Raporty

Czas na Lisnera

Środa, 21 marca 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/145. Marzec 2018
Szeroki asortyment, dbałość o półkę, liczne kampanie i dostosowywanie portfolio do oczekiwań konsumenta – to przepis na sukces według firmy Lisner. Producent jest liderem wielu kategorii, m.in. spośród oferty produktów chłodzonych. Przedstawiciele firmy dbają, by asortyment był widoczny, a detaliści potwierdzają, że jego obecność na półce to pewny zysk.
Rozpoznawalne logo i zaufanie konsumentów do produktów potwierdzają, że Lisner jest obowiązkową marką, która koniecznie musi znaleźć się w każdym sklepie. Na dobrą sprzedaż wpływa m.in. szeroka oferta: filety śledziowe w sosach, pasty, sałatki, hummus, rolmopsy i wiele, wiele innych. Dobre wyniki to też kwestia dbałości o wysoką jakość oferowanych produktów, a także o to, by odpowiednio wcześnie na rynku pojawiły się sezonowe nowości, a hity sprzedaży były przez cały rok dostępne w sprzedaży.

Przede wszystkim dostępność

W sklepie przy ul. Dworcowej w Sulejówku, dzięki odpowiedniemu ustawieniu i dodatkowym materiałom promocyjnym, jak listwy z logo producenta czy specjalne podajniki – obok oferty firmy Lisner nie można przejść obojętnie.

„Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży jest ułożenie asortymentu blokami tak, by cała oferta była w jednym miejscu. Klient może wtedy zapoznać się z całym portfolio i szybciej zauważy nowości” – tłumaczy Grzegorz Ratuski, przedstawiciel handlowy opiekujący się sklepem M&L w Sulejówku. „Nie mamy restrykcyjnych ustaleń jeśli chodzi o sposób ustawienia produktów, ale zawsze doradzamy jak to zrobić, by lepiej zaprezentować ofertę. Warto duże słoiki ustawiać na górnych półkach – wtedy etykieta z nazwą produktu jest najlepiej widoczna. Sałatki i pasty powinny być niżej – w zasięgu ręki. Ważne, żeby kategorie były uporządkowane, a produkty ustawiane segmentami” – dodaje.

W placówkach, gdzie obrót jest duży, a zwiększenie sprzedaży następuje w godzinach porannych i w czasie lunchu – istotną kwestią staje się dbanie o uzupełnianie półki.

„Najważniejsza w ekspozycji jest dostępność produktów. Dlatego zawsze staramy się pomagać sklepom w aranżacji półki i ustawieniu asortymentu. Zawsze zaczynamy od tego, by produkty flagowe, nawet przy ograniczonym miejscu na półce zawsze były w ofercie placówki” – podkreśla Artur Łagodziński, przedstawiciel handlowy firmy Lisner, opiekujący się m.in. sklepem Supersam przy Placu Unii Lubelskiej w Warszawie.

Flagowe produkty

Nie ma chyba osoby, która nie znałaby filetów śledziowych w sosach od Lisnera. Ich sprzedaż wzrasta szczególnie przed świętami, ale dane ze sklepów pokazują, że rotują dobrze przez cały rok. Przedstawiciele handlowi zgodnie wymieniają śledzie w sosie śmietanowym jako produkt o najwyższych słupkach sprzedaży.

Pan Artur zaznacza, że wśród produktów chłodzonych nie może zabraknąć matjasów w różnych wersjach smakowych i gramaturach, których sprzedaż ciągle wzrasta. Hitem są też śledziki na raz, które dzięki szerokiej kampanii i wygodnej formie podania stały się jednym z ulubionych produktów Polaków w kategorii, który idealnie nadaje się na lunch. Najlepiej sprzedającym się wariantem jest śledzik z cebulą. Artur Łagodziński podkreśla, że sprzedaż znacznie wzrasta jeśli najlepiej rotujące produkty pokazane są w większej ilości na półce.

