Wywiady

NIVEA – marka godna zaufania

Piątek, 10 sierpnia 2012 HURT & DETAL Nr 8 (78) / 2012 (Hurt i Detal)
O historii marki, jej sukcesach i planach na przyszłość opowiada Michał Szaniecki, Marketing Manager, NIVEA Polska Sp. z o.o. Grupa Beiersdorf.

Historia marki NIVEA jest niezwykle interesująca – proszę przybliżyć ją naszym Czytelnikom. Jakie były przełomowe momenty?

» Historia firmy Beiersdorf sięga roku 1882, kiedy to Paul C. Beiersdorf opatentował pierwszy plaster leczniczy. Marka NIVEA powstała natomiast w 1911 r. – to wtedy rozpoczęto w Hamburgu produkcję na skalę przemysłową pierwszego na świecie kremu kosmetycznego o stabilnej formule. Tak powstał legendarny już krem NIVEA. Do Polski marka NIVEA trafiła poprzez Fabrykę Kosmetyków Pollena-Lechia, która już w latach 70-tych XX w. była właścicielem praw do marki w Polsce. W ciągu kolejnych dekad NIVEA stała się ulubioną marką kosmetyczną Polaków, oferując coraz szersze portfolio innowacyjnych produktów odpowiadających na coraz to nowsze i bardziej kompleksowe potrzeby konsumentów w zakresie pielęgnacji skóry. Dzisiaj NIVEA to marka kosmetyczna darzona największym zaufaniem konsumentów, kojarzona z doskonałą jakością produktów – przeznaczonych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Jedną z takich niewątpliwie ważnych dat w historii będzie rok 2012, NIVEA poprawiła swoją pozycję w kategorii kosmetyków – co zadecydowało o tym sukcesie?

» Faktycznie pierwsza połowa tego roku to dobry okres dla NIVEA – urośliśmy szybciej niż rynek, dzięki czemu umocniliśmy się na pozycji lidera w kategoriach, w których jesteśmy obecni w Polsce. To wynik konsekwentnego koncentrowania się na naszych siłach, w tym przede wszystkim na ciągłym i wielopłaszczyznowym umacnianiu wizerunku marki, jak i pozycji naszych produktów.

Na sukces składają się m.in. kampanie marketingowe – jakie przygotowaliście na najbliższy okres?

» W kontekście wsparcia marketingowego, które przygotowaliśmy, konsekwentnie skupiamy się na najważniejszych i największych kategoriach – face care, hair care i dezodorantach. Podczas gdy globalni gracze ograniczyli wydatki marketingowe, NIVEA stara się nie osłabiać komunikacji z konsumentem, w tym coraz częściej skupiać się na nowoczesnych kanałach, jak internet i social media. Nie zapominamy również o naszych aktywnościach społecznych, takich jak Szkółki Piłkarskie NIVEA. Zamierzamy je kontynuować w przyszłości.

Skoro już mówimy o tym co nas czeka, jakie nowe produkty pojawią się na rynku?

» Polski konsument, mimo znacznie bardziej zdyscyplinowanych i przemyślanych wydatków w kategorii kosmetyków w ostatnich latach, nieustannie oczekuje innowacji. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom przygotowując nowe lub odświeżone propozycje produktowe w wielu segmentach tak dla kobiet, jak i mężczyzn.

Shopper Insights – jak NIVEA wygrywa kupującego?

» W kategorii o takiej fragmentaryzacji jak kosmetyki, kompleksowe zrozumienie kupującego, jego motywów decyzyjnych i zachowania przy półce wobec poszczególnych kategorii jest absolutnie kluczowe dla osiągnięcia sukcesu biznesowego. Posiadamy bogatą, zebraną przez wieloletnie doświadczenia wiedzę nt. naszych klientów i ich shopperów. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować dla naszych Partnerów Handlowych kompleksowe rozwiązania asortymentowe i CatMan'owe, optymalizujące rotację produktów w ich sklepach, tak handlu nowoczesnego, jak i tradycyjnego. Efektywność współpracy z NIVEA w tym zakresie została doceniona przez naszych Detalistów – w 2008 w badaniu GfK przyznali oni zespołowi sprzedażowemu NIVEA tytuł najlepszego takiego zespołu w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka

tagi: NIVEA , Michał Szaniecki , NIVEA Polska Sp. z o.o. , Grupa Beiersdorf ,