Z rynku FMCG

Zjadamy aż 1500 kg mrożonych jogurtów miesięcznie

Wtorek, 12 marca 2019
Zdrowe i świadome odżywianie determinuje rozwój wielu segmentów branży spożywczej. Jednym z nich jest między innymi rynek mrożonych jogurtów, który zdobywa kolejne miasta w Polsce. Tego typu koncept idealnie wpisuje się w w strategię biznesową fit&fun.
Jogurty naturalne dostarczają mnóstwo żywych kultur bakterii (probiotyków), które przede wszystkim zabezpieczają przed infekcjami, wspomagają walkę ze szkodliwymi bakteriami oraz oczyszczają z substancji toksycznych. Dodatkowo w tego typu produktach znajduje się więcej wapnia, niż w samym mleku, a to zapewnia odpowiednie wzmocnienie naszych kości.

Zgodnie z badaniami Redberry, lidera segmentu mrożonych jogurtów w Polsce, klienci spożywają około 1500 kg jogurtu mrożonego miesięcznie, co dostarcza im aż 65 000 gram czystego białka, które jest niezbędnym do życia składnikiem odżywczym (dodatkowe 100 kg jogurtu naturalnego przeznaczane jest do pozostałych przekąsek). W miesiącu zużywane jest około 2100 litrów mleka, z których powstaje około 9300 średniej wielkości deserów jogurtowych.

Naszymi topowymi produktami na bazie mrożonego jogurtu są tradycyjne jogurty w rozmiarze średni/duży oraz mixgranole, czyli kultowy mrożony jogurt przekładany musli i owocami. Najlepszymi miesiącami do ich sprzedaży jest oczywiście okres wiosenno-letni, ponieważ spragnieni goście szukając orzeźwienia mogą ochłodzić się mrożoną przekąską lub ugasić pragnienie świeżo wyciskanym sokiem. Najbardziej widoczne podwyższone obroty na sprzedaży jogurtów w 2018 mieliśmy w czerwcu, a soków pomiędzy kwietniem, a czerwcem. Okres wiosenny, to czas kiedy ludzie po zimie chcą mieć więcej energii, dlatego organizm potrzebuje więcej witamin i składników odżywczych. Zielone soki to doskonały sposób na doładowanie baterii – mówi Ron Melchet, Prezes Redberry.

Jak wspomniane zostało wyżej lokale z mrożonymi jogurtami zawsze idą w parze z innymi zdrowymi produktami jak m.in. świeżo wyciskane soki. W Redberry zyskały ogromną popularność. Jak wskazują wyniki w sieci do wykonania soków średnio w miesiącu zużywanych jest 25 ton owoców i warzyw, w tym najbardziej popularnej pomarańczy 7 ton oraz jabłek 5 ton.

W menu klienci znajdą u nas ponad 30 różnych soków. Spośród nich możemy wybrać około 10, które zawsze znajdują się na szczycie listy ulubionych. Królową, co sezon zdecydowanie jest pomarańcza. Popularny jest również truskawkowy „Być Fit”, czy mniej odkryty „Liczymy na liczi”. Niezmiennie, klienci najczęściej wybierają tzw. zielone soki jak m.in. Król Jarmuż, Kiwi się Krzywi, Matka Natka, Witaminowy Szał czy Wielka Siła. Najprzyjemniejsza dla klienta Redberry jest możliwość stworzenia własnej kompozycji smakowej, czy to jogurtu z wybranymi dodatkami, czy soków z ulubionych owoców i warzyw. Dzięki temu produkty nigdy się nie nudzą i bawią podniebienie nowymi doświadczeniami smakowymi – dodaje Ron Melchet.

Redberry posiada 12 lokali w 5 rożnych miastach w Polsce. Usytuowane są one zwykle w galeriach handlowych w prestiżowych lokalizacjach jak np. w Złotych Tarasach w Warszawie. Marka daje również możliwość współpracy na zasadach franczyzy. Z powodzeniem funkcjonuje od 2011 roku.


tagi: mrożone jogurty , rynek , sprzedaż , konsument ,