Marketing

Zwiększaj zyski z Grycanem

Poniedziałek, 04 czerwca 2018 HURT & DETAL Nr 05/147. Maj 2018
Rzemieślnicze metody produkcji oraz tradycyjne receptury przykazywane z pokolenia na pokolenie to wartości charakteryzujące markę Grycan. Ręcznie przygotowywane dodatki, naturalne składniki oraz brak glutenu odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują w produktach przede wszystkim wysokiej jakości. Lody Grycan cieszą się uznaniem wielu Polaków a ich obecność w sklepie to gwarancja doskonałej rotacji.
W portfolio Grycan znajduje się szeroka oferta lodów tradycyjnych, m.in.: śmietankowe, bakaliowe, waniliowe, truskawkowe czy czekoladowe. Spośród sorbetów konsumenci do wyboru mają, m.in: sorbet z cytryn, z malin, z  mango czy z wiśni. Za linią dla koneserów kryją się unikatowe smaki, m.in. takie jak: czekolada z nutką mięty, pomarańcza i migdał w czekoladzie, trufla czekoladowa, śliwka w czekoladzie czy orzech włoski.  Wśród lodów jogurtowych Grycan oferuje: mango, z wiśniami oraz z truskawkami. Odpowiednio dobrana i zarządzana w sklepie oferta lodów pod marką Grycan to pewność zysków.

Na co dzień sprzedaż w sklepach aktywnie wspierają przedstawiciele handlowi, których pracę nadzoruje Kierownik ds. Sił Sprzedaży Rynku Nowoczesnego Robert Dąbrowski.

Odpowiednie ułożenie

Jak zaznacza Kierownik ds. Sił Sprzedaży Rynku Nowoczesnego, w samej ekspozycji bardzo istotna jest kolorystyka opakowań produktów. „Mamy w ofercie smaki, które są bardzo do siebie kolorystycznie podobne, np. pistacja z miętą czy w sorbetach malina z truskawką. Dlatego ustawiamy tak nasze lody, by obok siebie zestawiać smaki różniące się kolorem. Gdy klient sięgnie po niewłaściwy produkt zawsze istnieje ryzyko, że zostawi go w innej części sklepu” – zaznacza Robert Dąbrowski.

W ofercie Grycan dostępnych jest kilka kategorii a każda z nich charakteryzuje się inną kolorystyką na  opakowaniu, co również jest brane pod uwagę przy odpowiednim zarządzaniu półką.

Oprócz tego przy układaniu produktów Grycan przedstawiciele kierują się ich sprzedażą. „Smaki najlepiej rotujące, uznane za bestsellery z naszej oferty, np. bakaliowe, czekoladowe, waniliowe, są ustawiane w szafach chłodniczych na wysokości wzroku klienta, czyli tam gdzie sięga najczęściej. Następnie odpowiednio w górę lub w dół układamy kolejne, dobierając kolorystykę tak, by każdy produkt był widoczny.

W przypadku bonet ekspozycję zaczynamy od lewej strony. Zaczynamy od kategorii lodów jogurtowych, które również są układane odpowiednio obok siebie w zależności od smaku. Następnie umieszczamy lody dla koneserów. Dalej nasze tradycyjne smaki w pojemnościach 900 i 1100 ml. W bonecie smaki najlepiej rotujące powinny znajdować się najbliżej klienta. W dalszej kolejności powinny znaleźć się kubeczki 500 ml oraz kategoria sorbetów” – opowiada pan Robert.

Dodatkową korzyścią z posiadania lodów Grycan w ofercie jest to, że produkty rotują cały rok. Lody familijne w pojemności 500, 900 i 1100 ml, są spożywane jako deser również w zimowych miesiącach.

Korzyści ze współpracy

Systematyczne wizyty przedstawicieli w sklepach pozwalają na budowanie stabilnych relacji biznesowych, dzięki którym zyskują obie strony. „Jesteśmy dostępni dla pracowników sklepów w każdej sytuacji  i prowadzimy wszelkie działania, by produkt rotował jeszcze lepiej. Kierownicy sklepów postrzegają naszych przedstawicieli jako dobrych doradców.  Podczas obecności handlowca placówki mogą liczyć na pomoc przy uzupełnieniu produktów w zamrażarkach. Przedstawiciel składa  propozycję dobrego i optymalnego zamówienia, bazującego na asortymencie, który najlepiej rotuje, jak również może zaproponować dodatkowe akcje lokalne czy zamieszczenie produktów POS.

