Advertisement

Rozmowy niefiltrowane

Budowanie własnej marki

Piątek, 18 października 2019 HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Myślę, że największa trudność to ciągle powiększająca się konkurencja. Poza tym podwyżki cen prądu, być może płacy minimalnej, większe składki do ZUS-u. W przyszłości małe detaliczne sklepy czeka wiele zmian. Jeśli chodzi o te niezrzeszone w żadną franczyzę to może być kiepsko – mogą nie dać sobie rady na rynku przez zbyt dużą konkurencję. Współpraca to najbardziej korzystna opcja, zwłaszcza jeśli zakłada ona dowolność. W niektórych franczyzach jest większa swoboda niż w innych, warto zwrócić na to uwagę. Najlepszym sposobem na przygotowanie się przed niepewnymi czasami jest budowanie swojej marki. Obsługa klienta jest ważna, aby wracał – dobra reputacja to najlepsza reklama. Rynek może się zmieniać, jednak moim priorytetem od lat jest zadowolenie konsumenta – dlatego trzeba pytać, udzielać informacji, przyjmować uwagi, oferować coraz większy wybór jeśli jest taka potrzeba. Coraz więcej osób odżywia się świadomie, wybiera ekologiczne alternatywy i warto dostosować do tego swój asortyment.
Wojciech Bolek
Właściciel sklepu w Piasecznie


tagi: rozmowy niefiltrowane, sprzedaż, handel,