"Spodziewamy się, że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce." - czytamy w sprawozdaniu spółki.
Grupa Żywiec zapowiedziała również kontynuację strategii budowania wartości poprzez silne marki, innowacje, poprawę dystrybucji i obsługi klientów oraz odpowiadania na potrzeby konsumentów.
W 2018 roku przychody ze sprzedaży Spółki wzrosły o 4% i wyniosły 3 340 milionów złotych w porównaniu do 3 199 milionów złotych w 2017 roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 23% i wyniósł 407 milionów złotych w porównaniu do 331 milionów złotych w 2017 roku. W 2018 roku Grupa Żywiec S.A. osiągnęła 313 milionów złotych zysku netto, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do 262 milionów złotych w 2017 roku. Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. - czytamy w sprawozdaniu.
Grupa Żywiec S.A. zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0%, Heineken 0.0% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.
“Cieszymy się, że strategia budowania wartości przynosi rezultaty i że nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowało zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. Przy podobnym do zeszłego roku poziomie sprzedaży zwiększyliśmy także zysk.” - powiedział Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – “Widząc kontynuację trendów i wzrost kosztów produkcji, w tym roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości.” – dodał Mahot.
źródło: bankier.pl
tagi: Grupa Żywiec , prognozy , sprzedaż , piwo , alkohole , wyniki finansowe ,
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej...
W 2023 roku GK Gobarto wypracowała ponad 182 mln zł zysku...
Polacy myślą o gospodarce z coraz większym optymizmem, choć...
Ich postulatom towarzyszy jednak szereg mitów...
Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem...
Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku...
Autorzy raportu, podsumowując zebrane dane, biją na alarm...
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...