Advertisement

Z rynku FMCG

  • Międzynarodowe jury tegorocznego konkursu European Beer Star nagrodziło piwo Okocim Mistrzowski Porter złotym medalem w kategorii „Baltic-Style Porter”. To już kolejny medal zdobyty przez okocimskiego portera w tym bardzo prestiżowym dla branży piwowarskiej konkursie. Czytaj więcej »

  • - Dwa kolejne otwarcia sklepów franczyzowych Auchan to kontynuacja naszej strategii rozwoju w Polsce. Nasze plany zakładają otwarcie 300 sklepów franczyzowych w ciągu najbliższych 5 lat. Siła Marki Auchan oraz doświadczenie w handlu naszych Partnerów to niepodważalne atuty na drodze do sukcesu w handlu nowej generacji. - mówi Stephane Delaunay, Dyrektor ds. Franczyzy Auchan Retail... Czytaj więcej »

  • Prezenterka staje w obronie karpi i apeluje do swoich fanów, by nie kupowali żywych ryb, bo tym samym dają przyzwolenie na ich cierpienie. Zwraca uwagę na problem niehumanitarnych warunków, w jakich trzymane są karpie w marketach i innych punktach sprzedaży. Jej oburzenie budzi również sposób zabijania ich na oczach dzieci. Czytaj więcej »

  • Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Carrefour BIO otwarty zostanie 15 listopada br. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 87 i będzie 900 sklepem sieci w Polsce. Na klientów czeka szeroka i zróżnicowana oferta około 2500 produktów, w tym wiele nowości niedostępnych w innych sklepach sieci. Czytaj więcej »

  • S.O.S. – kolacja przy świecach!

    Czwartek, 14 listopada 2019

    Na dworze zimno i nie wiecie z drugą połówką co robić? Skończyły się wam pomysły na wspólne romantyczne wyjścia, a znajomi zawiedli? Z odsieczą przybywa marka Oak View. Poznajcie kilka rad, by zorganizować niezapomnianą kolację przy świecach w domu. Czytaj więcej »

  • Globalny operator logistyczny Dachser otworzył nowe centrum logistyczne na terenie bryzgowijskiego parku przemysłowego we Fryburgu. Obiekt o powierzchni ponad 6,1 tys. mkw. pełni rolę hubu dla transportów drobnicowych do południowo-zachodnich Niemiec oraz dzięki bliskości granic, do Francji i Szwajcarii. Czytaj więcej »

  • Opakowania należą do polskich specjalności eksportowych. W ciągu ostatnich 8 lat średnioroczny wzrost zagranicznej sprzedaży branży sięgał 11,2 proc. Jednocześnie, sektor rósł też dzięki eksportowi pośredniemu, czyli wzrostowi wywozu pakowanych towarów. Eksperci Santander Bank Polska i SpotData prognozują, że choć dynamika wzrostu eksportu opakowań w nadchodzących latach... Czytaj więcej »

  • Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że konkurencja na rynku się zaostrza. Firmy działające w e-commerce muszą szukać swoich nisz i nowych usług, które pozwolą im lepiej... Czytaj więcej »

  • Z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, wybrane restauracje z całej Polski wprowadziły na tydzień od 11 do 17 listopada specjalne dania w kolorze flagi i zapraszają gości do kulinarnej celebracji. Tydzień Kuchni Polskiej organizowany jest po raz drugi przez sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne. Czytaj więcej »

  • Fabryka Cukierków „Pszczółka” rozpoczęła współpracę z Grupą LOTOS S.A. Słodycze można już kupić na kilkudziesięciu stacjach paliwowych koncernu z Gdańska, zlokalizowanych na terenie Polski. Czytaj więcej »

  • Udział Hochland Polska w akcji „Postaw świat na kółkach” był uzupełnieniem realizowanej od wielu lat wewnętrznej misji angażowania pracowników do aktywności sportowych. Teraz dodano do tego połączenie jazdy rowerem z realną pomocą. W ramach aktywowanego programu charytatywnego wyjeżdżone przez uczestników punkty przeliczane były na złotówki wsparcia dla wybranej... Czytaj więcej »

  • Z mlekiem czy bez?

