Kategorie produktów

Wywiad z Rafałem Walendzikiem, Managing Director w firmie HJ Heinz Polska

Wtorek, 17 września 2019 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 09/163. Wrzesień 2019
Co cenią konsumenci w żywności, którą wybierają? Jak utrzymać wysoką jakość produktów i tym samym zaufanie klientów? O rynkowych trendach, tradycjach firmy oraz planach na przyszłość opowiada Rafał Walendzik, Managing Director w firmie HJ Heinz Polska.
Wszystkie Wasze produkty charakteryzują się wysoką jakością. Jak dbacie o jej utrzymanie i czym wyróżniacie się na rynku?

Przede wszystkim dbamy o to, aby nasze produkty pozostawały wolne od wszelkich konserwantów i dodatków postrzeganych negatywnie przez konsumentów. Wytwarzamy je z naturalnych składników, ściśle współpracując z rolnikami tak, aby kontrolować jakość surowca dostarczanego w Polsce.

Fabryka w Pudliszkach wielokrotnie wygrywała wewnętrzne konkursy (jako najlepsza fabryka KraftHeinz na świecie), gdzie jednym z kluczowych paramentów oceny jest utrzymanie jakości i zerowy poziom zwrotów towarów z rynku.

Sądzę również, że doskonałym potwierdzeniem dbania o jakość naszych produktów, jest wielokrotne zwycięstwo marki Pudliszki (wybranych wyrobów) w ogólnopolskich konkursach konsumenckich i detalicznych.

W zgodzie z panującymi obecnie trendami dbacie, by produkty miały jak najlepszy skład. Jak zmiany żywieniowe wśród konsumentów wpływają na Wasze portfolio?

Pracujemy w grupach roboczych z konsumentami tak, aby badać ich potrzeby i cały czas poprawiać obecne produkty oraz tworzyć nowe w zgodzie z „głosem i oczekiwaniami” kupujących.

Ostatnim przykładem udanej współpracy pomiędzy konsumentami a firmą KraftHeinz jest przygotowanie i wdrożenie na rynek majonezu Pudliszki, który jest bez konserwantów, sztucznych barwników oraz aromatów (czysta etykieta). Formuła jest oparta na jajach z chowu z wolnego wybiegu, którego popularność cały czas dynamicznie rośnie na polskim rynku!

Proszę opowiedzieć więcej o wspomnianej nowości.

Kilka informacji przekazałem już powyżej wspominając o tym, jak tworzymy dobre produkty zgodne z trendami rynkowymi. Ponadto nasz majonez to z pewnością bardzo wyczekiwana innowacja wśród lojalnych konsumentów naszej marki. Majonez Pudliszki to doskonały smak, 100%* badanych konsumentów marki wiodącej potwierdziło, że majonez Pudliszki spełnia lub przewyższa ich oczekiwania (*test produktu, luty 2019, Nielsen). Do tego wyróżnia go atrakcyjne opakowanie oraz starannie dobrane składniki.

Historia firmy jest pełna ciekawostek – proszę opowiedzieć o początkach i niezwykłej drodze jaką przeszło przedsiębiorstwo.

Historia firmy zaczęła się w 1920 roku kiedy Stanisław Fenrych postanowił założyć w Pudliszkach nowoczesne gospodarstwo rolno-przetwórcze. Jego sąsiedzi byli sceptycznie nastawieni do tego pomysłu, twierdzili, że prędzej wyrosną gruszki na wierzbie niż plan zostanie zrealizowany. Ale się udało i od tamtej pory znak gruszek na wierzbie umieszczony jest na każdej etykiecie, a powiedzenie „gruszki na wierzbie” weszło na stałe do języka polskiego. Stanisław Fenrych osiągnął sukces, a wartości którymi się kierował pozostały ważne dla firmy do dzisiaj.

Pudliszki to marka ze 100-letnią tradycją w przetwórstwie spożywczym. Zawsze dbamy o jakość naszych surowców, które w dużej mierze (szczególnie pomidory, kukurydza czy groszek) pochodzą od lokalnych producentów.

Jakie plany macie na najbliższy rok? Czy możemy się spodziewać rozszerzenia portfolio bądź szczególnych działań promocyjnych?

Oczywiście jak zwykle w ramach naszych możliwości dostarczamy partnerom handlowym i konsumentom dużo różnych promocji. Szczególnie w najbliższym okresie skupimy się na majonezie czy sezonowych warzywach. Planujemy również mocno aktywować zapomnianą już w naszym portfolio kategorię makaronów. Niewielu konsumentów zna lub pamięta nasze produkty ze 100% mąki durum, takie jak – spaghetti, świderki, nitki, kokardki, kolanka czy muszelki. Mamy w ofercie również wariant dla dzieci! Makarony to jedna z większych kategorii na rynku w dużej części zajęta przez marki własne oraz producenckie. Z pewnością Pudliszki nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa w tej kategorii!

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Rafał Walendzik , HJ Heinz Polska ,