Wywiady

Wywiad z Violettą Kanią, Commercial Director w firmie Ravi Sp. z o.o.

Czwartek, 29 listopada 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 11/153. Listopad 2018
O rynku chemii gospodarczej, prężnie rozwijającym się portfolio, a także promocji produktów na zagranicznych targach branżowych rozmawiamy z Violettą Kanią, Commercial Director w firmie Ravi Sp. z o.o.
Jesteście firmą z imponującym portfolio. Dużą cześć aktywności skupiacie na marce Clean Therapy. Ciekawy design, nowoczesne zapachy i różnorodność – proszę opowiedzieć o linii, co jest numerem jeden w sprzedaży?

Marka Clean Therapy powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty z grupy chemii użytkowej i zapachowej. Kostki toaletowe oraz odświeżacze powietrza należą do najczęściej kupowanych artykułów z tej kategorii co wiąże się z tym, że są dostępne w niemal każdym sklepie. Ten fakt stanowi dla producentów dużą szansę, ale również spore wyzwanie. W skład marki Clean Therapy wchodzą produkty niezbędne w każdym nowoczesnym gospodarstwie domowym. Zastosowano w nich nowoczesne kompozycje zapachowe, które spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów oraz są zgodne z aktualnymi trendami. Cechą wspólną produktów jest również nowoczesne, oryginalne wzornictwo oraz zastosowanie najwyższej jakości komponentów. Jeśli chodzi o wiodące pozycje pod względem sprzedaży są nimi zdecydowanie odświeżacz powietrza Lotus, Dune oraz kostka toaletowa Wave.

Rynek chemii gospodarczej jest bardzo wymagający – produkty muszą wyróżnić się na tle konkurencji, a ich producenci muszą śledzić aktualne mody, by utrzymać zainteresowanie konsumentów. Jakie trendy obecnie obserwujecie i w jaki sposób się do nich dostosowujecie?

Rynek chemii gospodarczej w Polsce  rozwija się bardzo dynamicznie, a w związku z tym konkurencja wśród dostawców i producentów jest ogromna. Szczególnie zauważalną tendencją jest trend na coraz ciekawsze i bardziej designerskie opakowania produktów. Nowoczesne materiały dają praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie projektowania i produkcji oryginalnych, zwracających uwagę opakowań oraz displayów ekspozycyjnych. Zmianom podlegają również oczekiwania klientów np. obecnie klienci liczą na to, aby odświeżacze powietrza oprócz swej podstawowej funkcji pełniły również funkcję dekoracyjną. Wydaje się, że czasy kiedy umieszczano je w miejscach nierzucających się w oczy bezpowrotnie minęły. Kolejnym widocznym  trendem jest oferowanie limitowanych edycji zapachowych popularnych, sprawdzonych produktów. W okresie zimowym proponujemy naszym klientom sezonową serię odświeżacza powietrza Lotus, który jest jednym z naszych flagowych pozycji asortymentowych. Starannie dobrane kompozycje zapachowe sprawiają, że świąteczna atmosfera pozostaje w naszych domach na dłużej.

W ofercie Ravi pojawia się też coraz więcej nowości. Jakie produkty ostatnio dołączyły do Waszej oferty?

Kilka miesięcy temu wprowadziliśmy do oferty kostkę toaletową Wave, która niemal natychmiast dołączyła do grona liderów sprzedaży w swojej kategorii. Jej efektowny design oraz intensywne, zwracające uwagę kolory przyciągają uwagę konsumentów. W przypadku tego rodzaju asortymentu równie ważna jest skuteczność działania, gdyż to ona sprawia, że klient sięgnie ponownie po sprawdzony, dobrej jakości produkt.   

Wasza działalność to też zaangażowanie w kampanie reklamowe i uczestnictwo w targach branżowych, jak ważna dla Ravi jest taka aktywność na rynku?

Z racji tego, że posiadamy w kraju bardzo dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży główny nacisk stawiamy na udział w targach międzynarodowych. Od dwóch lat jesteśmy wystawcą na  targach Ambiente we Frankfurcie – największych i najbardziej znaczących targach dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dodatkowo w 2018 firma prezentowała swoją ofertę podczas targów IAW w Kolonii i Cosmoprof w Bolonii. Jako producent koncentrujemy się przede wszystkim na promocji naszych wyrobów pod marką Clean Therapy, jednak muszę przyznać, że także produkty marek Simple Solutions, Decor oraz Travella cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród osób odwiedzających nasze stoiska. Targi są dla nas niepowtarzalną okazją do pozyskania wielu nowych, świetnie rokujących partnerów biznesowych. Wciąż w Europie można wskazać odradzające się, bardzo chłonne rynki zbytu jakim jest na przykład Ukraina. Jeśli chodzi o kampanie reklamowe od lat cyklicznie realizujemy je zarówno w prasie ogólnopolskiej jak i w pozycjach branżowych. Naszym celem jest przekazywanie treści reklamowych klientom ostatecznym oraz kupcom, którzy mają największy wpływ na to jaki asortyment będzie dostępny na półkach sklepowych.

Jak oceniacie ostatni rok i jakie są Wasze plany na najbliższe miesiące?

Kończący się rok był okresem pełnym wyzwań oraz wielu ciekawych projektów, których część jest wciąż w realizacji. Nadchodzący rok 2019 będzie czasem intensywnego rozwoju zarówno w części handlowej, jak i produkcyjnej naszej działalności.  Prowadzimy prace nad wieloma nowymi produktami, które wzbogacą ofertę asortymentową firmy Ravi zarówno pod marką Clean Therapy, jak i pod pozostałymi markami  z portfolio firmy. 

Dziękuję za rozmowę
Joanna Kowalska



tagi: Violettą Kanią, Ravi, rynek, chemia gospodarcza, promocja produktów,