    Piątek, 08 listopada 2019

    Mleko posiada więcej składników odżywczych niż prawie wszystkie artykuły spożywcze. Stanowi ono znakomite źródło białka, tłuszczu, węglowodanów (laktozy) oraz składników mineralnych takich jak wapń, magnez, potas, fosfor, cynk i witamin A, D, E, K oraz z grupy B. Czytaj więcej »

  • Mówi się „Co kraj to obyczaj” i wiele w tym prawdy, bowiem każde państwo na tle innych wyróżnia niepowtarzalna kultura, tradycje czy obyczaje. Doskonale odzwierciedla się to również w kuchni – w danym zakątku świata smakuje ona zupełnie inaczej. Niepowtarzalne aromaty i smaki to bogactwo, z którego można czerpać inspiracje do tworzenia własnych wariacji smakowych. Poza... Czytaj więcej »

  • Odbiór przesyłki, wypłata gotówki, a nawet wymiana butli gazowej – to wszystko można teraz załatwić przy okazji zakupów. Czytaj więcej »

  • Do połowy 2020 roku Take&Go planuje uruchomić w Polsce ponad 20 autonomicznych placówek. Za 2-3 lata może pojawić się też Amazon Go. Klienci zyskają szeroki dostęp do sklepów, w których nie ma kas. Będą mogli robić zakupy we wszystkie niedziele czy święta. Brak kolejek i płatności u kasjerów znacznie skróci wizyty. I trzeba dodać, że tego typu transakcje będą całkowicie... Czytaj więcej »

  • Co roku Black Friday, czyli święto każdego zakupoholika i łowcy okazji, przyciąga coraz więcej chętnych. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku [1]. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między innymi dla... Czytaj więcej »

  • Do Działu Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers International dołączyła Aleksandra Karczewska, która objęła stanowisko senior associate. W nowej roli Aleksandra odpowiedzialna będzie m.in. za prowadzenie transakcji kupna i sprzedaży nieruchomości komercyjnych, doradztwo klientom Colliers, pozyskiwanie nowych klientów, a także przygotowywanie raportów i analiz. Czytaj więcej »

  • 4. listopada ruszyła ogólnopolska akcja świąteczna marki Kasia „Upiecz Dzieciom radość!”. W nadchodzące Święta, wraz ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, marka Kasia zachęcać będzie Polaków do niesienia pomocy potrzebującym dzieciom. By pomóc, wystarczy zakupić produkt, upiec świąteczne pierniczki i opublikować ich zdjęcie na swoim profilu na Facebooku lub... Czytaj więcej »

  • W ramach cyklu spotkań „Synergia w łańcuchu dostaw”, które odbyły się w Poznaniu, Zabrzu, Mszczonowie i Gdańsku, wiodący dostawca rozwiązań paletowych CHEP Polska oraz operator logistyczny Fresh Logistics Polska zaprezentowali producentom branży FMCG rozwiązania zwiększające efektywność kosztową oraz jakość usług w łańcuchu dostaw wraz z ich pozytywnym wpływem na... Czytaj więcej »

  • Linia produktów MLEKOVITY bez laktozy otrzymała Certyfikat Dobry Produkt, przyznawany przez Grupę PTWP (wydawcę magazynu „Rynek Spożywczy” oraz serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl i horecatrends.pl) najciekawszym produktom spożywczym, wyróżniającym się jakością, innowacyjnością, ale także tradycyjną i regionalną recepturą, przeznaczonym na rynek detaliczny i HoReCa.... Czytaj więcej »

  • Maspex w ramach EIT Food współtworzy projekt #AnnualFoodAgenda, który skupia się na edukacji konsumentów oraz inspirowaniu najmłodszych do poznawania nowych obszarów związanych z żywnością. Współpracując z partnerami z całej Europy firma przez cały rok angażuje się w projekty edukacyjne i komunikacyjne – nowe zrealizowane inicjatywy to kolejne ciekawe eventy i warsztaty. Czytaj więcej »

