Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży produktów FMCG

Czwartek, 21 maja 2009
Według najnowszego Indeksu Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku w kwietniu 2009 sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 15,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku, liczba transakcji wzrosła o 10,7 proc., a wartość sprzedaży aż o 22 procent.
Wzrost sprzedaży wynikał w główniej mierze z zakupów dokonywanych przed Wielkanocą, która w zeszłym roku wypadała w marcu, a w tym roku w kwietniu. Najsilniejszy wpływ Wielkanocy raportowany był dla alkoholi (24,8 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 48 proc. wzrost wartościowy), majonezu (55,5 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 59,9 proc. wzrost wartościowy) i ciast w proszku.

Zauważalny przyrost sprzedaży w kwietniu (r.r.) miał miejsce także w stosunku do takich produktów jak kawa rozpuszczalna (16,8 proc. wartościowo, 12,2 proc. wolumenowo), chipsy i chrupki (20,1 proc. wartościowo i 9,3 proc. wolumenowo) czy keczup (odpowiednio: 10,8 proc. i 5 proc.).

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży w kwietniu 2009 vs kwiecień 2008 były między innymi desery mleczne (-26,6 proc.), batony (-12,9 proc.), cukierki (-1,3 proc.) i ciastka paczkowane (-1,5 proc.). Wolumenowe spadki sprzedaży dotyczyły także takich produktów jak mleko (-6,3 proc.), herbata (-5,9 proc.), tłuszcze (-3,8 proc.) czy kawa mielona (-3,3 proc.).

(maj)

tagi: sprzedaż , CMR ,