Wiadomości

Kolejne firmy rezygnują z jaj klatkowych

Poniedziałek, 21 maja 2018
Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce.
W ostatnim czasie do grona firm rezygnujących z jaj „trójek” dołączyły największe sieci piekarni: Galeria Wypieków Lubaszka, Grzybki, Oskroba i Putka, producenci żywności: Dan Cake, Develey, Iglotex, Lubella, Makarony Czanieckie i Wedel, oraz restauracje: Da Grasso, Manekin i Vapiano. Główną przyczyną tej zmiany jest coraz większa świadomość konsumentów dotycząca pochodzenia produktów, które kupują, oraz wyraźnie zauważalna potrzeba stosowania przez firmy składników, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł.  

„To bardzo znaczący odbiorcy, którzy realnie wpływają na rynek jaj w Polsce. Przewidujemy, że do 2025 roku jaja z chowu klatkowego będą stanowiły znikomy procent produkcji w naszym kraju. W tej chwili prawie 9 na 10 jaj pochodzi z tego najokrutniejszego typu chowu, gdzie na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4, zwierzęta nigdy nie widzą światła dziennego, są stłoczone w klatkach i ostatecznie, całkowicie wyeksploatowane, trafiają do rzeźni w wieku około roku, podczas gdy na wolności mogą żyć nawet 12-15 lat. To jest niedopuszczalne.” – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera.     

Do tej pory, w wyniku rozmów z przedstawicielami koalicji Open Wing Alliance, do której w Polsce należą Fundacja Alberta Schweitzera oraz Stowarzyszenie Otwarte Klatki, zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Grupa Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Groszek), Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Mila, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, Da Grasso, Etno Cafe, Galeria Wypieków Lubaszka, Gorąco Polecam, Grupa Baltona, Lukullus, Manekin, McDonald’s, Piekarnia Grzybki, Piekarnie Cukiernie Putka, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway, Vapiano  

Producenci żywności: Bahlsen, Czanieckie Makarony, Dan Cake, Danone, Ferrero, Food Garden,  Frosta, Grycan, Iglotex, Kraft Heinz, Kuhne, Lantmannen, Lubella, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever, Wedel

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, Inter Continental Hotels Group, Louvre Hotels Group


tagi: jaja klatkowe, odpowiedzialność społeczna, Fundacja Alberta Schweitzera,