W Supersamie są też dostępne produkty luzem na wagę, które stanowią uzupełnienie oferty. Są to m.in. filety śledziowe w śmietanie, sałatka z tuńczykiem czy śledziowa z burakiem. Przedstawiciel firmy Lisner opowiada, że asortyment dostępny w luzach jest bardziej popularny w mniejszych miastach czy miejscowościach, ale duże znaczenie ma również w dużych ośrodkach, gdzie jest wzmocnieniem oferty.

Pasty, sałatki i hummus

Szeroki wybór i wygodna forma lunchowa sprawiły, że w kategorii sałatek i past Lisner znacznie wyprzedził konkurencję. „Lisner jest zdecydowanym liderem kategorii past dzięki Pastelli. Jajeczna, z tuńczykiem i z łososiem – to najpopularniejsze wersje smakowe. Nasza firma jest numerem jeden również w kategorii sałatek. Najlepiej sprzedają się w tym przypadku smaki klasyczne, czyli tradycyjna warzywna, z jajkiem czy śledziowa. We wspomnianych kategoriach bardzo dobrze przyjmowane są też nowości, wprowadzone cyklicznie jako „smaki sezonu”. Grzybowa pastella na początku jesieni czy wprowadzana już wiosną linia tzatiki to produkty, które zawsze dodatkowo zwiększają sprzedaż i sprawiają, że mile zaskakiwani klienci są wierni marce” – opowiada Grzegorz Ratuski.

Hummus – coraz popularniejszy i bardziej lubiany wśród Polaków produkt, zagościł również w portfolio Lisnera. Poręczna pojemność i dobrze dobrana gama smaków sprawiły, że znalazł on stałe miejsce na półkach sklepowych. „Hummus Lisnera popularny jest szczególnie w większych aglomeracjach, ale zauważamy coraz większe zainteresowanie także w mniejszych miejscowościach” – podkeśla przedstawiciel firmy.

Współpraca z detalistami

Na sukces sprzedaży zawsze pracują dwie strony: producent i detalista sprzedający towar konsumentowi. Dlatego ważna jest dobra, długofalowa współpraca. Firma Lisner od lat dba, by zapewnić sklepom jak najlepsze zyski ze sprzedaży ich produktów.

„Współpraca z firmą Lisner i jej przedstawicielem układa się bardzo dobrze. Szczególnie duża rotacja jest wśród klasycznych filetów w sosach, a także śledzików na raz, które od momentu pojawienia się na półce od razu przypadły do gustu klientom. Ulubione smaki zawsze staramy się lepiej wyeksponować, w czym również pomaga nam przedstawiciel. Mamy na półce produkty konkurencyjnych marek, ale to Lisner jest liderem sprzedaży. Dlatego też wśród produktów chłodzonych, najszerszy asortyment mamy właśnie tej firmy” – podsumowuje Justyna Stępień, z-ca kierownika w sklepie Supersam.

„Możemy zawsze liczyć na duże wsparcie ze strony Lisnera. Przedstawiciel zawsze pomaga w zarządzaniu kategorią, ustawieniu produktów czy wprowadzaniu nowych pozycji na półkę. U nas Lisner jest liderem sprzedaży w dostępnych kategoriach. Jeśli chodzi o samą pastellę to ze względu na znakomite wyniki sprzedaży wspólnie rozbudowaliśmy ofertę dostępną w placówce i lepiej wyeksponowaliśmy całą linię” – potwierdza Michał Żuchowski, dyrektor handlowy M&L w Sulejówku.

Zarządzanie kategorią produktów chłodzonych nie może obejść się bez odpowiedniego zatowarowania sklepu w produkty firmy Lisner. Wyśmienity smak i zaufanie klientów przekładają się na realne zyski dla sklepu, a pomoc przedstawicieli znacznie ułatwia dbanie o półkę i odpowiednie wyeksponowanie asortymentu.

Joanna Kowalska


tagi: Lisner , produkty , sprzedaż , konsument ,