Wiadomości

Żubrówka najbardziej wartościową marką alkoholową w Polsce

Wtorek, 27 lutego 2018
W XIV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu „Najcenniejsza Polska Marka 2017”, legendarna wódka Żubrówka zdobyła najwyższy laur w kategorii napojów alkoholowych, łącznie z piwem.
Sukcesem w najnowszym rankingu dziennika, Żubrówka potwierdziła swoją pozycję lidera polskiego rynku wódki i jednej z trzech największych globalnych marek wódki na świecie, po raz pierwszy plasując się na pierwszej pozycji przed markami piwa. Jednocześnie Żubrówka zanotowała znaczący wzrost wartości marki, deklasując swoich rywali z czołówki rankingu marek alkoholowych i notując niemal dwukrotnie większą wartość niż kolejna w zestawieniu marka wódki.

11.jpg

W rankingu „Rzeczpospolitej”, znalazły się także inne marki wódki z portfolio CEDC: Soplica (5 miejsce wśród najmocniejszych marek alkoholowych) oraz Żytniówka i Absolwent (miejsca 15 i 18). CEDC jest jedyną firmą z branży mocnych trunków, która umieściła aż 4 wódki w zestawieniu najbardziej wartościowych polskich marek alkoholowych. 

W zestawieniu wszystkich polskich marek, sporządzonym według szacowanej wartości, Żubrówka zajęła 20 miejsce, awansując o 4 pozycji w porównaniu z rankingiem z roku 2016. Listę najcenniejszych polskich brandów otwierają Orlen, Biedronka i PKO Bank Polski, które utrzymały swoje pozycje.

Jesteśmy niezmiernie dumni z wyróżnienia w rankingu „Rzeczpospolitej”. Ten sukces jest dla nas tym bardziej ważny, że pierwszy raz w historii zestawienia udało nam się uplasować przed polskimi markami piwa, czyli alkoholu kupowanego w Polsce najczęściej i korzystającego ze znacznie bardziej liberalnych przepisów prawnych w zakresie promocji do konsumentów – komentuje Joanna Nowakowska, Marketing Manager Żubrówki. Przyznanie tytułu „Najcenniejszej Polskiej Marki 2017” stanowi ukoronowanie naszych aktywacji rynkowych w ostatnich latach. Potwierdza też obrany przez nas kierunek rozwoju portfolio marki oraz siłę Żubrówki jako brandu bazującego na kilkusetletniej tradycji i światowej renomie.

Stosowana przez „Rzeczpospolitą” metodologia pomiaru wartości marek opiera się, między innymi na postrzeganiu wartości, prestiżu, jakości i świadomości przez konsumentów. Wartość marek została z kolei wyliczona na podstawie metody opłat licencyjnych (ang. relief from royalty), czyli wyliczenia hipotetycznej opłaty, jaką ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z niej na podstawie licencji, ustalanej m. in. na podstawie przychodów ze sprzedaży.


tagi: Żubrówka , Najcenniejsza Polska Marka , Rzeczpospolita , ranking ,