Firma CEDC, lider rynku wódek w Polsce oraz producent Żubrówki, wraz z Baltona Duty Free, prezentują nową oprawę legendarnej polskiej marki. Dedykowana wyłącznie Żubrówce przestrzeń otwarta pod koniec stycznia br., zajmuje kilkadziesiąt metrów kwadratowych w nowym sklepie Baltona Duty Free na lotnisku Chopina w Warszawie.
Koncept stoiska, zaprojektowany przez Studio Otwarte, odwołuje się do motywów przyrody i natury, wykorzystując naturalne materiały, jak drewno i kamień oraz eksponując źdźbła trawy żubrowej, stanowiące wyróżnik Żubrówki Bison Grass. W projekcie zastosowano również akcenty z miedzi, które są nawiązaniem do metalowych kadzi, stosowanych w tradycyjnym procesie produkcji wódki.
Atrakcją dla pasażerów jest również ekspozycja z żywym ekosystemem symbolizującym pochodzenie Żubrówki z Puszczy Białowieskiej i jej dziką naturę.
W ofercie strefy Żubrówki znajdują się wszystkie najważniejsze warianty tej legendarnej marki, od Żubrówki Bison Grass, po czyste wódki, jak Żubrówka Biała czy wariant superpremium, czyli Żubrówka Czarna. Nie brakuje także ostatnich nowości Żubrówki Czarnej: dwóch wariantów leżakowanych w beczkach z dębu i jesionu.
Piotr Kazimierski, Prezes Zarządu Baltona:
Miło mi poinformować, że wraz z otwarciem nowego sklepu Baltona Duty Free na lotnisku Chopina w Warszawie, pasażerowie będą mogli nie tylko kupić legendarną Wódkę Żubrówka, ale również zapoznać się z jej historią. Propozycja naszego wieloletniego partnera, firmy CEDC, idealnie wpisuje się w koncepcję stworzenia nowoczesnej przestrzeni duty free na lotnisku Chopina. Nowa odsłona sklepu to nowatorski design oraz niekonwencjonalna i ciekawa aranżacja przestrzeni. Chcemy wyróżnić się sense of place i pokazać w nowoczesny sposób to, co odlatujący pasażerowie mogą zabrać z Polski. Najlepsze polskie marki zasługują na to, aby być zapamiętane, a temu służy przyciągająca wzrok oprawa.
Vassilen Tzanov, Dyrektor Generalny CEDC w Polsce:
Z ponad 500-letnią tradycją, Żubrówka jest jedną z ikon Polski na świecie. Możemy być dumni z jej rozpoznawalności i dobrego postrzegania, podobnie jak Szkoci są dumni ze swojej whisky. Siłą rzeczy, dla takiego produktu idealnym miejscem ekspozycji i sprzedaży są strefy duty free, przez które corocznie przewijają się miliony pasażerów z całego świata. Cieszymy się z nawiązania współpracy z Baltoną przy okazji stworzenia sklepu Baltona Duty Free na warszawskim lotnisku Chopina. Jestem przekonany, że zaprojektowana tam przez nas wspólnie strefa Żubrówki, pozwoli zapamiętać pasażerom wszystkie pozytywne skojarzenia, jakie wiążą się z naszą marką, a także z krajem, który odwiedzili: naturę, nieskażoną przyrodę, najwyższą jakość i gościnność. Dzięki Żubrówce, zabiorą oni w swoje strony część polskiej tradycji.
Mirosław Kliś, współwłaściciel firmy projektowej Studio Otwarte:
Tworząc koncept strefy Żubrówki w sklepie Baltony chcieliśmy oddać wyjątkowość tych dwóch marek i samego kanału sprzedaży duty free, ze względu na jego prestiż oraz unikalne doświadczenie zakupowe. Zarówno Żubrówka, jak i Baltona istnieją od dziesiątków lat, co oprócz szerokiej znajomości wśród konsumentów, niesie za sobą spory ładunek nostalgii. Stąd odniesienia do tradycyjnego procesu wytwarzania Żubrówki (dla której wciąż - jak od setek lat - trawa jest zbierana i wkładana do butelek ręcznie!) i sam styl wzorniczy nawiązujący do złotych czasów podróżowania.