Advertisement

Wiadomości

Start-up Glovo stworzy w Polsce centrum technologiczne

Środa, 06 listopada 2019
Glovo, jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji mobilnych dostarczających produkty na życzenie, uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku.
Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Po ostatniej rundzie finansowania wynoszącej 150 mln euro hiszpański start-up powiększa swój zespół. Glovo planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych.

Drugi dom na europejskim rynku technologicznym

Kształcenie technologiczne i inżynieryjne jest w Polsce na bardzo wysokim poziomie. Trzy największe polskie uczelnie są instytucjami technologicznymi, a liczba ich absolwentów stale rośnie. Dodatkowo wart uwagi jest globalny program szkoleniowo-edukacyjny P-TECH, w którym polscy uczniowie mogą wziąć udział od tego roku.

Polska cieszy się również zainteresowaniem inwestorów zagranicznych – świadczy o tym szereg nowych inwestycji, takich jak Google Campus Warsaw czy IdeaHub. Bardzo korzystny dla biznesu ekosystem technologiczny w połączeniu z rozwijającą się gospodarką sprawił, że kraj nad Wisłą stał się niezwykle atrakcyjną lokalizacją.

„Podczas poszukiwań lokalizacji naszego centrum technologicznego mieliśmy duże możliwości wyboru. Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich – to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów” – oświadcza Mustafa Sezgin, wiceprezes ds. inżynierii Glovo.

Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.

Utworzenie centrum technologicznego wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury.

„Glovo rozwija się bardzo szybko na całym świecie. Naszym głównym priorytetem jest inwestowanie w pracowników, ponieważ mają oni fundamentalne znaczenie dla dotychczasowego sukcesu start-upu. Na ten moment potrzebujemy jeszcze większego zespołu inżynierów, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Glovo bardzo dobrze odnajdzie się na polskim rynku technologicznym i będzie nową perspektywą dla lokalnych talentów. Wierzymy, że nasze ambicje, kultura organizacji i innowacyjny model biznesowy są atrakcyjne w tej szybko rozwijającej się, wymagającej branży” – wyjaśnia Oscar Pierre, CEO Glovo.

Najszybciej rozwijająca się platforma

Glovo uruchamiało w zeszłym roku swoje usługi w nowych miastach średnio co cztery dni. Na ten moment hiszpańska aplikacja zatrudnia ponad 1300 osób i jest najszybciej rozwijają się platformą w Ameryce Łacińskiej i regionie EMEA. W tym roku Glovo zwiększyło swoją obecność na polskim rynku dostaw poprzez przejęcie Pizza Portal, największej polskiej platformy gastronomicznej w Polsce. Umowa została podpisana w sierpniu z AmRest Holdings SE, głównym operatorem wielu franczyzowych restauracji w Europie.


Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie ponad 1300 osób na całym świecie w tym powyżej 400 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 36 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.

Więcej informacji na stronie: www.glovoapp.com.



tagi: Start-up, Glovo, centrum technologiczne ,