Wiadomości

Żywiec spodziewa się w 2019 roku zwyżki rynku piwa w Polsce

Czwartek, 16 maja 2019
Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2019 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo będzie stabilny lub odnotuje nieduży 1-2 proc. spadek - poinformowała na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor ds. marketingu grupy Małgorzata Lubelska.
"Ubiegły rok był rekordowy, ze wzrostem rynku o 3,5 proc. wolumenowo. W tym roku rynek wróci do stanu normalnego, będzie stabilny lub nawet 1 lub 2 proc. się zmniejszy. Wszystko zależy od pogody. W ubiegłym roku oprócz fantastycznej pogody, mieliśmy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, czyli wydarzenie sportowe, które podnosi nam rynek nawet o kilka punktów procentowych. Wartościowo rynek urósł o 7 proc. w 2018 roku" - powiedziała Małgorzata Lubelska.

"W tym roku zakładamy, że rynek będzie się rozwijał bardziej wartościowo niż ilościowo. Dlatego, o ile wolumenowo będzie stabilnie lub nawet spadek, to uważamy, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki" - dodała.

W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły o 5 proc. rdr do 3,324 mld zł. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. do 415 mln zł. Spółka osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr. Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.



źródło: bankier.pl


tagi: Grupa Żywiec, rynek, piwo, alkohole, finanse,