Wiadomości

Największe targi w Azji – SIAL China 2018 za nami!

Środa, 23 maja 2018
W trzynastu halach Shanghai New International Expo Center (Szanghaj, Chiny) swoje produkty i usługi prezentowało ponad 3 400 wystawców z całego świata

Na oficjalne statystyki musimy jeszcze poczekać, jednak organizatorzy zapowiadali, że targi spożywcze odwiedzi ponad 110 tys. osób związanych z branżą FMCG. Liczba ta jest jak najbardziej prawdopodobna.

Nasza redakcja była na targach z anglojęzycznym magazynem promującym polskie produkty za granicą – Food from Poland. Magazyny można było znaleźć na dwóch wyspach wystawienniczych zorganizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w hali W4 oraz w strefie Press Corner w hali E5.

Na targach nie mogło zabraknąć firm z Polski. Na tegorocznej edycji swoje produkty prezentowało wielu rodzimych wystawców. Część z nich znajdowało się w hali W4 w specjalnie przygotowanej polskiej strefie pod patronatem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Polskie flagi, slogany „Poland tastes good” i atrakcyjne wizualizacje polskiego eksportu spożywczego przyciągały uwagę i ciężko było je przegapić.

Organizatorzy targów postawili sobie trzy główne zadania na tegoroczną edycję: rozwijać biznes w Chinach, wspomagać wprowadzanie na rynek nowych produktów i nowych kategorii produktowych oraz rozwijać sieć sprzedaży wystawiających się firm.

Najczęściej kupowanymi, importowanymi obecnie kategoriami produktów spożywczych do Chin są: produkty mleczne (49%), artykuły dla dzieci (40%), orzechy (36%), alkohol (27%), napoje (24%) oraz słodycze i ciastka (19%) (źródło: SIAL China).

Prezentujemy Państwu krótką fotorelację z targów, a już niebawem na stronach foodfrompoland.pl i hurtidetal.pl oraz na fanpage HURT&DETAL materiał video z wywiadem z Katarzyną Szymańską, Kierownikiem Wydziału Współpracy z Przedsiębiorcami, Departament Wsparcia Eksportu.

tagi: sial, china, shanghai, szanghaj, targi,