Z rynku FMCG

Świat deserów lodowych oczami Polaków

Czwartek, 21 marca 2019
Wybrane wyniki badania przeprowadzonego przez dom badawczy Maison & Partners na zlecenie marki Grycan – Lody od pokoleń*
Polacy jedzą desery lodowe bez szczególnej okazji, ale za to z bliskimi. Wybierając lodowy przysmak w pucharku, szukają kompozycji z lodów najwyższej jakości, przygotowywanych rzemieślniczymi metodami. Co jeszcze konsumenci mówią o deserach lodowych?

Aż 72% badanych przyznaje, że desery lodowe kupuje bez szczególnej okazji! Zdaniem większości respondentów deser lodowy poprawia nastrój (69%) i pozwala na chwilę przyjemności w towarzystwie (64%). Dla 65% Polaków wspólne wyjście na lody to forma spędzenia czasu z bliskimi – żoną, mężem, partnerem, czy partnerką (65%) oraz dziećmi (46%). Ten społeczny wymiar jedzenia deserów lodowych zaobserwowali również właściciele sieci Grycan – Lody od pokoleń – Każdego dnia w naszych lodziarnio-kawiarniach obserwujemy kobiety, które przychodzą we własnym gronie, śmieją się, rozmawiają, widzimy młodych ludzi, którzy przy deserach lodowych patrzą sobie w oczy. Ogromną radość sprawia nam, kiedy widzimy rodziny z dziećmi wspólnie spędzające czas, świętujące zakończenie roku szkolnego, urodziny czy świetny wynik na zawodach – komentuje Elżbieta Grycan, właścicielka sieci.

Jakość, smak i rzemieślnicze metody produkcji

Dla większości konsumentów najważniejsze czynniki wyboru deseru lodowego to: dobra jakość lodów, smak oraz dobrze dobrane składniki. Na pytanie Co jest dla Pani/Pana ważne przy wyborze deserów lodowych? Znaczna większość respondentów (70%) odpowiedziała, że jest to jakość lodów. Smak całej kompozycji uplasował się na drugim miejscu (67%). Co ciekawe, dla 83% konsumentów ważne jest, aby lody z których przygotowywany jest deser były wytwarzane w tradycyjny, rzemieślniczy sposób. Ta rzemieślniczość, według badanych, oznacza przede wszystkim używanie do produkcji najwyższej jakości składników (61%) oraz ręczne metody produkcji (45%), a także wykorzystywanie rodzinnych przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie (43%). Rzemieślnik natomiast, to zdaniem 60% badanych osoba, która ma doświadczenie w branży i jest z nią związana od pokoleń. Jest to człowiek z pasją do swojej pracy (47%) oraz taki, który sygnuje jakość swoich produktów własnym nazwiskiem (33%). 

Gdzie Polacy jedzą desery lodowe?

90% badanych przyznało, że najlepsze desery lodowe można kupić w lodziarnio-kawiarniach Grycan – Lody od pokoleń. Zdaniem respondentów to właśnie w tej sieci jest ich największy wybór (84%). Aż 91% respondentów stwierdziło, że marka Grycan jest ekspertem w dziedzinie deserów lodowych.



*Badanie zrealizowane przez Maison & Partners na zlecenie marki Grycan – Lody od pokoleń w styczniu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie  konsumentów kategorii deserów lodowych reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania; N:1022



tagi: desery lodowe , Grycan – Lody od pokoleń ,