Wywiady

20 lat na rynku

Poniedziałek, 28 maja 2012 HURT & DETAL Nr 5 (75) / 2012
O rynku dań gotowych, nowych trendach oraz doskonałej jakości produktów opowiada Rafał Orski, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Virtu Sp. z o.o.

Wizytówką firmy Virtu są dania gotowe, zarówno świeże, jak i mrożone. Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom Państwa ofertę.

» Istniejemy na rynku od blisko 20 lat i specjalizujemy się w produkcji wysokiej jakości dań gotowych do spożycia, zarówno świeżych, jak i mrożonych, wywodzących się z polskiej tradycji kulinarnej. W naszej ofercie znajdują się między innymi pierogi, krokiety, naleśniki, pizza, kluski na parze, kluski śląskie i wiele innych znakomitych potraw.

Podążacie także za trendami oferując produkty z linii Fit. Jakie dania są dostępne w tej kategorii?

» Zgadza się, na rynku dostępne są również linie produktów FIT – dla dbających o linię i Kids – dla najmłodszych smakoszy.

W lini FIT znalazły się naleśniku wegetariańskie oraz ryż z warzywami, natomiast w lini dla dzieci – naleśniki z serem i brzoskwiniami, naleśniki z jabłkami oraz pierożki z serem i truskawkami.

Za co konsumenci tak bardzo cenią produkty sygnowane logo Virtu?

» Konsumenci cenią nasze wyroby głównie za to, że są smaczne, zdrowe, łatwe w przygotowaniu, przyciągają ładnymi opakowaniami oraz pochodzą z najwyższej jakości surowców dostarczanych przez renomowanych producentów. Dzięki znakomitej relacji jakość/cena produkty zdobyły uznanie również poza granicami Polski. Wyśmienity smak, najwyższej jakości składniki, doskonale skomponowana receptura – to wyjątkowe i apetyczne dania naszej firmy. Produkty Virtu zdobywają coraz liczniejszą rzeszę lojalnych konsumentów, co pozwala być nam jednym z liderów rynku.

Jaki jest na chwilę obecną Wasz nadrzędny cel działalności?

» Nadrzędnym celem przedsiębiorstwa jest utrzymanie najwyższej jakości wyrobów, co firma osiąga poprzez właściwy dobór surowców, sprawdzonych receptur oraz zastosowaniu technologii, łączących tradycję z nowoczesnością. Dbałość o jakość wytwarzanych wyrobów zaowocowała wdrożeniem Systemu Bezpieczeństwa i Jakości Żywności HACCP. Kontrola jakości prowadzona jest na każdym etapie produkcji i dystrybucji, dzięki czemu zarówno zastosowane surowce, jak i gotowe produkty gwarantują pełne bezpieczeństwo dla konsumentów.

Jak kształtuje się rynek dań gotowych w Polsce?

» W ciągu ostatnich lat w Polsce obserwujemy wzrost spożycia dań gotowych. Przyspieszenie tempa życia, mniej czasu na gotowanie sprawiło, że coraz częściej konsument sięga po dania łatwe w przygotowaniu, niewymagające specjalnych umiejętności kulinarnych. Dlatego też, rynek dań wygodnych rozwija się w ostatnim czasie dość szybko, a oferta jest coraz bardziej zróżnicowana.

Dania gotowe potrafią wzbudzać wątpliwości konsumentów co do ich jakości...

» Tak, to prawda. To przekonanie wynika z obawy, że dania gotowe nie są zdrowe z uwagi na użyte w nich konserwanty. Jednak wysokie wymogi które producent musi spełnić cierpliwie burzą ten stereotyp. Innowacyjne, użyteczne i wygodne opakowania, dobry, smaczny, wysokiej jakości i zdrowy produkt ma szansę sukcesywnie zmienić stereotyp w myśleniu konsumentów.
Na przestrzeni ostatnich lat na naszych stołach dokonuje się swoista przemiana polegająca na dążeniu konsumentów do racjonalnego, smacznego i zdrowego odżywiania. Powszechny dostęp do informacji, przepisów kulinarnych, przekazywanie sobie opinii sprawia, że producenci chcą być aktywni i muszą spełnić wysokie wymagania. Wszystkie nasze produkty są dobrze przyjmowane przez klientów, urzekają ich przede wszystkim smakiem, wyglądają estetycznie i są oczywiście łatwe w przygotowaniu.

Jaki jest Wasz przepis na sukces?

» Korzystamy z nowoczesnego parku maszynowego, wysokiej jakości surowców, sprawdzonych receptur. Ciągle uzupełniamy nasze propozycje o nowe dania. Nadrzędnym celem firmy Virtu jest spełnianie oczekiwań klientów. Ponad 90% z nich jest zadowolonych z zakupionych produktów i jak potwierdzają sondaże oraz nasze ankiety, nic by w nich nie zmieniła. Najbardziej znane linie produktowe – „Dzieło Mistrza” to sprawdzone przepisy tradycyjnych polskich potraw, znajdujące się w praktycznych opakowaniach. Wszystkie produkty są dla nas jednakowo ważne, każdy z nich ma swojego odbiorcę.

Obecnie bardzo dynamicznie rozwija się branża „convenience food”, dlatego stale inwestujemy w rozwój całego zakładu.

W jaki sposób należy budować lojalność klienta?

» Lojalność klienta należy budować poprzez wysokie standardy i jakość produktu. Edukacja konsumenta to jeden z gwarantów powodzenia, również w kontekście zdrowego żywienia.

Jakie widzi Pan zagrożenia dla rynku dań gotowych?

» Zagrozić rynkowi może słaba jakość produktu oraz zbyt wysoka cena.

Czy restauracje stanowią dla Was zagrożenie?

» Nie odczuwam zagrożenia ze strony restauracji, żyjemy w symbiozie, a ewentualna konkurencja z ich strony jest dla nas bodźcem do rozwoju.

Jakich nowości mogą spodziewać się detaliści w najbliższym czasie?

» W rynku dań gotowych wiele firm kieruje się doświadczeniami z zachodu, szczególnie opierając się min. na wzorcach rynku brytyjskiego. Wielokulturowość powoduje u producentów naturalną chęć zaspokojenia potrzeb konsumenta. Zatem nowości będą powstawać w tych obszarach.

Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?

» Obecnie nie planujemy znaczących inwestycji, a strategia jest dostosowana do pojawiających się trendów. W dłuższej perspektywie to konsument oraz zasobność jego portfela wyznaczają kierunki.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: Virtu Sp. z o.o. , Rafał Orski ,