Wiadomości

Marka Doctor Brew rozszerzyła dystrybucję do ponad 6300 punktów

Poniedziałek, 27 maja 2019
Po latach konsolidacji polskiego rynku piwnego przez globalne koncerny, do gry wracają browary rzemieślnicze, a wraz z nimi rośnie dostępność piw kraftowych. Doctor Brew, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek piw rzemieślniczych w Polsce, wiosną tego roku zwiększyła sieć dystrybucji z 3400 stałych punktów do 6300. Produkty Doctor Brew trafiły do regularnej sprzedaży na stacjach paliw PKN Orlen. Jedno z piw marki zadebiutowało też w akcji promocyjnej sieci Biedronka.
Według Nielsena w 2018 na rynku działało 318 browarów, o 43% więcej niż w poprzednim roku. – Młode marki rzemieślnicze systematycznie rosną, przekonując skutecznie do swoich piw premium i piwnych specjalności coraz większą liczbę konsumentów, a także wyspecjalizowanych dystrybutorów – mówi Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew Sp. z o.o. odpowiedzialny za sprzedaż.

Wzrost o 3000 stałych punktów sprzedaży

Doctor Brew istotnie rozbudował ostatnio sieć dystrybucji detalicznej. Na koniec 2018 roku piwa tej marki były dostępne w kanale tradycyjnym i nowoczesnym, w tym sieciach Lidl, Auchan, Carrefour, Makro, Selgros, Kaufland i Intermarche. – Od lat szczególną rolę w promowaniu piw rzemieślniczych w kanale nowoczesnym odgrywa Lidl, który najszybciej dostrzegł kraftowy trend w europejskim browarnictwie i zgodnie z nim odważnie formatuje swoją piwną ofertę dla świadomego polskiego konsumenta – podsumowuje Tomasz Czechowski.

Jeszcze przed „sezonem piwnym” Doctor Brew zwiększył sieć dystrybucji. Produkty marki są aktualnie dostępne w 1500 lokalach i sklepach specjalistycznych. Z kolei w kanale nowoczesnym liczba punktów sprzedaży zwiększyła się do 4800. Na tak dynamiczny wzrost wpływ miało m.in. rozpoczęcie współpracy z siecią PKN Orlen. – Od drugiej połowy kwietnia nasze piwa można kupić w ponad 1200 punktach Orlenu” – wyjaśnia Tomasz Czechowski.

Partia piwa Doctor Brew w kwietniu trafiła też po raz pierwszy do ponad 2 000 dyskontów należących do Jeronimo Martins, w ramach akcji in&out. – Dla klientów sieci Biedronka przygotowaliśmy piwa Amarillo APA. Mamy nadzieję, że propozycja przetrze szlaki kolejnym piwom z naszej oferty – dodaje Czechowski.

Browar Lwówek już warzy piwa Doctor Brew

Zwiększona dostępność piwnych specjalności Doctor Brew idzie w parze z większymi mocami produkcyjnymi. Spółka wydzierżawiła od Grupy BRJ Marka Jakubiaka Browar Lwówek, który do tej pory specjalizował się w produkcji piw regionalnych. – W ciągu pierwszych miesięcy tego roku stworzyliśmy od podstaw laboratorium, które już działa w Browarze Lwówek, przeprowadziliśmy szereg prac remontowych i inwestycji, które umożliwiły rozpoczęcie w zakładzie produkcji piw Doctor Brew – podsumowuje Tomasz Czechowski.

Dzięki dzierżawie Browaru Lwówek spółka w miejsce kontraktowych mocy produkcyjnych 30 tys. hektolitrów rocznie zyskała potencjał 100 tys. hl. Obecnie warzy i sprzedaje zarówno piwa regionalne pod marką Lwówek, jak i piwne specjalności Doctor Brew, warzone metodą rzemieślniczą. Do końca października 2020 r. spółka ma wyłączne prawo do zakupu lwóweckiego browaru od Grupy BRJ.



tagi: piwa kraftowe, Doctor Brew, dystrybucja, rynek, sprzedaż, konsument ,