Z rynku FMCG

  • Polacy coraz chętniej chodzą do restauracji, a co za tym idzie – zostawiają w nich coraz więcej pieniędzy. Jak wynika z raportu „Polska na Talerzu 2018” firmy MAKRO Polska, w dni robocze wydajemy zwykle od 11 do 20 zł na jeden posiłek, z kolei w weekendy – od 21 do 30 zł. Co ciekawe, wyższe rachunki płacą często klienci powyżej 50. roku życia, którzy odgrywają na rynku... Czytaj więcej »

  • Myli się ten, kto uważa, że piwo jest mało wymagającym alkoholem. Najbardziej lubimy je pić oczywiście latem – na świeżym powietrzu, w towarzystwie przyjaciół. Pełnię smaku odkrywamy jednak po spełnieniu jeszcze innych warunków: gdy ma temperaturę właściwą dla jego gatunku (w skrócie: im jaśniejsze, tym bardziej należy je schłodzić) i jest podane w odpowiednim szkle.... Czytaj więcej »

  • Zdaniem Matteo Brunetti fenomen kuchni włoskiej polega na tym, że ma w ofercie wiele dań, których przygotowanie nie jest skomplikowane, a efekt bywa naprawdę zaskakujący. Kluczem do sukcesu jest właściwy dobór naturalnych składników – nie musi być ich dużo, ale muszą być najwyższej jakości. Choć naszymi ulubionymi włoskimi potrawami wciąż pozostają pizza i spaghetti, to... Czytaj więcej »

  • Jak ocenia dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka, zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych przyczyni się do ograniczenia liczby wykroczeń, bójek i zakłóceń porządku w dużych miastach turystycznych takich jak Wrocław czy Kraków, którym pijani turyści nierzadko przysparzają problemów. Jednym z pierwszych miast, które... Czytaj więcej »

  • Marka Bracia Koral rozpoczęła kampanię związaną z poszukiwaniem smaków dzieciństwa. Wraz ze swoim ambasadorem, znanym kucharzem Łukaszem Konikiem zapytali Polaków czy na co dzień poszukują smaków dzieciństwa i jakie smaki kojarzą im się z tym beztroskim czasem. Odpowiedzią na poszukiwania jest cykl filmików z przepisami stworzonymi przez kucharza – smaki jak dawniej w nowej... Czytaj więcej »

  • Firma Greenyard Frozen Poland podjęła zapobiegawcze działania w celu dobrowolnego wycofania mrożonych warzyw z uwagi na potencjalne ryzyko występowania w nich bakterii Listeria monocytogenes, związane z użytym do produkcji surowcem (kukurydzą) Czytaj więcej »

  • Zbliża się długo wyczekiwany finał mundialu. Miało być wspólne oglądanie meczu na mieście, ale ostatecznie zostajecie w domu, a dodatkowo z niezapowiedzianą wizytą wpadają wasi znajomi. Trudno się dziwić – sportowe emocje najlepiej smakują w grupie. Choć w takich sytuacjach nikt nie spodziewa się, że wyczarujemy trzydaniowy obiad, to każda gospodyni chciałaby jak najlepiej... Czytaj więcej »

  • Niegazowana woda źródlana Mama i ja już od wielu lat cieszy się olbrzymim zaufaniem rodziców małych dzieci, kobiet w ciąży i karmiących piersią. Sekretem jej popularności jest skład, wyróżniający się niskim stopniem mineralizacji i niewielką ilością sodu. Od niedawna produkty Mama i ja dostępne są w nowych opakowaniach, jednak zawartość butelek pozostała bez zmian i jest... Czytaj więcej »

  • OryginalnySok wraz ze znanymi i cenionymi osobami zaproponuje oraz pokaże inne wykorzystanie 100% soków. Drink na bazie soku burak-ogorek? Zupa pomidorowa z sokiem anansowym? Pokażemy, że to możliwe. Czytaj więcej »

  • Wielka loteria marki Hochland „Odkryj bogactwo natury” zakończona! W zabawie trwającej od 8 marca do 16 maja 2018 r. codziennie do wygrania były nagrody pieniężne, a nagroda główna, w wysokości aż 500 000 złotych, została wylosowana spośród wszystkich osób biorących w niej udział. Zwyciężczynią loterii i laureatką nagrody głównej została Pani Monika z Pleszewa! Z tej... Czytaj więcej »

