Drogeria

Zmywanie – produkty i akcesoria kuchenne

Poniedziałek, 29 kwietnia 2019 Autor: Anna Pańczyk,
Nic tak nie ułatwia codziennych porządków, jak odpowiednio ku temu dobrane produkty i akcesoria. Czy zatem zmywanie może być łatwiejsze i przyjemniejsze? Z pomocą chroniącego dłonie płynu, odpowiedniej gąbki czy tabletek do zmywarki – z pewnością tak! Robimy przegląd najpopularniejszych produktów do zmywania.
Zmywarki pojawiają się w coraz większej ilości polskich gospodarstw domowych, jednak nadal zdecydowana większość konsumentów zmywa ręcznie. „W kwietniu 2018 roku środki do ręcznego mycia naczyń odpowiadały za 82% wartości sprzedaży całej kategorii środków do zmywania w sklepach małoformatowych do 300 mkw.” – informuje Katarzyna Cieślik z CMR. Wybór płynów jest olbrzymi. „W sklepach małoformatowych do 300 mkw. w kwietniu 2018 r. środki do mycia naczyń ręcznie można było kupić w 80% placówek. W tym czasie średnia liczba dostępnych wariantów środków do ręcznego mycia naczyń wynosiła 8” – dodaje.

Dobranie odpowiedniego produktu może zdecydowanie ułatwić zmywanie naczyń i sprawić, że stanie się ono czynnością przyjemniejszą. Płyn do mycia naczyń powinien być wydajny i niezawodny, jednak współczesny rynek nasycony różnorodnymi produktami sprawia, że świadomy konsument zaczyna poszukiwać czegoś więcej. „W kwietniu 2018 roku liderem kategorii płynów do zmywania ręcznego była Grupa Inco (z markami Lucek i Ludwik), do której należało 44% udziałów w sprzedaży wartościowej. Na kolejnych miejscach pod względem wartości udziałów w sprzedaży uplasowali się Procter&Gamble (z marką Fairy) posiadając 28% udziałów i Henkel (z marką Pur) z udziałami 14%” – informuje Katarzyna Cieślik z CMR. Producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów oferując kolejne udogodnienia w codziennych obowiązkach. Wzrastająca świadomość konsumentów sprawia, że w codziennych obowiązkach coraz ważniejszym aspektem jest dbanie o środowisko naturalne. W odpowiedzi na potrzeby klientów w ofertach producentów pojawiają się również kolejne ekologiczne płyny do mycia naczyń w pełni biodegradowalne, wolne od składników konserwujących oraz barwników. Ważnymi argumentami podczas podejmowania decyzji przy półce sklepowej są również różne warianty zapachowe i kolorystyczne płynu oraz – niezmiennie – cena. Konsumenci przyzwyczajają się do sprawdzonych marek, jeśli decydują się na droższy płyn to często sprawdzają jego skuteczność i porównują. Jak wyjaśnia Katarzyna Cieślik z CMR, konsumenci najchętniej sięgają po produkty marki Ludwik, które znajdowały się na blisko 40% paragonów z płynami do mycia naczyń w kwietniu 2018 roku. Z kolei na prawie co 4 paragonie (22%) znajdowały się produkty marki Fairy.

Akcesoria do mycia naczyń, takie jak zmywaki, gąbki czy szczotki są pozycją obowiązkową przed przystąpieniem do zmywania. Powinny być one przede wszystkim funkcjonalne i dobrze spełniać swoją rolę. Wachlarz możliwości wyboru wśród akcesoriów do zmywania naczyń jest ogromny. Konsumenci wybierać mogą spośród wielu kolorów i rozmiarów uniwersalnych zmywaków kuchennych. Co więcej, w ofertach znajdują się również zmywaki metalowe świetnie sprawdzające się przy zaschniętych i przypalonych zabrudzeniach oraz te przeznaczone do konkretnych powierzchni. Praktycznym dodatkiem do zmywania okazuje się również szczotka do mycia naczyń, która umożliwia usunięcie brudu z trudno dostępnych miejsc bez narażania skóry i paznokci na otarcia czy uszkodzenia.

Zmywanie naczyń w zmywarce

Zmywanie naczyń w zmywarce pozwala oszczędzać wodę oraz czas, który należy poświęcić na zmywanie ręczne. Dlatego też urządzenia te pojawiają się w kolejnych gospodarstwach domowych, a co za tym idzie różnorodność produktów z tej kategorii również się powiększa. Jak informuje Katarzyna Cieślik z CMR, w kwietniu 2018 roku blisko co trzeci sklep małoformatowy miał w swojej ofercie różnego rodzaju środki do zmywarek, a klienci mogli średnio wybierać spośród 2 wariantów. Wśród szerokiej oferty środków do mycia naczyń w zmywarce znajdują się proszki i żele oraz tabletki i kapsułki gwarantujące prostotę i komfort użytkowania. Istotą tych produktów staje się ich wielofunkcyjność. Producenci proponują środki „wszystko w jednym”, które poza usunięciem brudu z powierzchni zapewniają również ochronę, niwelują występowanie smug na szkle oraz działają nabłyszczająco gwarantując połysk na powierzchniach naczyń. „W kwietniu 2018 roku ponad 70% udziałów w wartości sprzedaży środków do mycia naczyń w zmywarkach posiadało trzech producentów – Reckitt Benckiser, Procter&Gamble i Henkel. Na 30% paragonów ze środkami do mycia naczyń w zmywarce w kwietniu 2018 roku można było znaleźć produkty marki Fairy (Procter&Gamble), na 23% znajdowały się produkty marki Finish (Reckitt Benckiser), natomiast na 16% produkty marki Ludwik (Grupa Inco)” – mówi Katarzyna Cieślik z CMR. Poza podstawowymi produktami do zmywania naczyń w zmywarce producenci proponują również preparaty dodatkowe o specjalistycznych funkcjach, taki jak płyny nabłyszczające, odświeżacze do zmywarek czy sól ochronną.

Jednak obowiązki związane z posiadaniem zmywarki nie polegają jedynie na włożeniu do niej naczyń. Zmywarkę trzeba systematycznie czyścić. W tej kwestii producenci również nie pozostawiają konsumentów samych. Kategoria produktów służących do regularnego dbania o zmywarkę jest równie obszerna co artykułów podstawowych. Płyny, proszki oraz kapsułki do czyszczenia zmywarki charakteryzują się różnymi gamami zapachowymi oraz specjalistycznymi właściwościami. Zapewniają utrzymanie czystości jej wnętrza nawet w miejscach trudno dostępnych usuwając skutecznie tłuszcz, kamień i wszelkie pozostałości po zmywaniu.

Rynek artykułów do zmywania naczyń jest niezwykle obszerny. Dla wygody konsumentów producenci regularnie proponują coraz ciekawsze oraz innowacyjne rozwiązania, które przede wszystkim mają uprzyjemniać codziennie obowiązki domowe. Niezależnie od preferowanego sposobu mycia naczyń każdy konsument znajdzie w sklepie małoformatowym odpowiednie preparaty odpowiadające jego oczekiwaniom.

Anna Pańczyk
Redaktor



tagi: drogeria, zmywanie, produkty, akcesoria kuchenne,