W przypadku bonet bardzo pomocnym narzędziem jest przegroda z logo marki. Pozwala ona oddzielić produkty Grycan od konkurencji. Pełni również funkcję tzw. blokady, dzięki czemu produkty zawsze pozostają na swoim miejscu w zamrażarce. Wpływa dodatkowo na dużo lepszą widoczność produktów dla konsumenta.

W razie potrzeb oferujemy także pomoc w organizowaniu dodatkowych ekspozycji, które wspólnie z kierownikiem w sklepie omawiamy i wprowadzamy. Dobre relacje, systematyczna współpraca oraz odpowiednia wizualizacja produktów to nasz klucz do sukcesu i jeszcze lepszej rotacji” – przyznaje Kierownik ds. Sił Sprzedaży Rynku Nowoczesnego.

Czas na impulsy i sorbety

Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego w dodatkowych lokalizacjach w sklepach pojawiają się lody impulsowe Grycan. Są to kubeczki 125 ml w 5 smakach, które w sezonie letnim bardzo dobrze rotują ponieważ klienci często poszukują lodów do szybkiego spożycia w drodze. Dzięki temu, że kubeczki impulsowe posiadają łyżeczkę w środku, klienci chętnie po nie sięgają. Również jest to czas kiedy w większych ilościach na półkach sklepowych pojawiają się sorbety. Konsumenci doceniają tę kategorię zwłaszcza w upalne dni, dzięki szerokiej ofercie orzeźwiających owocowych smaków.

 „Jakość ma ogromne znaczenie, produkcja na prawdziwej śmietanie czy ręcznie przetwarzane owoce są odpowiedzią na zapotrzebowanie dzisiejszych konsumentów. Dodatkowym atutem jest to, że produkty Grycan są bezglutenowe. Konsumenci coraz częściej czytają etykiety i poszukują właśnie produktów  bezglutenowych. Wprowadzamy dodatkowe oznaczenie na opakowaniu lodów Grycan, co dodatkowo ułatwi konsumentowi wybór” – dodaje Robert Dąbrowski.

W opinii detalisty

„Klienci naszego sklepu bardzo chętnie sięgają po lody marki Grycan. Widać to zwłaszcza w poniedziałek, po słonecznym weekendzie, kiedy zamrażarki przeważnie pozostają puste. Jednak cieszą się one wysoką rotacją nie tylko w weekendy – zamówień dokonuję dwa razy w tygodniu. Bardzo fajnie przyjęły się w naszym sklepie lody impulsowe w kubeczkach Grycan z łyżeczką w środku, z uwagi na to, że można je spożyć od razu po zakupie.

Dzięki obecności przedstawiciela handlowego towar jest ładnie ułożony i wyeksponowany co przykuwa uwagę klienta. Przedstawiciele w sklepie to zawsze dodatkowa pomoc, ciężko jest dopilnować każdej półki. Spośród firm lodowych to właśnie przedstawiciel Grycan odwiedza mnie najczęściej” – przyznaje Joanna Młoduchowska, Kierowniczka sklepu Api Market.

Grycan jest wiodącą marką w sprzedaży również w warszawskim Carrefourze. „Widać to przede wszystkim po samej ekspozycji. Grycan zajmuje dwie lodówki – inne firmy znacznie mniej. Klienci naszego sklepu zazwyczaj nie zwracają uwagi na promocyjne produkty, są to osoby sięgające po daną markę. Wybierają produkty wysokiej jakości, które są warte swojej ceny – takie właśnie są lody Grycan.

Rozpoczyna się sezon lodowy dlatego niedługo dostawimy kolejną bonetę z lodami Grycan a przedstawiciel pomoże w odpowiednim doborze materiałów komunikujących ich obecność w kolejnej zamrażarce. Jest to jedna z nielicznych firm, która tak dobrze dba o asortyment” – podsumowuje Sylwia Gocławska, Kierowniczka sklepu Carrefour.



tagi: Grycan, sprzedaż, konsument,