  • Najnowszy Raport Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) pokazuje, że ludzie na świecie jedzą coraz więcej ryb i owoców morza. Tak dużo, że tempo wzrostu światowej konsumpcji ryb i owoców morza przewyższa już tempo wzrostu liczby ludzi na świecie. Czytaj więcej »

  • Coraz większe tempo życia i brak czasu znajdują swoje odzwierciedlenie w rosnącej konsumpcji dań gotowych. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, producenci żywności rozbudowują segment convenience, dzięki czemu na sklepowych półkach znajdziemy już bardzo szeroką gamę wyrobów z tej kategorii. Badanie nt. konsumpcji dań gotowych, zrealizowane na zlecenie marki Konspol, pokazało... Czytaj więcej »

  • Mleczny ratunek w opalonej skórze

    Czwartek, 12 lipca 2018

    Wakacje bez słońca to nie wakacje! Planując urlop bierzemy pod uwagę przede wszystkim słoneczną aurę, która warunkuje wybór kierunku podróży. Podczas planowania wakacyjnej wyprawy musimy pamiętać o kilku istotnych sprawach. Wielu z nas zastanawia się jak zmieścić rzeczy w 1 walizce, co ma ze sobą zabrać lub jak zabezpieczyć dom podczas nieobecności. Wśród tylu... Czytaj więcej »

  • Wciągająca zabawa, nowoczesne rozwiązania i niezwykła wygoda – nowa gra Tymbark Jump w krótkim czasie zaangażowała użytkowników Messengera! Do dziś użytkownicy zagrali w nią już ponad 1,5 milion razy! Tymbarkowy chatbot wchodzi na wyższy poziom i nie zwalnia tempa! Czytaj więcej »

  • Kto i ile zarobi w FMCG

    Czwartek, 12 lipca 2018

    Trwający Mundial to dla wielu firm z branży dóbr konsumenckich szansa na rekordową sprzedaż, a dla pracowników czas jeszcze bardziej wytężonej pracy. Eksperci z firmy rekrutacyjnej Michael Page sprawdzili więc, na jakie zarobki mogą liczyć osoby zatrudnione w branży FMCG. Czytaj więcej »

  • Polska Sieć Handlowa Lewiatan awansowała z 21. na 18. miejsce w prestiżowym rankingu „1000 Największych Firm w Polsce” według Gazety Finansowej. Sieć stawia na ciągły rozwój, w 2017 roku łączne obroty osiągnęły wartość 11,5 mld złotych, w porównaniu do 10,5 mld zł rok wcześniej. Czytaj więcej »

  • Liczba reklam piwa w Polsce znacznie przekracza średnią europejską. W ciągu 10 miesięcy 2017 roku przekroczyła 780 tys., a w ciągu 16 lat – blisko 4 mln. Rośnie też czas antenowy przeznaczany na reklamy piwa zarówno w telewizji publicznej, jak i prywatnej. Te wzrosty przekładają się na większe spożycie złotego trunku, szczególnie wśród młodzieży – podkreśla dyrektor... Czytaj więcej »

  • Pieczywo żytnie - podobnie jak pszenne - nadaje się do komponowania kanapek, grzanek czy tostów. Świetnie sprawdzi się także jako dodatek do kremowych zup. Dietetyk Lucyna Michalak-Klimczak dzieli się kulinarnymi inspiracjami i podpowiada o czym należy pamiętać wybierając żytnie pieczywo i z czym najlepiej je łączyć. Czytaj więcej »

  • Cykoria – Gdy liczy się czas

    Wtorek, 10 lipca 2018

    Gonitwa dnia codziennego i brak czasu sprawiają, że Polacy zaczynają coraz częściej doceniać szybką kuchnię. Jeszcze kilka lat temu priorytetem było zdrowie na talerzu, teraz natomiast jedzenie musi być nie tylko zdrowe, ale i proste w przygotowaniu. To właśnie dlatego największą popularnością cieszą się nieskomplikowane przepisy na proste, najchętniej wykonane z rodzimych... Czytaj więcej »

