Wiadomości

Milka nowym liderem

Środa, 09 stycznia 2013 Autor: Maja Święcka,
W listopadzie 2012 r. Milka została nowym liderem segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce, zdobywając 17,6% udziałów rynkowych*. Nr 1 Milki w kategorii tabliczek czekoladowych zbiega się z objęciem przez Kraft Foods Polska S.A. pozycji lidera polskiego rynku słodyczy czekoladowych**.

Polacy coraz częściej wybierają czekolady Milka

„Milka to czekolada z alpejskiego mleka, najdelikatniejsza spośród czekolad obecnych na rynku. Jak pokazały badania, dla konsumentów jej smak jest tak wyróżniający się i unikalny, że czekolady Milka, jako jedyne w całej kategorii tabliczek czekoladowych, tworzą według nich odrębny segment produktów” – mówi Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska.

W objęciu przez Milkę prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych pomogło zwiększone zainteresowanie konsumentów tabliczkami o gramaturze 300g - ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 38%***. Obecnie do portfolio dużych tabliczek Milka 300g należy 7 smaków. Cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada, czy nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w formacie 300g. Tabliczki Milka 300g to oferta dedykowana wspólnemu dzieleniu się z najbliższymi lub przeznaczona na nieoficjalne prezenty.

W ub. r. marka zaoferowała konsumentom nowe, podwójnie nadziewane tabliczki – malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream. Najlepiej sprzedającymi się smakami czekolad Milka w minionym roku były kolejno: mleczna, z orzechami oraz truskawkowa.

„Polscy konsumenci postrzegają markę jako młodą, nowoczesną i czułą. Milka zachęca Polaków do okazywania pozytywnych uczuć, bycia delikatnym, lepszym i milszym wobec innych. Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe, takie jak np. „Śmiało, bądźmy delikatni”, przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania. Ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, konkursy, niestandardowe formy komunikacji w sieci, a także liczne degustacje nowości produktowych pozwalają nam stale, pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów” - dodaje Robert Sas. 

Kto kupuje Milkę?

Konsumentami Milki są ludzie młodzi i w wieku średnim, najczęściej kobiety w wieku powyżej 29 lat, częściej posiadający już rodziny i dysponujący wyższym dochodem. Konkurencyjność marki umacnia się także dzięki ciekawym nowościom produktowym – z końcem roku na rynku pojawiła się Milka Caramel – połączenie najdelikatniejszej czekolady Milka z płynnym karmelem. Ubiegły rok to także poszerzenie oferty o pralinki Milka Crispello, a także dalszy rozwój asortymentu marki w segmencie ciastek.

Milka inwestuje w Polsce

Produkcja nowej Milki Caramel 100g oraz Milki Caramel 45g, sprzedawanej w wielu krajach i od niedawna w Polsce, ulokowana została w należącej do Kraft Foods fabryce pod Poznaniem. W fabryce w podpoznańskich Jankowicach, poza Milką Caramel, produkowana jest także czekolada Milka Milkinis w formatach 43 i 87 gramów oraz tabliczki Milka 100g o smaku malinowym i wiśniowym. Fabryka w Jankowicach zatrudnia ponad 600 osób i produkuje Milkę na rynek polski oraz na eksport do 13 krajów świata.

Milka liderem w tabliczkach, Kraft Foods liderem całej kategorii

Poza zdobyciem przez Milkę pozycji lidera w tabliczkach czekoladowych w listopadzie 2012 r., Kraft Foods Polska S.A. objął w 2012 roku pozycję lidera rynku słodyczy czekoladowych, zdefiniowanego jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział Kraft Foods jako lidera tego o segmentu to 15,8 %*.

„Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi – to przynosi rezultaty” – podsumował Robert Sas. „Widzimy potencjał do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Chcemy je osiągnąć wspólnie z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że zwiększą swoje zainteresowanie ofertą tak rozpoznawalnej marki jaką jest Milka**** (aktualnie marka ma 99% wspomaganej świadomości), odnotowującej coraz większe sprzedaże. Będziemy stale zwiększać nasz udział na półce i zaskakiwać konsumentów nowymi promocjami” – dodaje Sas.


Źródła danych:

* Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012 r.
** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods w tym rynku wynosi 15,8 proc. (Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Listopad 2012 r.)
*** Listopad YTD 2012 w porównaniu z Listopad YTD 2011
**** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Listopad YTD 2012

tagi: Kraft Foods , Milka , czekolada , czekolady ,