Technologia

InPost – 10 sortowni w Polsce w 2020 roku

Środa, 04 grudnia 2019
InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – podpisał kolejne umowy z MLP Group. W ramach współpracy InPost wynajmie ponad 8,8 tys. m2 powierzchni w parku logistycznym MLP Gliwice oraz ponad 8,6 tys. m2 w MLP Wrocław West. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na drugą połowę 2020 roku.
W 2020 roku InPost będzie dysponować już 10 sortowniami i centrami logistycznymi – czterema powierzchniami od Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West. InPost planuje dalszy dynamiczny wzrost, dlatego konieczna jest rozbudowa infrastruktury.

„W całej Polsce mamy już 6000 Paczkomatów® InPost, a obsługiwane wolumeny rosną znacznie powyżej dynamiki wzrostu całego rynku. Dlatego tworzymy rozbudowaną infrastrukturę logistyczną, która umożliwi maksymalne skrócenie czasu dostaw przesyłek do odbiorcy. Szczycimy się tym, że nasze paczki są dostarczane w ponad 98% w terminie D+1 – a to wysoka poprzeczka nawet dla świetnie zorganizowanych firm kurierskich. Klienci wybierają InPost właśnie dlatego, że dostawy są szybkie i wygodne” – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ).

„We wrześniu przekazaliśmy pierwszy obiekt o powierzchni 8 800 m2 w parku logistycznym MLP Poznań West. Teraz rozszerzyliśmy naszą współpracę o kolejne, bardzo dogodne lokalizacje, w których najemca zamierza zorganizować nowe centrum dystrybucyjne. Łącznie w 2020 r. dostarczymy ok. 25 tys. m2 powierzchni. Podobnie jak w Poznaniu, także w Gliwicach i we Wrocławiu obiekty zostaną wyposażone w powierzchnie typu cross-dock, dedykowane m.in. do sprawnego przeładunku, kompletowania i obsługi przesyłek kurierskich.  Rozbudowana sieć parków logistycznych należących do MLP Group daje naszym partnerom znakomitą okazję, by organizować swoją działalność we wszystkich kluczowych regionach kraju” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Dyrektor Działu Sprzedaży w MLP Group S.A.

 „Dotychczasowa dobra współpraca z MLP oraz lokalizacje inwestycji były kluczowymi kwestiami dla naszego klienta przy podejmowaniu decyzji. Cieszymy się, że wymagania InPost dotyczące terminu dostarczenia obiektów i ich parametrów technicznych zostały zrealizowane przez dewelopera” – mówi Katarzyna Bojanowicz, Business Development Director w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska.

W listopadzie InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach® InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

InPost udostępnił też nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji . Od teraz przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

InPost zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl, wyprzedzając DPD i DHL. Także w badaniu NPS (Net Promoter Score) internetowego serwisu Furgonetka.pl za rok 2018 w sektorze usług kurierskich pierwsze miejsce zdobyły Paczkomaty® InPost, a usługi kurierskie firmy zajęły trzecie miejsce.

W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl



tagi: InPost , sortownie , przesyłki , logistyka ,