Rozmowy niefiltrowane

Konkurencyjni względem marketów

Środa, 22 stycznia 2020 HURT & DETAL Nr 01/167. Styczeń 2020
Najtrudniejsze wyzwanie dla naszego sklepu to przede wszystkim rywalizacja cenowa z dużymi sklepami w okolicy. Pomimo, że staram się kupować jak najtaniej i nakładać jak najniższą marżę, trudno jest dorównać supermarketom. Dlatego staramy się nadrabiać w inny sposób, np. oferując tradycyjny asortyment, który ciężko znaleźć w dyskontach. Przykładem takiego produktu jest Przysmak Świętokrzyski, po który wracają ci starsi kupujący. W ogóle jeśli chcemy być atrakcyjni dla współczesnego konsumenta ważne jest, aby oferowany przez nas asortyment był różnorodny i cechował się najwyższą jakością. Ludzie, czy starzy czy młodzi, coraz bardziej zwracają uwagę na to, aby wybierane przez nich produkty były zdrowe. Unikają chemii, konserwantów, patrzą z uwagą na skład produktu. Dlatego staramy się sprowadzać wyłącznie towar, smaczny i naturalny. Jeżeli chodzi o zmiany w naszej branży, na przykład zmianę liczby handlowych niedziel w roku, wydaje mi się, że jest to dla nas pomocne. Na pewno przekłada się to na większy ruch w soboty i poniedziałki, kto jest w stanie otworzyć sklep w niedzielę też na tym korzysta. Wiadomo, że jest także wiele niekorzystnych czynników – wzrost ceny prądu, paliwa, inne koszty… Jednak ja jestem zdania, że jakoś trzeba z tym walczyć, dawać sobie radę w jakiś sposób, myśleć i kombinować. Mimo to gdy patrzę na rok 2020 jestem optymistycznie nastawiona, myślę że będzie dobrze. Bardzo lubię swoją pracę i ludzi, których w niej spotykam, pomimo tego że nie jest lekka. Dlatego grunt to dobry personel i dbałość o swoich klientów – ich sugestie i prośby są niezwykle ważne, dlatego detaliści powinni ich słuchać i się dla nich zmieniać, czego nie są w stanie zrobić wielkie markety.
Katarzyna Dutkiewicz
Właścicielka sklepu spożywczego w Płońsku


tagi: rozmowy niefiltrowane , sprzedaż , handel ,