Zarówno podczas wizyty w gospodarstwie, jak i późniejszej konferencji podkreślał, jak duże jest znacznie pracy polskich rolników oraz producentów polskiej żywności dla krajowej gospodarki. – Praca rolników musi być doceniana. Polskie produkty również muszą być doceniane – podkreślał premier.
Prezes Rady Ministrów w swoim wystąpieniu podkreślał, że zależy mu na tym, aby polskie firmy śmiało ekspandowały i eksportowały swoje produkty na wszystkie rynki. MLEKOVITA, posiadając szerokie możliwości eksportowe i asortyment liczący 1000 produktów, jest doskonałym przykładem możliwości dynamicznego rozwoju w tym kierunku – obecnie posiada uprawnienia eksportowe do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE). Pracę na tym polu docenił premier Morawiecki: Cieszę się i gratuluję, że udało się tak szeroko rozpostrzeć skrzydła.
W celu wsparcia polskich eksporterów żywności obecny na konferencji Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztof Jurgiel wdraża pakiet pięciu ustaw, które dotyczą promocji polskiej żywności, jej jakości, konkurencyjności czy wzmocnienia pozycji rozproszonych producentów względem dużych sieci zagranicznych.
W zakresie eksportu MLEKOVICIE pomoże nowy obiekt, który miał okazję zwiedzić Prezes Rady Ministrów. – W miejscu, w którym się znajdujemy, jeszcze trzy lata temu rosła kukurydza. Dziś stoi tu największa w Europie Środkowo-Wschodniej Fabryka Proszków Mlecznych – kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych inwestycję obrazowo charakteryzował Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. Dzięki Fabryce MLEKOVITA będzie mogła pochwalić się kolejnych wzrostem. Będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Produkty mleczne w proszku, które będą wytwarzane w nowej Fabryce, to głównie takie, których MLEKOVITA dotychczas nie posiadała w swojej ofercie handlowej, m.in.: produkty mleczne w proszku w standardzie odżywek dla dzieci, koncentrat białek mleka, mleko instant i wiele innych ciekawych, innowacyjnych wyrobów, w tym produkty dla osób aktywnych i profesjonalnie zajmujących się sportem.
Fabryka Proszków Mlecznych w liczbach:Liczba budynków:
11Powierzchnia całkowita:
27 176,69 m2Powierzchnia działki budowlanej:
41 102,00 m2Powierzchnia zabudowy:
16 190,00 m2Kubatura budynków:
223 760,28 m3Powierzchnia użytkowa:
57 148,79 m2Ilość wbudowanego betonu:
35 171 m3Ilość wbudowanej stali zbrojeniowej:
499,89 tonIlość wbudowanej konstrukcji stalowej dachu:
450,11 tonIlość wbudowanej konstrukcji stalowej ścian, pomostów i innych:
ok. 300,00 tonIlość wbudowanej blachy stalowej na elewacji:
11 378,90 m2Możliwość dobowego przerobu:
2 000 000 litrów mleka lub serwatki Stanowiska odbioru mleka:
5 o wysokiej wydajnościTanki do mleka surowego:
15 - każdy o pojemności 200 tys. litrówSuszarnie:
- 3 rozpyłowe – każda inna, co daje wszystkie możliwości produkcyjne dostępne do proszkowania produktów mleczarskich
- 2 wykonane w standardzie produkcji odżywek dla dzieci
Wartość Fabryki: 300 000 000 zł
W roku 2018 i kolejnych latach planowane są kolejne znaczące inwestycje, m.in. budowa nowej serowni w centrali Grupy MLEKOVITA. Innowacyjne inwestycje są bowiem nie tylko niezbędne, służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają jej pozycję jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na stały wzrost wartości marki.