  • Sertop - proste rozwiązania

    Wtorek, 10 lipca 2018

    Wakacje to czas, w którym warto jak najwięcej korzystać ze słońca i pięknej pogody tak, aby naładować baterie na cały rok. Aby było to możliwe, warto odpowiednio zaplanować rozkład dnia, aby ograniczyć czas spędzony na domowych obowiązkach, a wykorzystać go na letnie atrakcje. Bo jazda na rowerze, spacer czy poranna gimnastyka, nie tylko wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie,... Czytaj więcej »

  • Sertop - uczmy dzieci samodzielności

    Poniedziałek, 09 lipca 2018

    Wakacje to idealny moment do nauczenia dzieci czegoś nowego. Brak szkolnych obowiązków i letnia atmosfera sprawiają, że zarówno dzieci, jak i ich rodzice mają więcej wolnego czasu, który warto wspólnie wykorzystać na naukę samodzielnego gotowania. Ma to istotne znaczenie edukacyjne także pod kątem zdrowotnym, bo to, czego nauczymy najmłodszych w dzieciństwie, zostanie z nimi na... Czytaj więcej »

  • Polska winem płynąca?

    Poniedziałek, 09 lipca 2018

    Polacy wypijają ponad 400 mln litrów wina rocznie – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018”. Jak podkreślają eksperci 62% Polaków pije wino, a przy wyborze kierujemy się głównie jego smakiem, wytrawnością, ceną i kolorem. Czytaj więcej »

  • Od środy, 4 lipca dochód z każdego zakupionego w McDonald’s ciastka owsianego zostanie przekazany Fundacji Ronalda McDonalda. Pieniądze są zbierane na budowę drugiego Domu Ronalda McDonalda w Polsce. Akcja dotyczy wszystkich restauracji, które posiadają ciastko w sprzedaży i potrwa aż do odwołania. Czytaj więcej »

  • Paolo De Castro, Poseł do Europarlamentu, Pierwszy Wiceprzewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego jest zachwycony wysokim poziomem merytorycznym i organizacyjnym Forum Spółdzielczości Mleczarskiej. Czytaj więcej »

  • Kubuś już od 10 lat odmienia kolejne szpitalne oddziały, aby mali pacjenci choć na chwilę zapomnieli o swoich smutkach. „Kubusiowe Szpitale” to projekt artystyczny firmy Maspex, dzięki któremu szpitalne sale zamieniają się w malowane, przyjazne dzieciom krainy. Do grona „Kubusiowych Szpitali” właśnie dołączył 50. oddział pediatryczny. Tym razem pełna słońca, ciepła i... Czytaj więcej »

  • 94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%). Co jeszcze wynika z raportu „Polska na Talerzu 2018” firmy MAKRO Polska? Czytaj więcej »

  • Biedronce po raz kolejny udało się włączyć do wspólnej zabawy miliony klientów. W ramach akcji lojalnościowej „Dumni z naszych” w sieci sprzedano blisko 1,4 mln albumów prezentujących polskich piłkarzy i historię narodowego futbolu. W sumie klientom Biedronki wydano ponad 160 mln saszetek z naklejkami (w każdej saszetce 3 naklejki) i kartami z piłkarzami. Rekordowe okazały... Czytaj więcej »

  • Ustawowy zakaz handlu w niedziele, jego wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów to duże wyzwanie dla galerii handlowych. Muszą więc szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów i dostosowanie się do zmian na rynku. Warszawskie Blue City do końca roku przejdzie dużą metamorfozę, znacznie rozszerzając swoją ofertę gastronomiczną i rozrywkową, która będzie... Czytaj więcej »

  • Przez cztery tygodnie fani piłki nożnej z całego świata będą śledzić wydarzenia na boiskach od Kaliningradu po Jekaterynburg. Mistrzostwa Świata w Rosji to nie tylko ważna impreza sportowa, lecz także arena popisów technicznych i logistycznych. Oprócz graczy, trenerów i sędziów potrzebne są potężne reflektory, ekrany i nowoczesny sprzęt sportowy, w tym także – najnowsza... Czytaj więcej »