Z rynku FMCG

W Selgros - najważniejszy jest klient

Niedziela, 24 stycznia 2010 HURT & DETAL Nr 1 (47) / 2010
Kiedy na początku lipca 1997 roku firma Selgros Sp. z o.o. uruchamiała pierwszą w Polsce halę Cash & Carry nikt nie spodziewał się, że sukces firmy będzie tak ogromny. Polska była pierwszym zagranicznym rynkiem inwestycyjnym firmy OHG Fegro/Selgros. Początkowo zamierzano u nas otworzyć tylko pięć obiektów. Dziś wiadomo, że docelowo będzie ich dwadzieścia.

Satysfakcjonujące wyniki sprzedaży w Polsce, pozwoliły na kontynuowanie ekspansji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2001 roku Selgros zainaugurował działalność w Rumunii, gdzie obecnie funkcjonuje siedemnaście hurtowni. W 2008 roku pierwszych klientów Selgros Cash & Carry obsłużył na rynku rosyjskim.

Obecnie posiadamy w Polsce dwanaście obiektów. Hale Selgros Cash & Carry zlokalizowane są w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także centrala firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (dwie) i Wrocławiu – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu firmy Selgros. – Kolejne otwarcia przewidziane są na ten rok. Sądzimy, że 20 samoobsługowych hurtowni typu Cash & Carry to liczba, która pozwoli nam dotrzeć do większości potencjalnych klientów – dodaje Furmanowicz.

Selgros może realizować takie plany inwestycyjne ponieważ nieustannie poprawia wyniki sprzedaży. Każda hala z logo Selgros ma gwarantować klientom atrakcyjne ceny oraz bogatą ofertę asortymentową. Dużym atutem Selgros jest indywidualne podejście do klienta. Przykładowo, restauratorzy zamawiający mięso w Selgros mogą liczyć na jego indywidualny rozbiór zgodny z  zamówieniem. Tego typu usług nie realizuje żadna inna firma typu Cash & Carry. Ponadto, aby ułatwić klientom zakupy wprowadzono specjalnie dedykowane karty płatnicze. Pozwalają one na dokonywanie bezgotówkowych transakcji w halach Selgros. Poza tym wszyscy klienci mogą brać udział w Programie Premia. To program lojalnościowy, w którym punkty zdobyte za zakupy automatycznie wymieniają się na różnorodne produkty lub bony towarowe, pozwalające na kolejne zakupy w Selgros. Klienci firmy Selgros sami mogą uczestniczyć w rozwoju hurtowni.

Staramy się reagować na wszystkie potrzeby naszych klientów. Jeżeli klient potrzebuje towaru, którego akurat nie posiadamy, staramy się możliwie szybko wprowadzać go do oferty – mówi Cezary Furmanowicz. Dzięki elastycznemu podejściu zyskaliśmy wielu lojalnych odbiorców – dodaje.

Hale Selgros Cash & Carry otwarte są 7 dni w tygodniu (od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 21.00, w niedzielę od 8.00 do 18.00). Każda z nich ma ok.10.000 m2 powierzchni, na której zgromadzonych jest blisko 40.000, pogrupowanych tematycznie i ułożonych w dostępny sposób, artykułów. Oprócz produktów żywnościowych oraz chemii gospodarczej, dostępne są również m.in. artykuły biurowe, gastronomiczne, sportowe, odzież, obuwie, sprzęt RTV i AGD. W 2004 r. wprowadzono w halach Selgros system HACCP. Gwarantuje on wysoką jakość i świeżość oferowanych towarów.

Dzięki rosnącej liczbie klientów Selgros buduje swoją pozycję w Polsce. Obecnie w kraju firma zatrudnia ponad 4.000 pracowników.

Opracowała: Maja Święcka

tagi: selgros,