Wiadomości

POSTI w programie „Wiem, co wybieram”

Środa, 11 maja 2011
„Wiem, co wybieram" to zainicjowany przez Międzynarodową Fundację Choices program znakowania produktów, który ułatwia konsumentom dokonywanie wyborów żywnościowych odpowiednich w prowadzeniu zbilansowanej diety. Jednym z jego polskich uczestników jest firma POSTI, która może pochwalić się aż 16 produktami z prestiżowym logo tego programu.  

Międzynarodowy program Fundacji Choices, wprowadzony w Polsce w 2008 roku pod nazwą „Wiem, co wybieram", jest odpowiedzią producentów żywności na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Jego głównym celem jest promowanie ograniczenia spożycia 4 składników odżywczych: tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru. Nadmierna konsumpcja tych składników zwiększa bowiem znacząco ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne, takie jak cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze.

„Wiem, co wybieram" - żyję zdrowo

W Polsce program wprowadziło w 2008 roku czterech producentów żywności, a w ciągu kilku następnych lat dołączyły do nich kolejne firmy. Jedną z nich jest POSTI, obecny na polskim rynku od ponad 50 lat producent herbat. Warto podkreślić, że aż 16 produktów POSTI spełniło kryteria znakowania logiem programu - są wśród nich uważane za najzdrowsze herbaty zielone, czerwone, owocowe oraz ziołowe.

„Nasz udział w programie „Wiem, co wybieram" powodowany był chęcią uświadomienia konsumentom wartości prozdrowotnych naszych herbat. Polacy są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o spożycie herbaty w Europie. Uważamy więc, że to słuszna inicjatywa, gdyż wpływa na poszerzanie świadomości żywieniowej społeczeństwa, a także ułatwia wybór odpowiednich produktów spośród tych dostępnych na półkach sklepowych. W efekcie przyczynia się to do zmniejszenia liczby chorób związanych z nieodpowiednią dietą" - mówi Magdalena Wocial, Kierownik ds. Marketingu i Rozwoju w POSTI.

Znak poparty badaniami

Aktualnie w programie „Wiem, co wybieram" uczestniczy 8 producentów żywności wraz ze swoimi 120 produktami. Możliwość zamieszczenia logo programu na opakowaniu produktu wiąże się jednak każdorazowo z koniecznością spełnienia warunków nałożonych przez jego twórców. Badaniom weryfikacyjnym podlega zawartość takich składników jak tłuszcz, kwasy tłuszczowe trans, sód oraz cukier - w produktach spełniających wymagania programu ich poziom musi być jak najniższy.

Grażyna Słowak, Prezes POSTI, opisuje bariery uczestnictwa w „Wiem, co wybieram": „Bardzo niewiele produktów dostępnych na rynku spełnia tak rygorystyczne kryteria, ściśle związane z odpowiednim opracowaniem receptury oraz technologią produkcji. Dodatkową trudnością są koszty oraz czas, które trzeba poświęcić na zweryfikowanie bądź dostosowanie produktów do wymagań programu. Uważamy jednak, że przedsięwzięcie jest warte zachodu - zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i rozwoju firmy."

Świadoma dieta

Wyniki badań, przeprowadzonych w 2010 roku na warszawskiej SSGW, wykazały, że produkty z logiem „Wiem, co wybieram" pozwalają znacznie zmniejszyć spożycie niekorzystnych dla zdrowia substancji. Prowadzący badanie zaobserwowali, że zastąpienie słodyczy czy słodkich napojów gazowanych produktami z logiem programu oznacza zmniejszenie wartości energetycznej takiej diety o 13% oraz zwiększenie ilości spożycia cennego dla zdrowia błonnika o 41%. Pozytywne są również wyniki badania postrzegania logo - kojarzy je aż 1/3 Polaków, a większość z nich zdecydowałaby się zakupić produkty nim oznaczone.

Herbaty POSTI - zdrowie z tradycją

Firma POSTI S.A. powstała w 1953 roku i od tego czasu jest jednym z głównych producentów herbat na naszym rynku. W roku 1968 w gdyńskiej fabryce POSTI wyprodukowana została pierwsza w Polsce herbata ekspresowa. Jako pierwsza firma wprowadziła ona również na polski rynek herbatę w okrągłych saszetkach.

W swojej ofercie POSTI posiada szeroką gamę herbat - poczynając od czarnych herbat koneserskich, poprzez herbaty zielone, czerwone, ziołowe i owocowe, a na herbatkach dla dzieci oraz funkcjonalnych kończąc. W ich produkcji korzysta się zawsze z najlepszych surowców, sprowadzanych z Indii, Cejlonu, Chin oraz innych części świata, a nad ich najwyższą jakością czuwa doświadczony tester.

Dbałość o zadowolenie konsumentów przyniosło firmie wiele wyróżnień - w 2004 roku zdobyła ona Certyfikat Konsumencki „Najlepsze w Polsce" dla herbaty ekspresowej „Ex", a herbata Yunan POSTI wygrała konsumencki test herbat ekspresowych. W 2010 roku tytuł „Przebój FMCG" otrzymała linia herbat funkcjonalnych Fitea, a godło „Laur Konsumenta" herbatki dla dzieci z linii Herbusie. Wszystkie herbaty POSTI zdobyły wyróżnienie „Dobry Produkt Wybór Konsumentów 2010".

(M.D)

 

tagi: posti,