Personalia

Piotr Kaliński powołany do zarządu spółki Marketplanet

Czwartek, 28 marca 2019
Marketplanet, spółka działająca na rynku zakupów B2B, poszerzyła skład swojego zarządu, powołując do niego Piotra Kalińskiego. Ta decyzja jest wynikiem konsekwentnie realizowanych założeń spółki i rozwoju przez nią usług w chmurze. Jako członek zarządu Piotr Kaliński będzie odpowiadał za dalszą rozbudowę platformy OnePlace oraz wspierał inicjatywy rozwoju oprogramowania dostępnego w modelu SaaS w obrębie grupy.
Piotr Kaliński pracuje w firmie od marca 2017 roku. Do tej pory w obrębie grupy Marketplanet budował i rozwijał rozwiązania z zakresu e-commerce, w szczególności chmurę dostawców i elektroniczny rynek dla przedsiębiorców, czyli OnePlace, oraz platformę e-Zamawiający.

Wcześniej zarządzał przedsięwzięciami opartymi na nowych technologiach, m.in. w Szwajcarii, Francji, Niemczech, USA, UK oraz w regionie CEE. Kierował także działaniami europejskiego oddziału firmy RR Donnelley w zakresie marketingu i RnD, a jako Head of Digital polskiego oddziału Burda Media International brał udział w licznych projektach online. Pasję do sprzedaży internetowej rozwijał jako Product Owner i Project Manager w ramach Holidaycheck, a pierwsze szlify w pracy z technologią zdobywał jako CIO w Pijalniach Czekolady Wedel.

Jako członek zarządu Marketplanet Piotr Kaliński będzie realizował strategię firmy, opierającą się na rozwoju nowych marketplace’ów, ukierunkowaniu spółki na systemy i usługi w chmurze oraz wsparciu potrzeb biznesowych przedsiębiorstw działających w modelu B2B.

- Moja obecność w zarządzie Marketplanet jest odpowiedzią na zmieniające się realia rynkowe, czyli rosnące zainteresowanie oprogramowaniem w modelu SaaS oraz e-commerce. Sprzedaż przez Internet oraz rozliczenia z klientami w chmurze czy za pomocą abonamentów będą się silnie rozwijać – w tym kierunku idziemy też w Marketplanet. Naszym celem jest ciągłe dodawanie nowych usług do OnePlace’a. Będą to między innymi usługi finansowe, uwierzytelniania czy swego rodzaju wywiadownia gospodarcza oraz usługi Big Data. Zależy nam na tym, aby nasza platforma stała się miejscem nie tylko spotkania kupujących i sprzedających, ale też przepływu informacji i wsparcia biznesu w wielu różnych aspektach. Pracujemy nad tym już od jakiegoś czasu i nowe funkcje będą dostępne dla użytkowników jeszcze w tym roku – mówi Piotr Kaliński.

Spółka rozwijać będzie też projekty oparte na Big Data i Business Intelligence. Produkty Marketplanet będą w większym stopniu sterowane danymi, katalogami i podpowiedziami. Dobrym przykładem takiego podejścia jest zmiana w obrębie rozwiązania do realizacji zamówień publicznych – platformy e-Zamawiający, która będzie korzystać z Big Data. Wszystko po to, aby przenieść doświadczenia zakupowe znane z B2C także do B2G/B.

- Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że systemy, z których korzystamy, podpowiadają nam informacje, często uzupełniając za nas różne pola w oparciu o dane innych użytkowników. Podobne rozwiązanie chcemy wprowadzić na naszych platformach dla biznesu. Już we wrześniu zaproponujemy w systemie dla sektora publicznego zmiany, które pozwolą na skonfigurowanie przetargu znacznie szybciej i łatwiej, w oparciu o generowane w czasie rzeczywistym schematy czerpiące z danych o przetargach i firmach – tłumaczy Piotr Kaliński.

Piotr Kaliński jest blisko związany z rynkiem nowych technologii także poza spółką Marketplanet. Angażuje się w liczne przedsięwzięcia jako doradca i inwestor. Jest członkiem rad doradczych funduszy VC oraz spółek technologicznych.



tagi: Piotr Kaliński, Marketplanet,