Wywiady

Wywiad z Marcinem Kołakowskim, Dyrektorem Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Biznes z Banku Pekao S.A.

Wtorek, 26 listopada 2019 HURT & DETAL Nr 11/165. Listopad 2019
O nowych technologiach bankowych, innowacyjnych metodach płatności i przekorzystnej ofercie dla przedsiębiorców rozmawiamy z Marcinem Kołakowskim, Dyrektorem Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Biznes z Banku Pekao S.A.
Jakie są oczekiwana przedsiębiorców względem banku, w którym prowadzą firmowy rachunek? Jak Bank Pekao S.A. odpowiada na zmieniające się potrzeby klientów?

Bank Pekao S.A. systematycznie wdraża nowe rozwiązania, aby zapewnić odpowiednie fundamenty pod prowadzenie biznesu dla wszystkich naszych klientów. Różne rodzaje prowadzonych działalności oznaczają różne obowiązki wobec prawa i warunki współpracy z kontrahentami oraz generują niezwykle szeroki zakres potrzeb, ale także wyzwań finansowych. Dlatego też oferujemy darmowe konto, które mogą uzyskać przedsiębiorcy spełniając zaledwie jeden z pięciu prostych warunków, a także oferujemy szeroki zakres usług dodanych i promocji, które tworzymy na podstawie oczekiwań naszych klientów. Postępująca cyfryzacja zmienia potrzeby w zakresie ich kontaktu z bankiem, dlatego dostosowujemy się do oczekiwań i proponujemy coraz to nowe możliwości, jak chociażby internetowy video-chat z konsultantem.

Bank Pekao S.A. inwestuje w rozwój najnowocześniejszych technologii bankowych. Co zyskuje polski przedsiębiorca korzystając z tych udogodnień?

Jesteśmy przekonani, że wprowadzanie nowoczesnych technologii to wielka szansa zarówno dla naszych klientów, jak i dla banku. Stosujemy najlepsze rozwiązania technologiczne, w tym unikalną w skali polskiego sektora bankowego możliwość dostępu do Konta Przekorzystnego Biznes dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą przy użyciu selfie, co pozwala zaoszczędzić czas. Polega on na autoryzacji klienta za pośrednictwem zdjęcia z kamery w laptopie czy smartfonie. Stale rozwijamy również naszą aplikację mobilną, która już w tej chwili jest jedną z najlepszych na rynku. Klienci Banku Pekao mogą korzystać z innowacyjnych metod płatności, np. za pomocą zegarków – Garmin Pay i Fitbit Pay. Dbamy o wygodę i oszczędność czasu naszych klientów.

Coraz więcej, szczególnie młodych konsumentów dokonuje zakupów bezgotówkowych. Czy mógłby pan opowiedzieć więcej o płatnościach BLIK w aplikacji PeoPay? Co powinien wiedzieć detalista?

Prostota i bezpieczeństwo to dla nas priorytet, dlatego też, aby dokonać płatności BLIK w aplikacji PeoPay generowany jest jednorazowy 6-cyfrowy kod, który klient przepisuje do terminala. Następnie w aplikacji mobilnej pojawi się powiadomienie, którego potwierdzenie PINem lub odciskiem palca jest jednoznaczne z zatwierdzeniem transakcji. I to tyle. Technologia BLIK zmieniła dynamikę polskiego sektora bankowego, a my jako bank, cieszymy się, że możemy współpracować z jej twórcami, m. in. akceptując płatności BLIKiem w naszych terminalach płatniczych i gwarantując przedsiębiorcom będącym naszymi nowymi klientami darmowe wpłaty gotówkowe we wpłatomatach Euronet i Planet Cash właśnie za pomocą BLIKa przez 12 miesięcy od zawarcia umowy o Konto Przekorzystne Biznes, jeśli dołączą oni do promocji do końca 2019 r. i spełnią jej pozostałe warunki.

Jakie korzyści dla polskiego przedsiębiorcy płyną z tytułu posiadania konta w Banku Pekao S.A.?

Oferta, jaką przedstawia Bank Pekao, jest naprawdę Przekorzystna. Potwierdzają to nasi zadowoleni klienci, a także niezależne portale internetowe prowadzące porównywarki kont firmowych, w których z dumą widzimy konto Przekorzystne Biznes na czołowych miejscach. Bank Pekao zajmuje także wysokie miejsca w rankingach oceniających jakość obsługi biznesowej a dzięki jednej z najbardziej rozbudowanych sieci placówek umożliwiamy klientowi szybki kontakt z bankiem. Ofertę dopełnia dzierżawa terminali POS na dogodnych warunkach czy aplikacja mobilna PeoPay, która pozwala na zarządzanie finansami z poziomu smartfona. Stawiamy na rozwój naszych klientów, udostępniając im za darmo dostęp do portalu, na którym mogą otrzymać prestiżowy certyfikat za ukończenie szkoleń oraz nieograniczony dostęp do dodatkowych materiałów edukacyjnych.

Jak przekonałby Pan polskiego przedsiębiorcę do założenia firmowego konta w Banku Pekao S.A.?

Usługi bankowe, które świadczymy, są na najwyższym poziomie. Przedsiębiorca zakładający konto firmowe w naszym banku ma szansę zyskania do 600 zł premii: 200 zł za założenie konta, 200 zł za umowę o terminal POS i 200 zł za umowę o pierwszy produkt kredytowy. Ale jeśli dalej nie byłby przekonany, nawet po przeczytaniu tego wywiadu, zachęciłbym go do rozmowy ze swoimi partnerami biznesowymi, posiadającymi konto w Pekao – to oni zaufali naszej ofercie i to oni wiedzą najlepiej, ile można zyskać z Kontem Przekorzystnym Biznes.

Dziękuję za rozmowę.
Małgorzata Duży




tagi: Marcin Kołakowski, Bank Pekao S.A.,