Kategorie produktów

Specjalistyczne produkty do prania i sprzątania

Środa, 24 lipca 2019 Autor: Anna Pańczyk, HURT & DETAL Nr 07/161. Lipiec 2019
Najlepszy proszek do prania nie tylko skutecznie wywabia plamy i odświeża, ale dodatkowo jest hipoalergiczny lub posiada wyjątkowo przyjemny zapach bądź też skutecznie ochrania kolor. Z kolei idealny płyn do czyszczenia mebli nie tylko usuwa zabrudzenia, ale także pielęgnuje drewno czy zapobiega osadzaniu się kurzu. Czego od produktów z kategorii chemii gospodarczej oczekuje polski rynek? Jak daleko zaawansowane innowacje mają szansę na dobrą rotację? Prezentujemy przegląd kategorii środków czyszczących i piorących pod kątem innowacyjnych funkcji.
Zatrzęsienie produktowe towarzyszy nam na co dzień. Producenci starają się wychodzić naprzeciw wszelkim potrzebom konsumentów proponując kolejne innowacyjne rozwiązania. Produktów na półkach sklepowych przybywa. Dlatego też coraz częściej wymaga się od nich więcej niż spełnianie podstawowych funkcji. Jest to szczególnie istotne w czasach, gdy sposób życia konsumentów się zmienia. Pośpiech oraz mała ilość wolnego czasu determinują poszukiwanie innowacji, które umożliwią szybkie i przyjemne sprzątanie. Mając pod ręką preparat, który nie tylko wyczyści powierzchnię, ale również ją zaimpregnuje i zniweluje osadzanie się na niej kurzu, zaoszczędzimy wiele czasu podczas porządków.

Pranie

Pani Anna Smolaga, właścicielka sklepu małoformatowego przy ul. Bodycha 112 w Warszawie, przyznaje, że wielofunkcyjność produktu jest ważna dla klientów jej sklepu. Poszukują dodatkowych funkcji w produktach, których zakup planują oraz pytają o nie. Kategorią, w której klienci sklepu pani Anny najczęściej sprawdzają dodatkowe funkcje są środki do prania. Jest to segment, który szczególnie się zmienia oraz oferuje coraz więcej dodatkowych funkcji, które ułatwiają cały proces prania. Cały czas zyskującą na popularności innowacją w zakresie prania okazały się wielozadaniowe kapsułki, które powoli wypierają tradycyjne proszki do prania. Prostota w użyciu oraz pełnienie kilku funkcji jednocześnie są cechami zdecydowanie chwalonymi przez konsumentów. „Klienci sprawdzają kapsułki do prania, gdy są na promocji, a później już przy nich pozostają” – przyznaje pani Anna. Produkty charakteryzujące się wielofunkcyjnością pozwalają na zaoszczędzenie czasu, pieniędzy, jak i miejsca w domu. Cała kategoria produktów do prania ma do zaoferowania dużo dodatkowych wartości. Przyjemny zapach czy zabezpieczenie koloru oraz gramatury danych tkanin są funkcjami, które pełnią kolejne proszki lub kapsułki do prania. Preparaty do prania ubrań, które dodatkowo są hipoalergiczne również cieszą się zainteresowaniem wśród klientów pani Anny. Cena bezustannie stanowi główny czynnik determinujący zakup, jednak hipoalergiczność danego produktu okazuje się dla wielu konsumentów dodatkową funkcją, za którą są gotowi zapłacić więcej.

Sprzątanie

Mogłoby się wydawać niemożliwym, że podczas jednego sprzątania, używając jednego, czyszczącego płynu załatwimy kilka spraw za jednym pociągnięciem ściereczki. A jednak, sprzątanie może okazać się zdecydowanie prostsze i szybsze. Preparaty służące do czyszczenia mebli możemy podzielić ze względu na ich wyspecjalizowany charakter. W zależności od powierzchni, którą czyścimy producenci oferują dodatkową funkcję jak nabłyszczanie danej powierzchni, impregnacja drewnianych elementów czy też zapobieganie osadzaniu się kurzu. Każda tego typu funkcjonalność w preparatach czyszczących jest nieoceniona w czasach, gdy czasu wolnego jest mniej, a obowiązków więcej.

