryteria definicji Polska Wódka/Polish Vodka. Polska Wódka ma jednak ogromny potencjał, ponieważ, jak pokazują trendy rynkowe, konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z bogatą historią oraz udokumentowaną jakością. Dlatego Stowarzyszenie Polska Wódka prowadzi od kilku lat działania... Czytaj więcej »

  • Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie... Czytaj więcej »

  • W Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze Północ odbyło się spotkanie prasowe zorganizowane przez Stowarzyszenie Polska Wódka (PVA) poświęcone zagadnieniom Oznaczenia Geograficznego Polska Wódka i ochronie tego znaku w Polsce i zagranicą. Dyskusja przebiegała pod hasłem: "Nie każda wódka z Polski jest Polską Wódką. Kiedy Chronione Oznaczenie Geograficzne Polska Wódka... Czytaj więcej »

  • W tym roku zamiast dwóch handlowych niedziel w miesiącu jest jedna. W przyszłym roku będziemy je mieli jeszcze rzadziej. Na razie zwolenników tego rozwiązania jest tylu, ilu przeciwników. Zaostrzenia mogą zwiększyć liczbę niechętnych. Ale na poluzowanie restrykcji nie ma co liczyć. Głos obywateli jest bez znaczenia. Nieważny jest też bilans zysków i strat. Tutaj liczy się... Czytaj więcej »

  • Rynek drogeryjny 2019

    Wtorek, 15 stycznia 2019

    Świadomy konsument chce wiedzieć maksymalnie dużo o produkcie, który nabywa, dlatego też rok 2019 bezsprzecznie będzie czasem świadomości konsumenckiej. Podobnie jak w sektorze spożywczym, w kategoriach drogeryjnych naturalne produkty zyskują w oczach klientów. Czytaj więcej »

  • Dobrze już było

    Wtorek, 15 stycznia 2019

    I oto weszliśmy w nowy, 2019 rok. Dla niektórych przede wszystkim rok wyborczy, zaś dla handlowców to czas, w którym chcieliby oczekiwać kontynuacji ubiegłorocznych trendów. Czy będzie to możliwe? Czytaj więcej »

  • O trendach żywieniowych rozmawiamy z Arturem Gajewskim, Dyrektorem Marketingu w firmie Purella. Czytaj więcej »

  • Śniadania koniecznie z serami! W ofercie Hochland jest mnóstwo hitów, które są fantastycznym elementem porannych posiłków. Na temat śniadań rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska. Czytaj więcej »

  • Trzy pytania do...

    Wtorek, 15 stycznia 2019

    Trzy pytania do Małgorzaty Infeld, Senior Brand Managera Finlandia Vodka w Brown-Forman Polska, kieruje Monika Kociubińska. Czytaj więcej »

  • O wyzwaniach oraz sukcesach minionego roku oraz o rozbudowie Centrum Badań, Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich rozmawiamy z Januszem Idczakiem, Prezesem Mondelez Polska oraz dr Adamem Gajewskim, Dyrektorem Centrum RDQ w Mondelez International. Czytaj więcej »

  • W 2019 firmy czeka karuzela legislacyjna

    Wtorek, 15 stycznia 2019

    Danina solidarnościowa, którą zapłacą osoby o dochodach powyżej 1 mln zł, 9-procentowy CIT dla małych podatników i Innovation Box to tylko początek długiej listy zmian w przepisach podatkowych, które zaczęły obowiązywać z początkiem stycznia tego roku. Na tym jednak nie koniec, bo w przygotowaniu są kolejne. Wśród najważniejszych, do których przedsiębiorcy powinni się... Czytaj więcej »

  • Produkty mleczne jako żywność funkcjonalna

    Poniedziałek, 14 stycznia 2019

    Rynek produktów mlecznych w Polsce jest już dojrzały – po latach dynamicznego wzrostu wolumeny sprzedażowe ustabilizowały się, jednak rośnie wartość sprzedaży, którą napędzają nowe trendy konsumenckie. Wysokie zapotrzebowanie na tego typu produkty pozwoliło wykształcić się na polskim rynku liderom w zakresie produkcji i dystrybucji nabiału. Czytaj więcej »

  • Ponad 2,1 mld litrów mleka MLEKOVITA skupiła w 2018 roku – to już kolejny rekordowy wynik w ponad 90-letniej historii firmy. Tym samym MLEKOVITA wzmocniła pozycję lidera branży. Dzięki temu oraz poczynionym inwestycjom znaczący wzrost zanotowała kategoria proszków mlecznych, osiągając poziom 100 tysięcy wyprodukowanych ton, dostarczonych na rynki całego świata. Czytaj więcej »

  • Czy Brexit zatrzęsie rynkiem whisky w Polsce?

    Poniedziałek, 14 stycznia 2019

    Wszystko wskazuje na to, że Wielka Brytania opuści Unię Europejską 29 marca. Termin Brexitu zbliża się nieubłaganie, tymczasem Izba Lordów wciąż nie przyjęła warunków umowy regulującej relacje z Brukselą po rozstaniu. O formie „rozwodu” z UE zadecyduje 15 stycznia brytyjski parlament. Wyniki głosowania mogą mieć duży wpływ na przyszłość rynku whisky w Polsce. Czytaj więcej »

  • Ubywa gospodarstw ekologicznych

    Piątek, 11 stycznia 2019

    Po latach boomu liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zaczyna spadać. Wynika to m.in. z faktu, że część z nich nie zajmowała się produkcją z przeznaczeniem na rynek, a jedynie pobieraniem dopłat. Z drugiej strony wyspecjalizowane gospodarstwa, które realnie produkują i dostarczają ekożywność, umacniają swoją pozycję na szybko rosnącym rynku. Rolnikom potrzebne jest jednak... Czytaj więcej »

  • 4Mass – spółka specjalizująca się w produkcji i dystrybucji lakierów hybrydowych – zadebiutowała dziś na NewConnect wzrostem o 48,5% do 0,49 złotych. Wartość obrotów po pół godziny handlu sięgnęła blisko 1 mln zł, a właściciela zmieniło w tym czasie ponad 2 mln akcji. Obecność na giełdzie pozwoli zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz jej marek w oczach... Czytaj więcej »

  • Polska Izba Mleka nieustannie pracuje na rzecz umocnienia pozycji polskiej branży mleczarskiej. Uczestniczy w konsultacjach i opiniowaniu aktów prawnych dotyczących mleczarstwa i sektora rolno-spożywczego na poziomie krajowym, unijnym i światowym. Jednym z takich aktów prawnych jest proponowana dyrektywa w sprawie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Czytaj więcej »