Wiadomości

InPost – ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku

Czwartek, 03 stycznia 2019
InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.
W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8% więcej rok do roku, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 92,10%, a Kurier InPost o 23,06%.

„W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele – sieć Paczkomatów® wzrosła do blisko 4500. Całoroczna dynamika po raz kolejny pokazała, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek i przekroczyła 50% rok do roku. Rynek e-commerce ma wciąż doskonałe perspektywy i rośnie w tempie niecałych 20% r/r. Tymczasem nasze wolumeny rosły ponad dwukrotnie szybciej. Było to możliwe także dzięki naszym amerykańskim inwestorom, którzy uwierzyli w potencjał InPostu i zapewnili nam stabilne, wieloletnie finansowanie. Pozwoliło to zbudować najszybciej rosnącego operatora logistycznego w naszej części Europy” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Firma nie zamierza osiadać na laurach. „Także na ten rok planujemy projekty, które zaskoczą naszą konkurencję. Nie zmieniamy naszej długofalowej strategii. Zamierzamy być numerem jeden w Polsce i jesteśmy na najlepszej drodze, aby ten plan zrealizować” – podkreślił Brzoska.

Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:
  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku
Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

W 2018 roku InPost zrealizował:
  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
Więcej informacji na: www.inpost.pl



tagi: InPost, przesyłki, transport, logistyka, wyniki finansowe,