Z rynku FMCG

Rewolucyjna aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia - Too Good To Go już w Polsce!

Środa, 10 lipca 2019
Od dziś wszyscy głodni, którym los naszej planety nie jest obojętny, mogą stanąć do walki z marnowaniem i wyrzucaniem jedzenia – aplikacja Too Good To Go jest już dostępna w Warszawie. Jej użytkownicy mogą uratować przed wyrzuceniem produkty i potrawy z ulubionych restauracji, sklepów czy piekarni. Paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia posiłkiem w bardzo atrakcyjnej cenie można zamówić z takich miejsc, jak: Bibenda, Regina, MOD, Vege Miasto, KRAM, Evergreen, Superiore, Kaliska 20, Komu Komu, delikatesy Lafuente, Le Diplomate, Warszawski Lukier, Pochlebnie, Kuki – Wygadane Ciastka, Deseo, Stor Tamka 33, Mojo Picon, Art Sushi, Madame Szpakoska, Gemba, Chono Lulu Bistro & Bar, Bliżej - Klubokawiarnia, Pan Sushi, Dziki Lasczy soki Natura Cold Press, La Fit, Restauracja J czy 77 Sushi. Wkrótce również Too Good To Go zacznie współpracę z hotelami Novotel Warszawa Airport czy innymi hotelami marek grupy Accor i Orbis w Polsce, jak również z polską siecią kawiarni Etno Cafe.
Od zasadzenia marchewki po podanie jej na stół – w produkcji żywności marnują się nie tylko same produkty, ale także mnóstwo wody, ziemi czy też ludzkiej pracy. Marnowane jedzenie odpowiada aż za 8% globalnej emisji gazów cieplarnianych, które, jak już powszechnie wiadomo, mają fatalny wpływ na planetę!
 
Wśród krajów Unii Europejskiej, gdzie działa Too Good To Go, Polska plasuje się na niechlubnym trzecim miejscu pod względem ilości marnowanej żywności – wyrzucany 9 milionów ton rocznie, czyli 236 kg w roku na osobę! Nie ma więc lepszego momentu na wejście aplikacji do Polski.
 
Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, dzięki której niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się wspaniałym posiłkiem-niespodzianką. Sklepy i restauracje codziennie oferują świeże produkty, takie jak np. pieczywo, owoce, świeże kanapki, sałatki czy też pełne dania. Choć każde z przedsiębiorstw stara się sprzedać wszystkie porcje czy sztuki, nie zawsze się to udaje. W ten sposób całkowicie świeże i dobre jedzenie może wylądować w koszu. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szanse uratować przez wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki kupując je w bardzo atrakcyjnych cenach! Ten niewielki krok i zmiana myślenia człowieka może mieć wielki wpływ na planetę.
 
Globalną CEO firmy Too Good To Go jest Mette Lykke, która zarządza ponad 300-osobowym zespołem. Jej misją jest zainspirowanie ludzi do walki z marnowaniem jedzenia i bardziej zrównoważonego stylu życia. Jest założycielką Endomondo, hitowej aplikacji dla fanów sportu z ponad 30 milionami użytkowników na całym świecie. Za polski oddział odpowiada Kuba Walasek.
 
Naszą misją jest stworzenie świata, w którym nie wyrzuca się jedzenia. Ze wszystkich sposobów na niszczenie środowiska – wyrzucanie jedzenia chyba jest tym najgłupszym. W końcu, dlaczego pyszne i świeże jedzenie musi wylądować w koszu? Wierzymy, że rozwiązanie problemu marnowania jedzenia jest w zasięgu ręki. Nawet drobne działania mogą przynieść wielkie rezultaty, szczególnie jak pojawiają się takie narzędzia do walki z marnowaniem, jak Too Good To Go – powiedział Kuba Walasek, Country Manager Too Good To Go w Polsce.
 
Grupa Accor - i hotele pod jej markami takimi jak np. Sofitel, Mercure, ibis czy Novotel, współpracuje z Too Good To Go od połowy 2016 roku, w 8 krajach europejskich takich jak Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Szwajcaria czy Hiszpania. Dzięki tej aplikacji, Accor uratował 160 000 posiłków przed wyrzuceniem do kosza a to oznacza ograniczenie emisji CO2 do atmosfery o 370 ton.” – dodaje Katarzyna Nowak, Corporate PR & CSR Senior Manager dla grupy Accor i Orbis w Europie Środkowo-Wschodniej.
 
Too Good To Go działa w 12 krajach i ma już ponad 11 milionów klientów. Dzięki aplikacji zostało uratowanych już ponad 16 milionów posiłków, co ograniczyło emisję o ponad 41 tys. ton CO2. Polska jest kolejnym po Włoszech rynkiem, gdzie Too Good To Go rozpocznie działalność w tym roku.
 
Ostatnio aplikacja Too Good To Go została wyróżniona dwoma prestiżowymi nagrodami – Gault et Millau przyznało firmie Digital Award za uratowanie ponad 50 000 posiłków w Belgii. Z kolei nagrodę dla najgorętszego startupu przyznała komisja podczas jednej z najważniejszych imprez branżowych – konferencji The Next Web.
 
Darmową aplikację można ściągnąć w Google Play i AppStore.
 
Więcej informacji na stronie www.toogoodtogo.pl.



tagi: aplikacja , Too Good To Go ,