  • Przewlekłe bóle brzucha, nawracające biegunki, zaparcia? Rozpoznana niedokrwistość czy niski wzrost? To mogą być objawy celiakii. Dzięki inicjatywie bezpłatnych testów oferowanych przez firmę Schär osoby zmagające się z tymi dolegliwościami będą mogły sprawdzić, czy chorują na celiakię. Czytaj więcej »

  • Tegoroczne lato było kapryśne pogodowo, ale mimo tego Polacy chętnie sięgali po chłodzący deser - lody. Od stycznia 2019 zjedliśmy w naszym kraju już prawie 115 milionów litrów lodów, a producenci zapowiadają, że sezon nadal trwa. Tylko marka Koral w czerwcu – który był rekordowym miesiącem w 40 letniej historii firmy – sprzedała blisko 12,5 milionów litrów lodów.... Czytaj więcej »

  • Co trzeci Polak w ogóle nie segreguje śmieci. Ci, którzy to robią, często segregują w niewłaściwy sposób. Dodatkowo część z prawidłowo posegregowanych odpadów i tak nie trafia do recyklingu. Nowe przepisy, nad którymi pracuje Ministerstwo Środowiska, mają zmienić ten stan rzeczy. Potrzebna jest jednak współpraca producentów, samorządów i samych mieszkańców. A także,... Czytaj więcej »

  • Colliers International, wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, została zarządcą warszawskiej Galerii Handlowej Rondo Wiatraczna o powierzchni 11 tys. mkw. To już 7 budynek objęty przez Colliers w zarządzanie w tym roku. Czytaj więcej »

  • Od stycznia do czerwca br. klienci Poczty Polskiej wysłali o 7% mniej listów niż w analogicznym okresie 2018 roku. Operator od lat notuje spadki. Wpływa na to głównie rozwój Internetu, telefonii cyfrowej i mediów społecznościowych. Eksperci prognozują, że korzystanie z tradycyjnej formy kontaktu będzie coraz rzadsze. Zjawisko kurczenia się rynku widoczne jest też w innych... Czytaj więcej »

  • Czy polskie centra handlowe, skupione na pozyskiwaniu do swojej oferty sieci odzieżowych, otworzą się na marki promujące modę na zero waste, resale oraz thrifting? Pierwszy przykład już jest. W Gemini Park Tychy, najnowocześniejszym na Śląsku centrum handlowym, otwarty został właśnie second hand, co tydzień oferujący 10 ton używanych ubrań! Czytaj więcej »

  • Burbon rodem z Kentucky – historia Wild Turkey

    Czwartek, 31 października 2019

    Od ponad 200 lat burbon jest produkowany na południu Ameryki. Pierwsze destylarnie w zachodniej Wirginii (obecnie część stanu Kentucky) zakładali osadnicy szkockiego i irlandzkiego pochodzenia, którzy produkowali wczesne burbony w stylu rodzimych whiskey ze swoich ojczyzn. Czytaj więcej »

  • Nadchodzące wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, w tym roku przypadającego na 29 listopada, od paru lat zyskują popularność również w Polsce. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem zakupowym i napływem klientów skuszonych niższymi cenami. Co to oznacza dla sklepów stacjonarnych? Poza ewidentnymi korzyściami w postaci zwiększonych zysków i możliwości wyprzedania towarów muszą... Czytaj więcej »

  • Empik otwiera pierwszy salon w Kluczborku

    Czwartek, 31 października 2019

    31 października Empik otwiera nowy sklep w Kluczborku. To kolejny krok w rozwoju Empiku w mniejszych miastach Polski i element realizowanej z powodzeniem strategii ekspansji jednej z czołowych marek na rynku. Nowy salon dostarczy rozrywki oraz ułatwi realizację pasji i zainteresowań mieszkańcom Kluczborka i okolic. Czytaj więcej »