Kategorie produktów

Rozmowa z Leszkiem Wąsowiczem, Prezesem Zarządu HELIO

Środa, 21 listopada 2018 HURT & DETAL Nr 11/153. Listopad 2018
O zdrowej i silnej marce HELIO rozmawiamy z Leszkiem Wąsowiczem, Prezesem Zarządu HELIO.
Panie Prezesie jest Pan jedną z najważniejszych osób w bakaliowej branży w Polsce. Prawie 30 lat to bogate doświadczenie. Proszę opowiedzieć jak ważna dla rozwoju marki HELIO jest jej obecność w mediach?

Od lat inwestujemy znaczące na tle branży środki w budowanie silnej i zdrowej marki HELIO w mediach. Dane renomowanych agencji badających media wskazują HELIO jako najsilniej promowaną w poprzednim roku bakaliową markę w TV, prasie konsumenckiej, czy outdorze. Nasze filmy w TV widziało 9 na 10 kobiet powyżej 25 roku życia. Wartość realizowanych przez nas kampanii wyceniana jest na kilkanaście milionów złotych w skali roku. To nasza przewaga konkurencyjna i realna korzyść dla detalisty. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie oraz pokaźne inwestycje w markę sprawią, że konsumenci jeszcze chętniej będą sięgać po produkty HELIO, a ich sprzedaż u naszych odbiorców będzie wciąż rosła.

Przed nami kolejne medialne uderzenie. Przed Wielkanocną byliśmy najbardziej widoczną bakaliową marką w telewizji i chcemy to powtórzyć także przed najbliższymi świętami. Poza wysokozasięgową kampanią w TV, sprzedaż produktów HELIO wspierana będzie w najbardziej poczytnych i opiniotwórczych tytułach prasy konsumenckiej, internecie oraz reklamą zewnętrzną w największych miastach Polski. Warto zatem uwzględnić reklamowe zapowiedzi HELIO przy planowaniu półki w ostatnich tygodniach roku, tym bardziej, że polityka komunikacyjna HELIO jest zbieżna zarówno ze zbliżającym się sezonem świątecznym, jak i rynkowymi trendami.

Rynek bakalii w Polsce cały czas się rozwija. Bakalie są bardzo wdzięcznym tematem, a ich konsumpcja jest teraz w modzie. Bez wątpienia marka HELIO od lat aktywnie uczestniczy w kreowaniu rynkowych trendów.

Dokładnie tak, i dzięki temu wpisuje się pozytywnie w świadomości konsumentów. Jesteśmy słusznie kojarzeni z żywnością naturalną i zdrową. To w końcu HELIO jako pierwsze wprowadziło do mainstreamowej sprzedaży np. bakalie bez konserwantów HELIO Natura. Edukowaliśmy nt. produktów HELIO w zdrowej diecie poprzez kampanie medialne, degustacje, czy udział w projektach promujących zdrowy tryb życia i żywienia. Dzięki temu pokazaliśmy szerokiej grupie konsumentów, że po bakalie warto sięgać nie tylko na święta, ale też na co dzień. Powoduje to wzrost zainteresowania zdrową dietą, w tym bakaliami. Produkty te są wyjątkowo ponętne, gdyż prócz dawki zdrowia i dobrego samopoczucia, są po prostu smaczne. Coraz więcej właścicieli sklepów przekonuje się zaś, że „moda na zdrowie” jest dochodowa.

Unikalne spojrzenie na produkty HELIO w kontekście walorów dietetycznych i czystej etykiety widać jednak nie tylko w bakaliach?

W produkcji mas do ciast HELIO nie wykorzystujemy konserwantów, glutenu czy popularnego wśród innych producentów oleju palmowego. Przykładowo nasze masy krówkowe produkowane są wyłącznie ze słodzonego pełnotłustego mleka krowiego, bez dodawania tańszych zamienników, np. tłuszczu palmowego. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom linia bakalii bez konserwantów HELIO Natura oraz nasze masy krówkowe licencjonowane są znakiem „Czytaj skład poleca”. Masy makowe HELIO jako jedyne na rynku mogą się poszczycić znakiem Przekreślonego Kłosa charakterystycznego dla żywności bezglutenowej. Warto o tym wszystkim pamiętać chociażby w kontekście zbliżających się świąt. Są to unikalne atuty naszych produktów, które budują wizerunek zdrowej marki. Masy do ciast HELIO to szlagierowe produkty w okresie przedświątecznym, wytworzone przez polskiego producenta z ponad 25-letnią wzorową reputacją. Co ważne wg badań Zakładu Żywienia Człowieka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na grupie kobiet w wieku 22-53 lata w ślepym teście bezglutenowe masy makowe HELIO były wybierane dwukrotnie chętniej od glutenowych mas innej marki. Co więcej tegoroczne badania renomowanej agencji wciąż wskazują HELIO jako ulubioną markę w tej kategorii.

Proszę opowiedzieć o nowościach, które pojawiły się w ofercie HELIO.

Zawsze poszukiwaliśmy innowacyjnych rozwiązań, czy produktów. W kontekście świąt Bożego Narodzenia warto przypomnieć, że byliśmy pionierem kategorii mas makowych, wprowadzając blisko 20 lat temu niespotykany wcześniej produkt, tj. masę makową, która zrewolucjonizowała rynek i przyzwyczajenia konsumenckie.

Dziś także nie osiadamy na laurach. Jesienią rozszerzyliśmy linię HELIO Natura o nowe EKO produkty z certyfikatem AGRO BIO TEST. Teraz pojawia się kolejna super nowość – Jackfruit HELIO Natura. To owoce suszone chlebowca, tzw. wiecznie zielonego drzewa, które są następną zdrową, smaczną i naturalną przekąską z dużą dawką błonnika w gamie HELIO Natura. Na długie jesienne i zimowe wieczory przygotowaliśmy zaś rozgrzewającą przekąskę dla miłośników popcornu w niespotykanym dotychczas pikantnym smaku w dwóch odsłonach. Produkty te z pewnością dodadzą pikanterii wieczorowi, a detaliście zwiększą zainteresowanie półką.

Jestem przekonany, że nasze doświadczenie oraz pokaźne inwestycje w markę i infrastrukturę sprawią, że konsumenci jeszcze chętniej będą sięgać po produkty HELIO, a ich sprzedaż u naszych odbiorców będzie wciąż rosła, dając naszym dystrybutorom satysfakcję ze współpracy.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: Leszek Wąsowicz , HELIO ,