PPL Koral, największy producent lodów w Polsce i właściciel marek Koral i Bracia Koral, został wyróżniony w prestiżowym rankingu Rzeczpospolitej Najcenniejsze Polskie Marki 2017 zajmując 3 miejsce w kategorii słodycze i lody. Jest to jedyne w Polsce zestawienie, w którym według przyjętych na świecie standardów kapituła wycenia wartość oraz siłę ponad 280 znaków towarowych. W tegorocznej edycji łączna wartość 10 najcenniejszych krajowych marek wynosi już prawie 25 miliardów złotych, niemal o jedną piątą więcej niż przed rokiem, a to dowód na to,
że popyt na dobre polskie produkty rośnie.
XIV Gala Najcenniejszych Polskich Marek 2017, organizowana przez dziennik „Rzeczpospolita”, odbyła się 22 lutego br. w Warszawie. W rankingu wybierane są najdroższe marki w 12 branżowych kategoriach – produktów spożywczych, słodyczy i lodów, napojów alkoholowych i bezalkoholowych, odzieży i obuwia, produktów niespożywczych, kosmetyków i środków higieny, mediów i wydawnictw, telekomunikacji, handlu, usług oraz finansów. W kategorii słodycze i lody Koral ustąpił miejsca tylko producentom słodyczy: Wedel oraz Wawel i jako jedyny przedstawiciel branży lodziarskiej znalazł się na podium.
„Wyniki rankingu Najcenniejsze Polskie Marki 2017 to dowód na to, że przyjęta i konsekwentnie realizowana strategia biznesowa firmy Koral jest skuteczna, a konsumenci wracają do słusznego poglądu „dobre bo polskie”, z czego bardzo się cieszymy. Jesteśmy dumni, że nieustająco umacniamy swoją pozycję wśród najcenniejszych polskich marek i w tym roku dołączyliśmy do grona leaderów. Wierzymy bowiem, że wspólnie pomagamy budować pozytywny wizerunek naszego kraju i realnie wspierać rozwój rodzimej gospodarki. PPL Koral od blisko 40 lat jako, prywatna i rodzinna firma z małopolski buduje wiedzę o tym jak wyprodukować doskonałej jakości lody, dlatego od początku istnienia staramy się w maksymalnym stopniu współpracować głównie z polskimi dostawcami, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad wyborem wyłącznie najlepszych składników do produkcji lodów.” – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.
PPL Koral
PPL Koral, powstał w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. W 2014 r. z roku z okazji okrągłej 35 rocznicy istnienia firmy, z inicjatywy młodego pokolenia właścicieli PPL Koral, powstała marka premium Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji oraz hurtowni w całej Polsce, a także eksportowana do krajów UE m.in.: Czech, Słowacji, Węgier, Włoch, Wielkiej Brytanii i Litwy. PPL produkuje łącznie ponad 400 różnych rodzajów lodów, włączając w to lody gałkowe dla sektora gastronomicznego. Flagowe i najbardziej rozpoznawalne produkty marki to m.in. kultowe Lody Koktajlowe, lody Grand, Top Milker, Pando, Oskar, Świderek, Jocker, Solo, Rożki, Iza, Kostka Śnieżna, Drill, Tartufo, Kolorowe Lato, Torty oraz Rolady Lodowe.