Kampanie i Promocje

Ruszyła nowa kampania promująca konsumpcję europejskich owoców w Europie

Środa, 18 grudnia 2019
Sześć spółdzielni rolniczych z Grecji i z Cypru nawiązało współpracę na rzecz promocji konsumpcji europejskich owoców na trzech rynkach – greckim, niemieckim i polskim. Kampania promuje najsłynniejsze greckie i cypryjskie owoce takie jak: kiwi, winogrona, wiśnie, brzoskwinie, morele, pomarańcze i mandory pod hasłem ”Jedz więcej europejskich owoców”.
Dlaczego warto sięgać po europejskie owoce

Klimat Europy jest bardzo zróżnicowany, co umożliwia uprawianie szerokiej gamy owoców na dużą skalę. Dzięki temu konsumenci mogą bez problemu znaleźć swoje ulubione owoce pośród europejskich produkcji. Dodatkowo, Grecja i Cypr, nazywane śródziemnomorskim ogrodem, mogą pochwalić się swoimi unikatowymi produktami. Dla przykładu Cypr znany jest z produkcji mandor, będących krzyżówką łączącą najlepsze cechy pomarańczy i mandarynki.

Europejskie owoce cechują się również najwyższą jakością. Jest to możliwe, między innymi, dzięki wysokim standardom narzuconym przez Unię Europejską. Wymogami tymi zarządzają właściwe organy ds. bezpieczeństwa żywności w krajach importujących i eksportujących, dzięki czemu proces produkcji odbywa się z poszanowaniem środowiska a owoce są bezpieczne dla zdrowia.

Edukacja i promocja

Kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych i promocyjnych, skierowanych do ogółu społeczeństwa, do opiniotwórców, studentów i specjalistów branży HORECA. Mają one na celu promowanie spożywania europejskich owoców dla zrównoważonej diety oraz zwiększenie udziału europejskich owoców na rynku. Szczególną uwagę w kampanii poświęcono edukacji szkolnej, której celem jest zwiększenie świadomości wśród uczniów greckich, niemieckich i polskich dotyczącej konieczności włączania świeżych owoców do diety.

Partnerzy projektu

Inicjatywa jest realizowana w ramach programu „Promowanie spożycia owoców w Unii Europejskiej – EU Fruits” i finansowana jest z funduszy Unii Europejskiej. Partnerami uczestniczącymi w projekcie są:
1. Spółdzielnia Rolnicza NESPAR
2. Spółdzielnia Rolnicza NESTOS
3. Spółdzielnia Rolnicza Velvento „Dimitra”
4. Stowarzyszenie Rolnicze Flamouria
5. Spółdzielnia Rolnicza Producentów Winogron Pagaio „Symvolo”
6. Cyprofresh Cyprus SEDIGEP

Promocja kampanii na targach Fruit Logistica w Berlinie

Producenci spółdzielni rolniczych z Grecji i Cypru wspólnie z EU FRUITS wezmą udział w targach Fruit Logistica, które odbędą się na początku 2020 roku w Berlinie. Odwiedzający będą mieli okazję spotkać się z delegacją z Grecji i Cypru oraz porozmawiać o produktach (stoisko D-02a w hali 2.1).

Więcej informacji: www.europeanfruits.eu
W przypadku zapytań od mediów: aleksandra.noiszewska@mslgroup.com



tagi: kampania , konsumpcja europejskich owoców w Europie ,