Klienci sklepu pani Anny najczęściej decydują się na specjalistyczne preparaty przeznaczone do konkretnych powierzchni. Chętniej kupują produkty, które nie tylko czyszczą, ale również zabezpieczają daną powierzchnię lub ją impregnują. Jak przyznaje pani Anna, najczęściej wynika to z oszczędności czasu. Każdy chce szybko posprzątać, a preparaty z dodatkowymi funkcjami to umożliwiają. Z kolei wśród środków uniwersalnych dodatkową wartością funkcjonalną, która determinuje wybór danego płynu jest zapach, najczęściej wybieranym w sklepie pani Anny zapachem jest cytrus.

Chusteczki nawilżane są szczególną kategorią produktów, która wpisuje się w trend szybkiego sprzątania. Wystarczy wyjąć chusteczkę z opakowania i przetrzeć daną powierzchnię. Oszczędzamy wówczas sporo czasu oraz miejsca na dodatkowe artykuły, jak chociażby sam preparat do danej powierzchni. Pani Anna przyznaje, że cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród klientów jej sklepu. Najczęściej wybierane są chusteczki nawilżane przeznaczone do konkretnych powierzchni, nieco rzadziej te uniwersalne.

Okna najczęściej myjemy sezonowo. Dlatego też coraz ważniejsze dla konsumentów staje się to, aby dany preparat nie tylko doskonale czyścił zabrudzenia, ale również by zachował świeży wygląd szyb na jak najdłużej oraz aby samo ich mycie przebiegało jak najprzyjemniej. Producenci również w tej kategorii wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Płyny do mycia szyb nie tylko skutecznie usuwają wszelki brud i zanieczyszczenia, ale również dzięki zawartości alkoholu przyspieszają schnięcie okien i niwelują powstawanie smug oraz pozostawiają wysoki połysk, dzięki czemu samo sprzątanie przebiega zdecydowanie szybciej, a świeży wygląd okien pozostaje na dłużej. Jednak na tym nie kończą się dodatkowe funkcje, które proponują konsumentom producenci. W zależności od wybranego preparatu oferowane są funkcje dodatkowe jak neutralizowanie przykrego zapachu, zapobieganie zaparowywaniu się powierzchni czy tworzenie się powłoki ochronnej na szybie, dzięki której zabrudzenia nie osadzają się na niej tak szybko.

Stale pojawiające się innowacje w zakresie sprzątania dotyczą również akcesoriów, które przede wszystkim mają pomagać w codziennych obowiązkach. W kolejnych gospodarstwach domowych pojawiają się elektryczne odkurzacze, które po naciśnięciu jednego przycisku odkurzają całe mieszkanie samodzielnie. Kolejną niezastąpioną pomocą podczas porządków w mieszkaniu jest mop. Konsumenci do wyboru mają różne rodzaje takich produktów. Ciekawym rozwiązaniem w tej kategorii są chociażby mopy parowe, którymi wyczyścimy wszelkie powierzchnie jedynie przy pomocy wytwarzanej przez nie pary wodnej.

Rosnąca ilość produktów na półkach sklepowych oraz nigdy nie śpiąca konkurencja sprawiają, że dodatkowe funkcje są bardzo dobrym sposobem na wyróżnienie się spośród innych środków piorących bądź „czyszczących”. Producenci chcą poprawiać komfort porządków oferując swoim klientom kolejne udogodnienia. W ten sposób specjalnie dobrane produkty wpisują się w indywidualne potrzeby konsumentów. Pani Anna przyznaje jednak, że zdarzają się klienci, którym wielofunkcyjność kojarzy się z gorszym działaniem produktu. Zatem dodatkowe funkcje są pozytywnie odbierane przez konsumentów wtedy, gdy rzeczywiście trafiają w ich potrzeby.

Anna Pańczyk
Redaktor


tagi: produkty do prania , sprzątanie , drogeria , rynek , sprzedaż , konsument ,